UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

شکایت ستاد امر به معروف اصفهان از کریمی

شکایت ستاد امر به معروف اصفهان از کریمی
«علی کریمی» در صفحه اینستاگرام خود خبر از شکایت «ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر» اصفهان داده و نوشته است: «دوستان عزیز، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اصفهان از من بابت این پست هایی که میبینین، شکایت کرده! خواستم عارض شم خدمت دوستان تاج که من هیچ جا نمیرم و شما میتونین حکم جلب منو بگیرین. یه پی‌ام بدین من خودم میام، خودمو معرفی می‌کنم، شما زحمت نکشین، خسته میشین.»

 

«علی کریمی» در صفحه اینستاگرام خود، خبر از شکایت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اصفهان را داده است.
 

او در همین پست از کسانی که آن ها را دوستان رییس فدراسیون فوتبال ایران معرفی کرده، خواسته است که یا حکم جلبش را بگیرند، یا اعاده حیثیت خواهد کرد.

کریمی برای آن ‌که نشان دهد دقیقاً ستاد امربه ‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان به چه دلیل از او شاکی شده، پست‌های مورد استناد این ستاد را هم در اینستاگرام خود منتشر کرده است. علی کریمی با انتشار متنی در مورد فساد در فدراسیون فوتبال، کنایه ای با وام گرفتن از مقبره کوروش هخامنشی زده و نوشته است: «یک مقبره ساده ز سنگ ساخته است، بر گنبد و سیم و زر نپرداخته است.»
البته حمایت از «مسعود شجاعی» و «احسان حاج صفی» برای بازی مقابل «مکابی» اسراییل هم از دلایل شکایت این ستاد از علی کریمی بوده است.

چنین شکایتی قابل پیش‌بینی بود. کریمی در کانال تلگرام خود بازهم با همان ادبیات محاوره‌ای خاص خودش، «مهدی تاج»، رییس فدراسیون فوتبال را خطاب قرار داد و نوشت: «حداقل به دوستات می‌گفتی از یه شهر دیگه اقدام کنن. من تا تهش هستم.»

کریمی پیش ‌از این برای آن چه در توصیف کوروش هخامنشی و تولد او نوشته هم از سوی رسانه‌های سپاه پاسداران در ایران مورد حمله قرار گرفته بود. دوشنبه هشتم آبان ماه، خبرگزاری «فارس» از علی کریمی به‌عنوان «سلبریتی بی‌سواد» نام برد. اما کریمی تصویری از مقبره کوروش کبیر منتشر کرد و نوشت: «تمام سپاسم از کسی است که به من نیازی نداشت اما فراموشم نکرد.»
در کنار این متن هم قولی را از پادشاه هخامنشی نقل کرد: «ای پسرمن، نیکوکار باش نه بد کار، زیرا زندگانی انسان جاودان نیست و هیچ چیز از کردار نیک لازم‌تر نمی‌باشد.»

فارس بلافاصله به این پست علی کریمی واکنش نشان داد. «حمزه ناجیان» در بخش «فضای مجازی» این خبرگزاری، گزارشی نوشت و در آن به ورزشکاران و بازیگرانی که در زمینه‌های سیاسی، تاریخی و مذهبی اظهارنظر می‌کنند، تاخت. در بخشی از این گزارش آمده بود: «علی کریمی روز گذشته مطلبی را در اینستاگرامش منتشر کرد که دو ایراد بزرگ داشت؛ نخست آن جمله‌ای را که وی به ‌صورت عکس‎‌نوشته منتشر کرده بود، نه تنها به کوروش اختصاص نداشت بلکه جمله‌ای منتسب به “شکسپیر”، نویسنده فقید انگلیسی بود. دوم، متنی که او در اینستاگرامش منتشر کرد نیز جمله کوروش نبود بلکه جملات گران‌بهای مولای متقیان در نامه ۳۱ نهج البلاغه بود.»

در گزارش فارس عنوان شده هشتگ «#سلبریتی_بی‎سواد» خطاب به علی کریمی در توییتر به راه افتاده است. پیش از این، روزنامه ورزشی دولت(ایران ورزشی) هم از کریمی به عنوان «منتقد بی مایه» نام برده بود.

اما این بار پای یک ستاد از استانی به میان آمده که تمام بدنه فدراسیون فوتبال ایران را تشکیل داده است. مهدی تاج رییس فدراسیون، «علی کفاشیان»، نایب‌رییس اول، «محمود اسلامیان»، نایب‌رییس دوم و «محمدرضا ساکت»، دبیرکل فدراسیون فوتبال همه از اصفهان آمده‌اند. نقدهای کریمی بیش تر به دل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر این استان خوش نیامده است اما نباید فراموش کرد که مهدی تاج، محمود اسلامیان و محمدرضا ساکت هر سه سوابق نظامی طولانی در سپاه پاسداران دارند.

تاج بازنشسته سپاه و یگان خدمتی او، لشکر «امام حسین» اصفهان تعریف ‌شده است. هم‌سابقه با او، محمود اسلامیان است. در سال‌های جنگ، حضور کوتاه‌مدت اسلامیان به‌عنوان ناظر لجستیکی در قرارگاه‌های سپاه، اسباب آشنایی اولیه او با مهدی تاج را فراهم کرد. محمدرضا ساکت هرگز در جبهه نبوده است اما یکی از اعضای فعال بسیج اصفهان در دهه ۶۰ محسوب می‌شد. سال ۹۲، در همایش بسیجیان کشور خاطره‌ای تعریف کرد و گفت: «یادم است زمانی که مرحوم “پرورش” وزیر آموزش‌وپرورش بودند، ما در قالب بچه‌های بسیج به خدمت ایشان رسیدیم. آن زمان بسیج موقعیت خوبی داشت و نیروهای سپاه و بسیج درجبهه‌ها توفیقات خوبی کسب کرده بودند. برای همین ما یک حس غروری در خودمان داشتیم.»

پس عجیب نیست که شکایت از اصفهان به ‌دست کریمی برسد، حتی اگر شخص تاج به‌صورت مستقیم در جریان نبوده باشد. مهدی تاج یک عنصر اطلاعاتی آموزش ‌دیده سپاه است که مسلماً به نهادهایی به مراتب بالاتر از یک ستاد میانه در اصفهان وصل است. علی کفاشیان، رییس وقت فدراسیون فوتبال در تابستان سال ۹۴ در برنامه زنده تلویزیونی «رضا رشیدپور» گفته بود: «آقای تاج ارتباطاتی دارد. در سپاه هم همکاری می‌کرده است. ارتباطاتش از من بهتر است. او با امنیتی‌ها ارتباط دارد اما فکر نمی‌کنم الآن کار امنیتی بکند.»

علی کریمی دقایقی بعد از دریافت شکایت ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر اصفهان، در کانال تلگرام خود نوشت: «تا یک روز هم از عمرم باقی مونده باشه جلوی خودت و دارو دستت وا یسادم، حالا عادل با تو باشه یا هر کسه دیگه ای! آقای تاج ببخشید که مثل تو و دارو دستت اهل زدو بند، دزدی ورانت و هزار تا کثافت کاری دیگه نیستم و از این بابت به خودم افتخار می‌کنم و تا روزی که من باشم وتو باشی، مطمئن باش همین آش و همین کاسس.»

کریمی نوشته اگر دوستان تاج می‌خواهند پیدایش کنند، می‌توانند به تمرین تیم «سپیدرود» رشت بروند. او دوباره اقدام به فاش گویی در مورد ابهامات مالی فدراسیون فوتبال کرده و پرسیده است جرایم مالی بازیکنان و باشگاه‌ها به‌حساب چه کسی می‌روند یا با پاداش‌های جام جهانی که از سوی فیفا پرداخت‌شده است، چه‌کار کرده‌اند.

این احتمالاً آغاز سنگین‌ترین فاز درگیری تاج و کریمی خواهد بود. نه علی کریمی از موضع خود کوتاه می‌آید و نه دوستان نظامی تاج فعلاً سردار اصفهانی فدراسیون فوتبال ایران را تنها خواهند گذاشت. تاج احتمالاً پیش‌بینی آتش جدید توپخانه کریمی را نکرده بود.

روابط عمومی فدراسیون فوتبال در بیانیه ای اعلام کرد شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان، پیرو خواست و یا با اطلاع فدراسیون فوتبال نبوده، اما اتهامات علی کریمی به رئیس فدراسیون فوتبال ایران قابل پیگیری است. «علی کریمی» هم در کانال تلگرام خود، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال را به دلالی و مهدی تاج را به تهدید خبرنگاران و فروش میلگرد از طریق یکی از طریق یک بازیکن سابق تیم سپاهان به کشور ارمنستان متهم کرد.
[شهروند]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: