UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

لیا فلاح «شهرزاد ایرانی» از زبان زهره آرامیان

لیا فلاح «شهرزاد ایرانی» از زبان زهره آرامیان

[clear]

لیا فلاح دختری ایرانی‌ست که به هویت خویش افتخار می‌کند. بیست و یک سال دارد. شش سال است که به کانادا مهاجرت کرده و ساکن ونکوور است. زادگاهش شیراز و آشنا با شعر و ادبیات. آنچه را که می‌بایست در مورد خود بداند که کیست و از کجا به این کشور دوم‌اش آمده، همه را می‌داند. از ابتدای ورودش به سرزمینی ناآشنا که نمایان‌گر هفتاد و دو ملت بود – که حتی زبان‌شان را هم نمی‌دانست – به دنبال برقراری ارتباط و گفت‌وگو بود و بالاخره راهش را در هنر پیدا کرد. برای دختری پانزده ساله که دنیای شیرین کودکی‌اش آمیخته با نوجوانی در مسیر تند باد مهاجرت به شدت در هم کوبیده شده بود، یک پناه و یک ستون همچون درختی از درونش شروع به رشد و نمو کرد. آن مسیری شد تا در آن خودش را بشناسد و با آن راهش را نه تنها در دل هم‌سالان خود بلکه در میان مردمانی از فرهنگ‌ها و ملیت‌هایی دیگر که هیچ تصوری از آنچه را که او تجربه کرده بود، نداشتند، باز کند. شش سال از روزی که لیا پایش را به ونکوور گذاشت می‌گذرد و اکنون او دانشجوی سال دوم در رشته تئاتر دانشگاه سایمون فریزر است. سختی‌ها و نامهربانی‌های زیادی را تحمل کرده و از سر گذرانیده…

لیا فلاح - عکس از حمید زرگرزاده

لیا فلاح – عکس از حمید زرگرزاده

موضوعاتی که از همان بدو ورود برای یک دختر پانزده ساله طاقت فرسا بوده و باعث شد شش ماه  در خود فرو رود….اما حضور انسان‌های خوب و ارزشمند در جامعه نیز کم نبودند که همان‌ها باعث شدند تا اکنون دختری مستقل، کارآمد و توانا همراه با دلی مهربان ساخته شود. دختری که می‌تواند مشوق و برانگیزاننده نیروی پنهان درون هر کسی باشد که با او آشنا می‌شود و این یک شبه به وجود نیامده‌است.

فعالیت‌های اجتماعی‌اش از او چهره‌ای خلاق و هنرمند ساخته که عمده فعالیت‌هایش را به شکل داوطلبانه در جامعه ایرانی همچون بنیاد ایران و کانادا‌… انجمن ادبی حافظ…. انجمن خیریه پردیس… ایرانیان ترای سیتی… و حتی برنامه‌های مختلفی که به شکل خودجوش و مردمی تشکیل شده، همچون همیاری ایرانیان ونکوور در قالب رقص و تئاتر عرضه کرده.

همکاری با انجمن زنان ونکوور و به روی صحنه بردن تئاتر موزیکال شهرزاد در سالن سنتنیال به مناسبت روز جهانی زن، تجربه‌ای فراموش نشدنی بود. نقشی که لیا فلاح در آن خوش درخشید و او همان شهرزاد ایرانی‌است.

پیشرفت در هنر باعث شد تا در او چهره‌ای حرفه‌ای شکل بگیرد که در بسیاری از کامیونیتی‌های داخل و خارج از کانادا شناخته‌شده باشد.

برنامه‌هایی همچون جشن  روز ملی کانادا… جشن بزرگداشت فرهنگ‌های آسیایی… و جشنواره ملل … و همچنین اجرای اولین کنسرت فردی او در هامبورگ آلمان که به معرفی قومیت‌های ایرانی به زبان رقص می‌پردازد… و به زودی در شیکاگو نیز همراه با انجمن دوستداران فرهنگ ایرانی همکاری خواهد داشت.

احترام و محبتی که او نسبت به هر فرهنگ و ملیتی ابراز می‌کند آنچنان عمیق و آشکار است که گویی یکی از آنان است. و به همین دلیل است که حضور چهره شرقی ایرانی لیا در میان اعضای گروه رقص فولک لهستانی می‌درخشد. و یا در میان کامیونیتی افغانستان دوستان بسیار خوبی پیدا کرده‌‌است.

همچنین ساکسس و آرت فستیوال پورت مودی… لیا را به عنوان دختری سرزنده که روابط عمومی قوی دارد می‌شناسند.

لیا فلاح در مسابقات انتخاب دختر شایسته استان بریتیش کلمبیا که چندی پیش برقرار شد، از میان دختران داوطلب او برنده مقام دوم و صاحب عنوان دختر شایسته ونکوور شد.

پیام او همان چیزی بود که خود تجربه کرده بود… مهاجرت و بهداشت روانی! و در همین زمینه هم فعالیت خواهد کرد.

و اکنون با همین عنوان وارد مسابقات انتخاب دختر شایسته کانادا خواهد شد.

مسابقه‌ای که هر سال تشکیل می‌شود و از سراسر کانادا از ملیت‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند.

استانداردها و ملاک‌هایی که تحت عنوان نشان دادن زیبایی هدفمند در کمپانی میس وورد مطرح است، از پس ظاهر یک چیز را می‌طلبد. میزان اعتماد به نفس و رضایت درونی از آنچه که هستی!

و لیا با یک هدف وارد این مسابقه می‌شود. به چالش کشیدن خود! برای او این مسابقه هدف نیست تنها ابزاری‌است که می‌تواند با آن خود را محک بزند برای رویارویی با هر آنچه که زندگی می‌تواند به او بدهد.

و اگر این مطلب بتواند منجر به معرفی یک دختر ایرانی و ایجاد وحدت و نزدیکی بیشتر بین ایرانیان برای نشان دادن آن قدرت حقیقی و پنهان ما باشد بسیار هم عالی باید از آن استقبال کرد. شاید پیام این حرکت برای جامعه ایرانی این باشد.

ما تنها با تمرکز بر آنچه که زیباست میتوانیم بر زشتی‌ها فائق شویم. نه اینکه هر جا گلی زیبا در حال شکفتن دیدیم، به آن حمله‌ور شویم.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: