UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

مرگ تدریجی مردمان یک استان در غرب ایران!

مرگ تدریجی مردمان یک استان در غرب ایران!

ماجرا، مظلومیت‌ مردمان نجیبی است که خود را گره‌خورده در تار و پود هویت ایرانی‌شان می‌دانند و با وجود‌ غیرت و حیا و وفاداری، ‌اما اهل شلوغ‌کاری و هیاهو و جنجال نیستند؛ مردمانی که حتی آب آشامیدنی را از آنان دریغ‌ کرده‌اند.

1849

به گزارش «تابناک»، وجود نیترات بالا در آب شرب ‌چهارمحال و بختیاری، صدای مردم نستوه و وفادار این دیار را در‌آورده است؛ مردمی که برای آب ‌شربشان هم باید بسوزند و هم‌ بسازند و درم بر نیاورند، چون آنان مانند برخی از شهروندان استان‌های همجوار، اهل شلوغ کاری و هیاهوی خیابانی برای بازپس‌گیری حقوق خود نیستند.
این در حالی است که نماینده این استان از مرگ تدریجی همشهریان خود سخن می‌گوید و بر این باور است، به دلیل وجود نیترات بالا در آب آشامیدنی شهروندان این استان، شاهد مرگ تدریجی اهالی این استان هستیم.
نکته جالب در این میان آن که استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن‌ کمتر از یک درصد از جمعیت کشور، ۱۰ درصد از آب مورد نیاز در کشور را تأمین می‌کند، ولی خود نه تنها آب برای کشاورزی و مصارف صنعتی ندار‌د، بلکه مردم این منطقه در تأمین آب شرب نیز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.
پیشتر هم استاندار چهارمحال و اعلام کرده بود، ‌وزارت نیرو در زمینه تأمین آب این استان در سال‌های گذشته کوتاهی کرده و این موضوع به گلایه مردم استان تبدیل شده است،‌ حال آن که مردم چهارمحال و بختیاری، ‌اجازه برداشت ۴ درصد از آب‌های سطحی استان را می‌خواهند.
اما نکته جالب اینجاست که با وجود ۱۱ میلیارد متر مکعب آب جاری در چهارمحال و بختیاری، آب شرب مردم از آب‌های زیر زمینی تأمین می‌شود.
در واقع با توجه به پایین رفتن شدید سطح آب‌های زیر زمینی، احتمال افزایش میزان نیترات در آب شرب چهارمحال و بختیاری بالا رفته است؛ آب شربی که اجازه برداشت از آن را به مردم چهار‌محال و بختیاری نمی‌دهند، به بخش پایین دست سرازیر می‌شود و مردم پایین‌دست در استان اصفهان، ۶ ‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب از این آب را مصرف می‌کنند.
به راستی مردم این استان هم باید اهل شلوغ کاری باشند تا بتوانند حق و حقوق خود را بگیرند؟ چرا هر چه مردم نجیب‌تر و وفادار‌تر باشند، سوء‌برداشت‌ها و حق‌کشی‌ها از آنان باید بیشتر از دیگران باشد؟ به کجا چنین شتابان مسئولان محترم؟!

[تابناک]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: