UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

مشاوران خاتمی: حسن روحانی نامزد نهایی اصلاح طلبان در انتخابات

مشاوران خاتمی: حسن روحانی نامزد نهایی اصلاح طلبان در انتخابات

226663_145843638938313_245626445_n

شورای مشاوران محمد خاتمی، رییس جمهوری سابق ایران،  در بیانیه شماره چهار خود در دوشنبه ۲۰ خرداد  اعلام کرده است که حسن روحانی نامزد نهایی  اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. در این بیانیه از محمدرضا عارف تقدیر شده است.
طی روز های اخیر گزارش های در خصوص رایزنی های یک گروه کاری از مشاوران محمد خاتمی، رییس جمهوری سابق ایران، برای  ائتلاف محمدرضا عارف،‌معاون اول محمد خاتمی در دولت هشتم، و حسن روحانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوران محمد خاتمی، منتشر شده بود.
در همین زمینه، محمدرضا عارف روز دوشنبه گفته بود که به اجماع بزرگان اصلاح طلب تمکین خواهد کرد.
به گزارش وب سایت «کلمه»، در بیانیه شماره چهار مشاوران محمد خاتمی در خصوص چگونگی تعیین نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری  آمده است: «در این روند با  کارگروه های ویژه و انجام گفت و گوهای فشرده با نامزدهای محترم و شخصیت های برجسته ملی به ویژه آقایان هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی و اجرای نظرسنجی علمی در نهایت جناب آقای دکتر حسن روحانی به عنوان نامزدی که امکان جذب آراء بیشتری دارد مناسب تشخیص داده شد.»
در ادامه این بیانیه تصریح شده است :«در این موقعیت حساس و به منظور جلوگیری از تفرقه و پراکندگی نیروها، اخلاق و مصلحت جمعی را بر همه چیز دیگر ترجیح می دهند، اعلام می نماید که نامزد واحد ما درعرصه انتخابات جناب آقای دکتر روحانی خواهد بود.»
مشاوران محمد خاتمی از محمدرضا عارف  به دلیل اتخاذ مواضع اصلاح طلبانه  تقدیر کرده و از حسن  روحانی خواسته اند تا « شجاعانه در تحقق راهبرد عقلانیت، تدبیر و ثبات»  گام بردارد.
مشاوران محمد خاتمی  از مردم ایران خواسته اند «با احساس مسؤولیت بیشتر نسبت به شرایط خطیر کنونی» به حسن روحانی  رای داده و از این طریق  «در کمک به برون رفت کشور از تنگناهای موجود» نقش ایفا کنند.
هفته گذشته محمدعلی نجفی، عضو شورای شهر تهران، گفته بود که یک کار گروه برای مذاکره در خصوص ائتلاف دو این دو نامزد نزدیک به اصلاح طلبان تشکیل شده است.
محمد خاتمی نیز  روز شنبه گفته بود ، این که حسن روحانی و محمدرضا عارف به این نتیجه می رسند که با هم  ائتلاف کنند، پیشرفت است و نشان از عقلانیت و ترجیح مسائل کلی بر فردی است.
حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی ریاست شورای عالی امنیت را برعهده داشت. وی همچنین در دوران محمد خاتمی مسئولیت هدایت مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران با کشورهای غربی را برعهده داشت.
حسن روحانی با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴، پرونده هسته ای را واگذار کرد و علی لاریجانی جایگزین وی شد.
در حالی  مشاوران محمد خاتمی از  اصلاح طلبان خواسته اند تا  به حسن روحانی بدهندکه دو نامزد معترض این جریان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ همچنان در حصر به سر می برند.
مهدی کروبی و میرحسین موسوی به همراه زهرا رهنورد از بهمن ماه سال ۱۳۸۹،  به دنبال دعوت از مردم برای راهپیمایی حمایت از اعتراضات در مصر در حصر به سر می برند.
[رادیو فردا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: