UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

عملیات ضد تروریستی در جمهوری آذربایجان چندین کشته بر جای نهاد

عملیات ضد تروریستی در جمهوری آذربایجان چندین کشته بر جای نهاد

وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان می گوید روز جمعه، طی چند عملیات ضد تروریستی در شهرهای گنجه، باکو، سومقاییت و چندین شهر در مناطق شمال و شمالغرب این کشور، نیروهای امنیتی آذربایجان موفق به از بین بردن یک شبکه تروریستی شده است.
در درگیری نظامی میان شبکه تروریستی و مامورین امنیتی در شهر گنجه، یک سرهنگ وزارت امنیت ملی آذربایجان کشته و چند مامور امنیتی زخمی شده اند.
طبق این گزارش، از اعضای شبکه تروریستی که تعداد آنها ۱۷ نفر ذکر شده است، یک نفر کشته و یکی دیگر زخمی شده است. در عملیات انجام شده دو عضو این شبکه تروریستی نیز دستگیر شده اند.
همچنین ماموران امنیتی در شهر زاقاتالا در شمال جمهوری آذربایجان نیز طی عملیاتی ۴ تروریست را بدون مواجهه با مقاومت مسلحانه بازداشت کرده اند.
در اعلامیه وزارت امنیت ملی، گفته شده است که در عملیات ضد تروریستی که روز جمعه انجام شده، از منازل مسکونی این شبکه مقادیر زیادی سلاح، مواد منفجره، بمبهای کنترل از راه دور، نارنجک و دیگر مهمات مصادره شده است. همچنین طبق گزارشات منابع رسمی، یکی از اعضای گروه ترویستی با پرتاب نارنجک باعث کشته شدن عارف بابایف، سرهنگ وزارت امنیت ملی و زخمی شدن سه مامور آذربایجانی شده است.
درباره سرنوشت دیگر اعضای این شبکه، وابستگی احتمالی آن به کشوری خاص ، هویت اعضای آن و نتایج عملیات ها در سایر شهرهایی که از آنها نام برده شده است اطلاع رسانی نشده است.
این سومین بار در طی سه ماه گذشته است که جمهوری آذربایجان از افشای گروه های تروریستی خبر داده است.
اوایل بهمن‌ماه سال گذشته، وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان در اعلامیه‌ای از ناکام گذاشتن طرح تروری خبر داد که گفته شده بود «از طرف افرادی وابسته به وزارت اطلاعات ایران» برنامه‌ریزی شده‌است. و دو عضو این گروه بازداشت شدند.
وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان ۲۴ اسفند نیز طی اعلامیه مطبوعاتی پنج‌صفحه‌ای گزارش داد که ۲۲ نفر شامل ۱۸ شهروند جمهوری آذربایجان و ۴ شهروند خارجی به اتهام «خیانت به دولت و نقض امنیت ملی و جاسوسی برای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران» دستگیر شده‌اند.
ایران این اتهامات را رد کرده است. هنوز معلوم نیست که شبکه تروریستی تازه کشف شده، آیا ارتباطی با موارد قبل دارد یا خیر.

[رادیو فردا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

۱ نظر

  1. پیروز دیلنچی

    رژیم دیکتاتوری آذربایجان طی‌ چند ساله اخیر تمام پدرسوخته بازی‌های سیاسی را از آخوندهای ایران یاد گرفته است.

    از اینکه شما نیز به عنوان یک رسانه گروهی این انقلابیون مبارز و شریف را “تروریست” می‌نامید، متاسفم.

    در جمهوری آذربایجان تروریست وجود ندارد. اینان شهروندان بدبخت و بیچاره‌ای هستند که از بیست سال فلاکت خسته شده اند، این بیچارگان نه اینکه نان شب برای فرزندان معصوم خود ندارند، حتا از خرید ضروری‌ترین داروها نیز عاجزند.

    رژیم مافیایی آذربایجان که راهروی حیدر علیف ملعون هست، متشکل از دسته‌ای اراذل اوباش میباشد. اینان حتا خون ملت بی‌چاره را مکیده اند…

    شما که از اوضاع داخلی‌ ایران مطلعید، اگر بتوانید ندا سلطانزاده و چنین شهدایی را تروریست بنامید، در اینصورت حقٔ دارید که شهدای ملت شریف آذربایجان را هم تروریست خطاب کنید.

    محتملا خواهید گفت که ما این خبرها را از رسانه‌های بین المللی کپی‌ می‌کنیم! در اینصورت، لازم به توضیح هست که:

    ۱- رسانه‌‌های بزرگ بین المللی که همانا قول‌های مافیایی خبری مثل CNN مسلما در اینگونه مورد، به بیانیه‌های ارگانهای رسمی‌ دولت مربوطه استناد میکنند.

    ۲- همین رسانه‌‌های بزرگ بین المللی نوکران بی‌ چون و چرای عمو سام هستند و نظر آنها را به عنوان خبر خوراک دنیا میکنند. در رابطه با آذربایجان نیز، فعلا دولت آمریکا مدافع حکومت مافیایی آن کشور هست. زیرا منافع آمریکا از دولت فعلی‌ آذربایجان بیشتر از بیش تامین میشود.

    درود به روح پاک شهدای آذربایجان…

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: