UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

چه کسی پشت مرا می‌خارد؟

چه کسی پشت مرا می‌خارد؟

به تازگی کتابی به نام چه کسی پشت مرا می‌خارد؟ با محتوای (ساز و کار یک زندگی شایسته و بایسته) درحوزهٔ مدیریت زندگی، برنامه ریزی، هدف گذاری شخصی و موفقیت به قلم امیررضا بیگدلی، توسط نشر ترنگ به چاپ رسیده است.

نویسنده کتاب که دانش‌آموخته رشته «ام بی ای» با گرایش مدیریت استراتژی است در بخشی از مقدمه کتاب گفته: «من در این کتاب سعی کرده‌ام تا بر اساس آموخته‌ها و تجربه‌های خود، واقعیت‌های جاری زندگی را با نگاهی انتقادی بیان کرده و برای برون‌‌رفت از چنین وضعیتی و رسیدن به اهداف گوناگون، فرایند‌ها و چارچوب‌هایی مدیریت ‌شده را به زبانی ساده و منطقی قابل درک، برای اقشار مختلف بیان کنم. در این کتاب اصلی‌ترین حوزه‌های زندگی نشان داده‌شده و با نقد وضعیت موجود که برخاسته از عادات ماست، خواننده به چالش کشیده می‌شود، تا شاید خود درباره‌ی این حوزه‌ها فکر کند و با تصمیمات خود مرحله به‌مرحله و گام به‌گام به سوی ایده‌آلی که در هر حوزه برای خود ترسیم خواهد کرد، پیش برود. من در این کتاب درست نقش فردی را بازی می‌کنم که در تاریکی شب برای رهگذری چراغ بیندازد. آن رهگذر شما هستید که هم باید مقصدتان را انتخاب کنید و هم مسیری را که به آن مقصد منتهی می‌شود.‌»

کتاب چه کسی پشت مرا می‌خارد؟ که نویسنده آن را با جمله معروف سقراط؛ «یک زندگی بازنگری نشده، ارزش زیستن ندارد» شروع کرده و از سه بخش تشکیل شده‌است:

بخش اول؛ تحت عنوان در این گستره وسیع، شامل فصل‌های:

در اینجا چه خبر است؟، من در اینجا چه می کنم؟ من چه کسی هستم؟ بلوغ و آینده چگونه شکل خواهد گرفت؟

بخش دوم؛ تحت عنوان حوزه‌های زندگی، شامل فصل‌های:

کار، شغل و حرفه، آموزش و یادگیری، سرمایه‌گذاری و ثروت‌اندوزی، سبک زندگی، بهداشت و سلامتی، ورزش و تندرستی، تفریح و سرگرمی، تعاملات و ارتباطات و فعالیت‌های خلاقانه.

بخش سوم؛ تحت عنوان این‌ها را بیاموز، شامل فصل‌های:

مدیریت و تفکر

نویسنده کتاب در بخشی دیگر از مقدمه مدعی شده‌است که هر کس این کتاب را بخواند به راحتی می‌تواند در زندگی خود تغییر ایجاد کرده و به سوی مقصد مطلوبش گام بردارد و اضافه کرده که: «هدف من از نوشتن این کتاب ارائه‌ی بسته‌ای ساده و قابل‌فهم برای برنامه‌ریزی شخصی جهت رسیدن به اهداف فردی بوده است. محتویات این کتاب تا حد زیادی شامل مطالبی است که در کتاب‌های دیگر نیز وجود دارند، اما معتقدم آن هدفمندی و فرایند ارایه مطالب که در این کتاب لحاظ شده تا شما بتوانید در زمانی کوتاه، اشراف کاملی نسبت به فرایند‌های هدف‌گذاری و مدیریت زندگی شخصی خود پیدا کنید، این کتاب را از کتاب‌های دیگری که در این زمینه وجود دارد، متمایز می‌کند.»

اولین پاراگراف فصل اول کتاب را در اینجا می‌خوانیم:

فصل یکم: در اینجا چه خبر است؟

جهان بگشتم و دردا به هیچ شهر و دیار
نیافتم که فروشند بخت در بازار

«عُرفی، شاعر قرن دهم»

از نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) «بهداشت روان، یعنی توانایی زندگی­کردن شاد، سازنده و… بدون دردسر و گرفتاری.» از این منظر بهداشت روان به معنای نبودِ بیماری نیست، بلکه بیشتر یک نوع سلامت ذهنی است. اگر در نگاه کلی انسان را به جسم و روان تفکیک کنیم، سلامتی کامل بستگی به وضعیت هر دو بُعد دارد. در دورانی نه چندان دور که صنعت و تکنولوژی این چنین چشم‌گیر نبود و زندگی ساده‌تر از این بود، تمرکز بر سلامتی، بیشتر بر سلامتی جسمی بود و ضعف و خستگی هم حاصل از فعالیت‌های روزانه بیشتر جسمی می‌بود. وقتی جسم خسته باشد با کمی استراحت، رفع خستگی حاصل می‌شود. اما امروزه و با توجه به‌ نتایج آزمایش‌‌ها و تحقیقات موسسات علمی، خستگی بشر بیشتر از اینکه جسمی باشد، روانی است. متاسفانه خستگی روانی مانند خستگی جسمی با یک استراحت کوتاه مدت رفع نمی‌شود. زیرا روانِ خسته، خواب را بر دیدگان حرام می‌کند. وجه غم‌انگیز زندگی دوران ما همین است. از ارسطو نقل شده است که: «شادی بهترین چیزهاست. آنقدر اهمیت دارد که سایر چیزها تنها برای کسب آن هستند.» اما در روزنامه‌های روز چهارشبه مورخ دوازدهم آبان ۱۳۹۵ از زبان معاون تحقیقات وزارت بهداشت ایران و نتیجه‌ی تحقیقات یک موسسه بین‌المللی، نقل شده است که «مردم ایران … پس از مردم عراق غمگین‌ترین مردم دنیا هستند.» در حدیثی از امام صادق(ع) درباره‌ی شادابی نقل شده: «شادابی و شکوفایی در ده چیز است: پیاده روی، سوارکاری، فرورفتن در آب، نگاه به سبزه‌ها، خوردن و آشامیدن، نگاه به همسر، آمیزش با همسر، مسواک کردن، شستن سر با گُل خطمی و گفتگو با دوستان.» اما به استناد سخنان همان مقام مسئول «نود درصد ایرانی‌ها فعالیت ورزشی منظم ندارند، هفتاد درصد آنها چاق هستند ]چاقی از نظر ابن‌سینا مادر تمام مرض‌هاست[ و جزو غیرفعال‌ترین مردم دنیا بوده و …» به نظر من تمام آن چیزهایی که به صورت آزاردهنده ذهن ما را درگیر خود کنند، بدون اینکه نقش مفیدی در زندگی ما داشته باشند، سلامتی روانی و آرامش زندگی ما را مورد حمله قرار داده و کم کم جسم و جان ما را نیز از پا درمی‌آورند. همین سبب می‌شود تا ما یکی از غیرفعال‌ترین و غمگین‌ترین افراد جامعه یا دنیا بشویم.

کتاب چه کسی پشت مرا می‌خارد؟ در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۲۳۸۰۰ تومان در ۳۴۰ صفحه توسط نشر ترنگ به‌چاپ رسیده‌است. دوستانی که بخواهند این کتاب را تهیه کنند می‌توانند با شماره‌های۰۹۱۲۳۰۰۲۴۰۸  و ۰۹۱۹۹۶۴۶۲۲۴ نشر ترنگ و شماره ۰۹۳۳۴۶۱۶۷۹۸ خودِ نویسنده تماس بگیرند.

پل ارتباطی نویسنده در شبکه تلگرام؛ @amirrezabigdeli  و  @arbigdeli

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

ساره سکوت متولد سال ۱۳۶۳ خورشیدی در ایران است. تحصیلات دانشگاهی وی در ایران در رشته کامپیوتر و مهندسی شیمی پتروشیمی به دلیل مهاجرتش از ایران ناتمام ماند. پس از مهاجرت، در شهر تورنتو کانادا تحصیلاتش را در دو رشته دستیاری دندانپزشکی و رشته علوم زیست- پزشکی به پایان رساند. نوشتن شعر را از دوران کودکی شروع کرد و در سال ۱۳۹۴ اولین مجموعه شعرش با نام “چهارده معصومه” از طریق نشر گردون در برلین منتشر شد که با توجه به دسترسی محدود مخاطبین به این کتاب بازتاب خوبی در ایران و افغانستان داشت.

از سال ۲۰۱۲ به همکاری یکی از دوستانش گروه دانشجویی کالچرال ایونتز را در دانشگاه یورک شهر تورنتو تشکیل داد که این گروه به مدت دو سال شب شعر ها و نشست های ادبی متعدد به زبان فارسی در این دانشگاه برگزار کرد. بعد از مدتی، این گروه تحت عنوان جدید “کانون شعر تورنتو” با گروهی از دیگر داوطلبان فعالیت خود را از سر گرفت. از جمله فعالیتهای کانون شعر تورنتو می توان به فلش ماب های کمپین کتابخوانی کانون شعر تورنتو در جشنواره تیرگان تورنتو و همچنین در شهر سن دیگو ،اهدای کتاب کودک به کودکان در جشنواره تیرگان، برگزاری شب شعرهای متعدد ، برنامه کتاب میهمان ، برنامه همکلاسی آنلاین و همچنین نمایشگاه سه روزه کتاب کانون شعر تورنتو اشاره کرد..

ساره هم‌اکنون مسئول صفحه ادبیات مجله شهرگان و کانون شعر تورنتو و مترجم داوطلب برای گروه فمنیسم روزمره است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به ترجمه و زیرنویس ویدیو، تدریس خصوصی زبان عربی و انگلیسی در ایران، همکاری با موسسه حمایت از پناهندگان به عنوان مترجم داوطلب در تورنتو و دیگر فعالیت‌های فرهنگی داوطبانه نام برد. او در شهرها و جلسات متعددی در آمریکا و کانادا شعر اجرایی اجرا کرده است. اشعار اجرایی او با استقبال گسترده ای روبرو شده‌اند. گوشه‌های از برخی اجراهای او را می توانید آنلاین ببینید.

هم اکنون در کشور آمریکا سکونت دارد و دانشجوی آنلاین واحدهای مختلف ادبیات فارسی و فلسفه است که از طریق دانشگاه های معتبر جهان و به صورت انلاین ارائه می گردند. از ساره سکوت اشعار متعددی در کتابها، سایتها و مجلات مختلف در کشورهای ایران ، کانادا، آمریکا ، افغانستان و .. منتشر شده است. او در حال حاضر مشغول نوشتن چند کتاب شعر و داستان است. کتاب دوم او “پیامبر درخت‌ها” در ایران منتظر مجوز چاپ است و احتمالا قبل از سال جدید از طریق نشر هشت منتشر خواهد شد. کتاب سوم او ” مادرکبوترها” در دست بررسی و آماده چاپ است.

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: