UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

غلامعلی ریاحی: اختلاس بانکی ۳ هزارمیلیاردی رخ نداده است

غلامعلی ریاحی: اختلاس بانکی ۳ هزارمیلیاردی رخ نداده است

جوابیه وکیل «گروه آریا» به گزارش «شرق»: اختلاس بانکی ۳ هزارمیلیاردی رخ نداده است

IMG18524969

روزنامه «شرق» در شماره روز گذشته خود مصاحبه‌ای با جواد کریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس انجام داد. در این گفت‌وگو این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقش ۱۰ نماینده مجلس در پرونده سه‌هزارمیلیاردی اشاره دارد، که متهم ردیف اول این پرونده که دادگاه برای او حکم اعدام صادر کرده است «مه‌آفرید امیرخسروی» است. شهریور ۱۳۹۰ رسانه‌ها به نقل از برخی مسوولان، از کشف فساد مالی بزرگ در برخی بانک‌های ایران خبر دادند. چندی پیش هم قاضی سراج عنوان کرده بود که مدیرعاملان سابق سه بانک ملی، صادرات و مسکن در جریان این فساد مالی دخالت داشته‌اند و دادگاهشان به‌زودی برگزار خواهد شد. در این میان محمودرضا خاوری، مدیرعامل بانک مرکزی پس از افشای فساد مالی سه‌هزارمیلیاردی از کشور خارج و به کانادا رفت. پس از انتشار این مصاحبه با تیتر «۱۰ نماینده مجلس متهم پرونده سه‌هزارمیلیاردی» غلامعلی ریاحی وکیل «گروه آریا» متعلق به مه‌آفرید امیرخسروی – متهم ردیف اول پرونده – با ارسال توضیحی به «شرق» نوشت:

«هرگز اختلاسی آن هم به اندازه سه‌هزارمیلیاردتومان در شبکه بانکی کشور روی نداده است، بلکه جمع ۱۳۵ فقره ال‌سی موضوع پرونده ۲۸۵۵ میلیاردتومان است که ۹۰۰میلیاردتومان از این ال‌سی‌ها قبل از تشکیل پرونده قضایی و سررسیدهای مقرره توسط گروه آریا به بانک پرداخت شده است و باقی‌مانده بدهی به بانک ۱۶۰۰میلیاردتومان است که در زمان بازداشت مه‌آفرید امیرخسروی هنوز سررسید نشده بود و گروه آریا حتی یک قسط عقب‌مانده نداشت.
هم‌اکنون نیز زیرنظر دادستانی تهران روند رد مال یعنی پرداخت مطالبات بانک‌ها ادامه دارد. مه‌آفرید امیرخسروی کارمند دولت نیست که مرتکب اختلاس شده باشد. بلکه موضوع پرونده استفاده از وجوه پنج بانک از طریق گشایش اعتبار اسنادی است. چون رسالت اصلی نشریات اطلاع‌رسانی صحیح است هرچند استفاده از اختلاس سه‌هزارمیلیاردتومانی متاسفانه حتی توسط برخی مسوولان رایج شده در شأن و تراز روزنامه وزین «شرق» نیست که از این عناوین شبهه‌انگیز استفاده کند.»
[شرق]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: