UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

قانونی شدن ماری جوانا و ازدواج همجنس‌گرایان در همسایگی ما

قانونی شدن ماری جوانا و ازدواج همجنس‌گرایان در همسایگی ما

شهرگان: همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شهروندان ایالت واشنگتن به قانونی شدن ماری جوانا و ازدواج همجنس گرایان رای مثبت دادند. مطابق قانون جدید، همجنس گرایان می‌‌توانند به طور قانونی در ایالت واشنگتن ازدواج کنند و دیگر ناچار نخواهند بود برای ازدواج و گذراندن دوران شیرین ماه عسل به استان بی‌ سی‌ و شهر ما ونکوور مسافرت کنند، که این خود به معنای از دست رفتن بخشی از درآمد توریسم است.

هم چنین، کشت و پرورش نهال ماری جوانا و فروش آن به افراد بالای ۲۱ سال به وسیله افراد دارای مجوز آزاد خواهد بود، اما دولت محلی نیز سهم خود را با ۲۵ درصد مالیات می‌‌گیرد. به این ترتیب دولت به جای آنکه پول‌های مالیات دهندگان را صرف مبارزه‌ای بیهوده با تولید و پرورش یک ماده مخدّر ملایم کند که با این همه صرف بودجه و نیروی پلیسی‌ به وفور تولید و توزیع می‌‌شود، از این تولید، که صورت قانونی بخود می‌‌گیرد، در آمدی نیز کسب می‌‌کند. راب گوردن رئیس جرم شناسی دانشگاه سایمون فریزر می‌‌گوید: "این اقدام آثاری جدی بر صنعت ماری جوانا در بی‌ سی‌ دارد، زیرا ایالت واشنگتن بازاری پر اهمیت برای ماری جوانای تولید شده در بی‌ سی‌ است". او در ادامه اظهار می‌‌دارد که تولید کنندگان در ایالت واشینگتن تکنیک‌های تولید را از بی‌ سی‌ فراگرفته و بدون نیاز به گذر از یک مرز بین‌المللی (مرز کانادا- آمریکا) می‌‌توانند محصول تولیدی خود را در ایالت‌های دیگر آمریکا توزیع کنند. گوردن می‌‌گوید: "من هیچ جنبه مثبتی در سیاست شکست خورده کنونی جلوگیری از تولید قانونی ماری جوانا نمی‌‌بینم". 

بنا‌ به نظرسنجی هفته گذشته ۷۵ درصد شهروندان بریتیش کلمبیا با قانونی شدن ماری جوانا و مالیات گرفتن از آن موافق هستند. این رقم ۶ درصد بیش از آمار موافقت سال پیش است. آقای ماریو کانسکو معاون موسسه نظر سنجی افکار عمومی angus reid (آنگوس رید) می‌‌گوید، این نظرسنجی نشان می‌‌دهد که قوانین مکتوب با تمایلات شهروندان در تناقض است.

منبع: مترو

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: