UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

فاطمه معتمدآریا برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم مونترآل شد

فاطمه معتمدآریا برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم مونترآل شد

فاطمه معتمدآریا در حال حاضر در ایران است و در جشنواره فیلم مونترآل حضور نداشته است.
فاطمه معتمدآریا، هنرپیشه ایرانی، برای بازی در فیلم "اینجا بدون من" برنده جایزه بهترین بازیگر زن در سی و پنجمین دوره جشنواره جهانی فیلم مونترآل کانادا، شد.
"اینجا بدون من" به کارگردانی و نویسندگی بهرام توکلی و با اقتباس از نمایشنامه "باغ وحش شیشه‌ای" اثر تنسی ویلیامز، نمایشنامه نویس آمریکایی ساخته شده است.
فیلم "اینجا بدون من" که اکنون در سینماهای ایران نیز روی پرده است تاکنون با فروش ۵۱۶ میلیون تومان (طی ۴۰ روز اکران) دومین فیلم پرفروش فصل تابستان در ایران به شمار می رود.
موفقیت این بازیگر در جشنواره جهانی فیلم مونترآل در حالی است که در تیزرهای تلویزیونی فیلم "اینجا بدون من" در ایران، تصویر فاطمه معتمدآریا حذف شده بود.
همچنین چندی قبل، عده ای از مخالفان تندروی معتمدآریا، پوسترهای تبلیغاتی فیلم "اینجا بدون من" را در سطح شهر تهران که تصویر او روی آن بود، پاره کردند.
خانم معتمدآریا تیرماه امسال در پاسخ به سئوال سایت خبرآنلاین در این باره گفته بود: "اینکه روزی اجازه می‌دهند اسم ما جایی باشد و روز دیگری اجازه نمی‌دهند؛ اینکه بخشی از این مملکت می‌تواند تصاویر من را نمایش دهد و بخش دیگر نمی‌تواند خیلی به من مربوط نمی‌شود. مربوط به این همه تضادی است که در نمایش کار فرهنگی وجود دارد."
با این حال، نیمه های مرداد امسال، سعید سعدی تهیه کننده فیلم " اینجا بدون من" اعلام کرد که محدودیت های تصویری فاطمه معتمدآریا در مورد تیزرهای تبلیغاتی فیلم "اینجا بدون من" در صدا و سیما برطرف شده و این بازیگر مطرح سینمای ایران دیگر مشکلی در تلویزیون ندارد. پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، فاطمه معتمدآریا به دلیل حضور در فیلم انتخاباتی میرحسین موسوی و پس از آن، در پی انتشار عکس های بدون حجابش در جشنواره فیلم کن با اعتراض هایی از سوی محافظه کاران رو به رو شد. او در سال ۸۸ تا مدتی ممنوع الخروج بود.
جز فاطمه معتمدآریا، پارسا پیروزفر، صابر ابر، نگار جواهریان و احمد ساعتچیان در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
از دیگر بازی های شاخص فاطمه معتمدآریا می توان به "هنرپیشه"، "ناصرالدین شاه آکتور سینما"، "روسری آبی"، "مهر مادری" و "گیلانه" اشاره کرد.


دیگر برندگان جشنواره مونترآل
جشنواره فیلم مونترال که از سال ۱۹۷۷ برگزار می شود، از جشنواره های معتبر فیلم در کانادا و آمریکای شمالی است. امسال ۳۸۳ فیلم از ۷۰ کشور مختلف جهان، در این جشنواره شرکت داشتند.
فیلم برگزیده جشنواره امسال، فیلم بلژیکی "بعدا می بینمت" (Hasta La Vista) بود که به زندگی مردان جوان معلولی می پردازد که در سفری جاده ای در اسپانیا به یک روسپی خانه می روند تا برای اولین بار رابطه جنسی داشته باشند.
در این جشنواره، جایزه بهترین کارگردان به بریجیت ماریا برتل برای کارگردانی فیلم آلمانی آتش (Der Brand) رسید.
همچنین ویسنتا آراندا، رئیس اسپانیایی هیئت داوران، جایزه ویژه ای را به ماساتو هارادا، کارگردان ژاپنی فیلم "وقایع نگاری مادرم" اهدا کرد.
جایزه بهترین بازیگر مرد، به طور مشترک به بوریس شیکس برای بازی در فیلم کرت (Kret) به کارگردانی رافائل لاواندوسکی، و دنی هیوستن برای بازی در فیلم "مسابقه حذفی" ساخته اران ریکلیس رسید.
مسابقه حذفی، یک درام ورزشی است درباره یک مربی اسرائیلی بسکتبال و یکی از بازماندگان هولوکاست که مربی گری تیم ملی آلمان را بر عهده دارد.
فیلم کمدی "همان جور که هستی بیا" ساخته جفری اتوون به عنوان محبوب ترین فیلم از نظر مخاطبان جشنواره معرفی شد.
همچنین جایزه بهترین فیلمنامه به امانوئل مورت برای فیلم "هنر دوست داشتن" ( L’Art d’Aimer) رسید که کارگردانی آن نیز با خودش بود.


سینمای ایران
امسال در جشنواره فیلم مونترآل، از سینمای ایران، علاوه بر فیلم "اینجا بدون من" که در بخش مسابقه حضور داشت، فیلم‌های "یه حبه قند" ساخته رضا میرکریمی، "این یک فیلم نیست" ساخته مشترک جعفر پناهی و مجتبی میرطهماسب، و "آینه‌های روبرو" نگار آذربایجانی در بخش‌های خارج از مسابقه شرکت داشتند.

همچنین فیلم های مستند "محدودیت زنان در جامعه" ساخته روناک طاهر، "در هوای رقیق" ساخته محمدرضا فرزاد و "امین" ساخته شاهین پرهامی (فیلمساز ایرانی مقیم کانادا) در بخش مسابقه فیلم های کوتاه و مستند این جشنواره به نمایش در آمدند.
در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم مونترآل، در بخش مستند، فیلم های "خانواده نیکی" ساخته ماتج میناک (محصول جمهوری چک) و "طعم تلخ آزادی" ساخته مارینا گلدوفسکایا محصول سوئد و روسیه عنوان بهترین فیلم مستند را از آن خود کردند.
در این جشنواره همچنین از دستاوردهای سینمایی کاترین دونوو، بازیگر برجسته فرانسوی تقدیر شد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: