UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

محمدعلی اولیائی‌فرد همراه با وکیل سوریه‌ای برندگان جایزه حقوق بشر سال در کانادا شدند

محمدعلی اولیائی‌فرد همراه با وکیل سوریه‌ای برندگان جایزه حقوق بشر سال در کانادا شدند

مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا (ICHR) جایزه امسال خود را در طی مراسم باشکوهی در تورنتو به محمد علی اولیائی فرد وکیل حقوق بشر ایرانی و غنا بداوی وکیل حقوق بشر سوریه ای اهدا کرد. برندگان امسال به دلیل زندگی در کانادا در مراسم حاضر شده و جایزه سالانه حقوق بشر این سازمان را دریافت کردند.

ICHR-4-171215

مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا هر سال به مناسب روز جهانی حقوق بشر و سالگرد تاسیس مرکز، و برای گرامیداشت و ارج نهادن به فعالیت های حقوق بشری در ایران و خاورمیانه به یک یا دو نفر که فعالیت های قابل توجهی در دفاع از حقوق بشر انجام داده اند و به مبارزه با نقض حقوق بشر برخواسته اند، جایزه سالانه خود را اهدا می کند.

لوح تقدیر محمد اولیائی فرد، وکیل ایرانی توسط دکتر رضا مریدی وزیر تحقیقات و نوع آوری و همچنین وزیر دانشگاههای ایالات انتاریو به وی اهدا شد. جایزه کریستال نیز به خانم غنا بداوی وکیل سوریه ای، توسط خانم کارینا گولد نماینده مجلس و معاون پارلمانی وزیر توسعه بین الملل به ایشان تقدیم شد.

اردشیر زارع زاده مدیر اجرائی مرکز  آی سی اچ آر در زمینه علت اعطاء این جایزه می گوید: “ما این اقدام را هر سال انجام می دهیم چرا که باور داریم مدافعان حقوق بشر نه تنها حق الزحمه و پاداش برای فعالیت های خود نمی گیرند بلکه برای دفاع  از حقوق مردم و یا زندانیان و افراد تحت ستم در واقع جان خود را به خطر می اندازند و این اقدامی ارزشمند است که باید مورد حمایت و ستایش قرار گیرد.”

جایزه سالانه مرکز (ICHR) در حضور تعدادی از مقامات کشوری و استانی و فعالین حقوق بشر از کشورهای خاورمیانه و اهل فرهنگ و هنر در طی مراسم باشکوهی در تورنتو به آنها اهدا شد. “ای سی اچ آر” برای دفاع از حقوق بشر در ایران و کشورهای همسایگی فعالیت می کند و یکی از اقداماتش شناسایی فعالان حقوق بشر و حمایت و قدردانی از آنهاست.

 اردشیر زارع زاده مدیر این مرکز در سخنان خود در مراسم در زمان اعطای جوایز گفت: ما امروز اینجا  جمع شدیم تا از افراد و گروههایی که نقش مهمی در حمایت و توسعه حقوق بشر داشته اند قدردانی کنیم.

در  مراسم جایزه و شام سالانه مرکز آی سی اچ آر علاوه بر اهدای جایزه حقوق بشری سال، تعدادی از فعالین حقوق بشر و مقامات سخنرانی کردند و پیام هایی از جمله از وزیر مهاجرت و شهروندی ایالت انتاریو قرائت شد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: