UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

مالیات انتقال ملک چیست و چگونه محاسبه می شود؟

مالیات انتقال ملک چیست و چگونه محاسبه می شود؟

مالیات انتقال ملک(Property Transfer Tax)  که به اختصار  P.T.Tهم گفته میشود، مالیاتی است که خریدار هنگام خرید ملک، فارغ از نوع آن (مسکونی، اداری، تجاری) به دولت پرداخت مینماید. مقدار این مالیات از فرمول زیر محاسبه میشود:

  • ۱% از مبلغ اولین ۲۰۰،۰۰۰ دلار 
  • ۲% از باقی قیمت خانه  (Fair Market Value)

مثال: خریداری که قصد خرید خانه ای‌ به ارزش ۴۵۰،۰۰۰ دلار دارد، بر اساس محاسبات زیر باید به میزان ۷۰۰۰ دلار مالیات انتقال پرداخت نماید.

  • ۲۰۰۰ دلار= ۱%x  ۲۰۰،۰۰۰ دلار
  • ۵۰۰۰ دلار= ۲% x ۲۵۰،۰۰۰ دلار

 پس مجموع پرداخت به مقدار ۷۰۰۰ دلار خواهد بود.

همانطور که گفته شد این مقدار بر اساس قیمت عادلانه ملک در بازار محاسبه میگردد. قیمت عادلانه قیمتی است که خریداران مایلند در یک بازار آزاد (Open Market) برای تصاحب ملک پرداخت نمایند. قابل توجه آنکه، چنانچه در نقل و انتقال مالکیت پولی‌ جابجا نگردد (افزودن یا خارج کردن نام از سند خانه) معمولا آخرین مقدار ارزشیابی شده ملک  (B.C Assessment)مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت

.

معافیت از پرداخت P.T.T

در قانون چندین حالت برای معافیت از پرداخت این مالیات برای خریداران در نظر گرفته شده که مهمترین آن مربوط به خریدارانی است که برای اولین بار صاحب خانگی را تجربه میکنند  .(First Home Buyers)این افراد به شرط داشتن شرایط زیر از پرداخت P.T.T معاف خواهند شد.

شرایط معافیت

الف) خریدار

  • خریدار تا کنون در هیچ جای دنیا نباید صاحب خانه ای‌ بوده باشد.
  • خریدار در هنگام خرید باید شهروند کانادا بوده یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد. همچنین حداقل یک سال پیش از خرید ملک در استان بریتیش کلمبیا (B.C) اقامت گزیده باشد.
  • هیچگاه در گذشته از این معافیت استفاده نکرده باشد.
  • حداکثر تا ۹۲ روز پس از خرید خانه باید به این ملک منتقل شده و حداقل تا یک سال در آنجا باقی‌ بماند.

ب) ملک

  • وسعت زمین ملک حداکثر تا مساحت نیم هکتار باشد.
  • ملک فقط به عنوان محل اقامت اصلی‌ خریدار(Principal Residence) استفاده گردد.
  • قیمت ملک حداکثر ۴۲۵،۰۰۰ دلار باشد. بالاتر از این رقم تا مقدار ۴۵۰،۰۰۰ دلار نیز بر اساس فرمول زیر تا قسمتی‌ از مالیات معاف میگردد.

 مقدار معافیت = ۲۵۰۰۰ دلار/ {(قیمت خانه – ۴۵۰،۰۰۰ دلار)  x(مقدارP.T.T )}

مثال: در نظر بگیرید خریداری که کلیهٔ شرایط معافیت را احراز کرده، قصد خرید منزلی به ارزش ۴۴۵،۰۰۰ دلار دارد. از آنجا که این مقدار بین دو عدد ۴۲۵،۰۰۰ دلار و ۴۵۰،۰۰۰ دلار بوده، طبق قانون از پرداخت بخشی از مالیات انتقال معاف میگردد. در حالت عادی مقدار مالیات این انتقال برابر است با ۶۹۰۰ دلار (۱%از ۲۰۰،۰۰۰ دلار اول به اضافه ۲ % از مقدار باقیمانده). با توجه به فرمول فوق میزان معافیت برابر است با:

۱۳۸۰ دلار = ۲۵۰۰۰ دلار / {(۴۴۵،۰۰۰ دلار – ۴۵۰،۰۰۰ دلار)  x(۶۹۰۰ دلار)}

در نتیجه مقدار مالیات پرداختی برابر خواهد بود با: ۵۵۲۰ دلار= ۱۳۸۰ دلار –۶۹۰۰ دلار

به طور خلاصه اینکه اگر خریداری کلیهٔ شرایط معافیت برای اولین  خرید (First Home Buyers) را دارا بوده و قیمت خانه پایین تر از ۴۲۵،۰۰۰ دلار باشد، کاملا از پرداخت مالیات انتقال معاف خواهد بود. اگر قیمت خانه بین ۴۲۵،۰۰۰ تا  ۴۵۰،۰۰۰ دلار باشد، از پرداخت بخشی از مالیات معاف بوده و برای ملک با قیمت بیشتر از ۴۵۰،۰۰۰ دلار هیچگونه معافیتی منظور نگشته و در نهایت خریدار مجبور به پرداخت کامل مالیات می‌باشد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: