UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

نامه عبدالله نوری به هاشمی رفسنجانی

نامه عبدالله نوری به هاشمی رفسنجانی

به گزارش امید، عبدالله نوری طی نامه‌ای  خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی از حضورشان در انتخابات تقدیر کرد که متن نامه به شرح زیر است:

Nouri

بسم اله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله جناب آقای هاشمی رفسنجانی دامت برکاته
سلام علیکم
پس از حمد و سپاس خداوند و آرزوی تندرستی، طول عمر و توفیق خدمت برای شما و تمامی خدمتگزاران به مردم، دریافت خبر حذف جنابعالی از عرصه رقابت های انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری قشر وسیعی از جامعه را شگفت‌زده کرد و موجی از ناراحتی و نگرانی را برای آنان در پی داشت. همچنان که اقدام فداکارانه جنابعالی در ورود به عرصه انتخابات، شور و امید را در اقشار و طبقات گوناگون مردم ایران زنده کرد و تحسین آنان را برانگیخت.
انتخابات بر پایه  قانون اساسی نماد اصیل جمهوریت و رکن رکین حاکمیت ملت است که به هیچ بهانه‌ای نمی توان آن را از مردم سلب کرد و یا با تفاسیر خاص ارزش آن را فروکاست. قانون اساسی به مردم حق داده است که حق تعیین سرنوشت خویش را با انتخاب عالی رتبه‌ترین شخصیت اجرایی کشور به تحقق برسانند و تمامی نهادها موظف به تامین شرایط و فراهم آوردن امکانات لازم برای تحقق این حق می‌باشند، در غیر این صورت انتخابات از جایگاه اصلی خود که اراده مردم است جدا خواهد شد. جمهوریت بر بنیان اعتقاد به اعتبار رای اکثریت استوار است و هیچ کس سزاوارتر از آنان برای تعیین فرد شایسته‌ی ریاست‌جمهوری نیست.
جایگاه آن جناب برای هدایت و مدیریت عرصه سیاسی  به ویژه در شرایط سخت و بحرانی، چنان بر همگان روشن است که تحت تاثیر داوری هیچ شخصیت و نهادی قرار نخواهد گرفت. آنان که در کاروان پرتکاپوی انقلاب، دستی بر آتش داشته‌اند، خوب به خاطر دارند که امام راحل، در حادثه‌ی ترور شما -در سوم خرداد ۱۳۵۸- اعلام داشتند: “هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.” رهبر فقید انقلاب در این سخن نغز خویش، حیات معنوی، سیاسی و اجتماعی  شما را در تراز حیات طیبه‌ی نهضت سنجید و به رسمیت شناخت و قرین و همزاد هم نامید. حذف جنابعالی از عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، هیچ از قدر و اندازه‌ی شما نکاست، چرا که هاشمی، خود شاخص بلند و سرافراز معیارهای انقلاب و جمهوری اسلامی است.
قصد حضور و اراده‌ی مصمم شما، از این رو بود که آیندگان، عملکرد نامطلوب دولت مستقر را به حساب ناکارآمدی جمهوری اسلامی نگذارند. شما برای کمک به ایجاد الفت و اتحاد و بسط اعتمادِ مردمی آمدید که هنوز دلبسته و البته نگران سرزمین و سرنوشت خویش اند. در شرایطی که سوء‌ مدیریت ها، تهدیدهای بیگانگان و تحریم‌های گوناگون شرایط سختی را برای ملت نجیب و میهن عزیز ما ایجاد کرده است، برای کنترل و جلوگیری و کاهش این خطرات، حضور در صحنه انتخابات را وظیفه ملی میهنی خود دانستید و در مقام انسانی مسئول و مؤسس، برای صیانت از میراث امام (ره) و پاسداری از خون‌های به زمین ریخته شده‌ی شهیدان معزز و والامقام و جوانان برومند، با کوله‌باری از تجربیات مثبت و منفی ناشی از انتقادات منصفانه و بی‌پروای کارشناسان و گاهی تخریب‌های ناجوانمردانه نسبت به عملکرد گذشته‌تان، به صحنه‌ی خدمت بازآمدید. طیف گسترده‌ای از مردم حضور شما را همواره فراتر از نزاع‌های سیاسی و فارغ از مرزبندی‌های اصلاح‌طلبی و اصولگرایی و در راستای ایجاد همگرایی بین تمامی نیروهای سیاسی و عملگرا، در چارچوب گفتمان اعتدال  و منافع  ملی قلمداد می‌نمایند. مدیران بلندنظر و با همت جامعه همواره تدبیر و عقلانیت جنابعالی را ستوده، از بستر حوصله و صبر و شکیبایی‌تان تجربه‌ها اندوخته و دوراندیشی و ذکاوت شما را در روند توسعه ی ملی، ره توشه‌ی کار و تلاش خویش کرده اند.
به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران هم امروزهم، جنابعالی می توانید میزانی گران سنگ برای اعتماد آفرینی میان گروه‌های سیاسی دلبسته‌ی جمهوری اسلامی در اردوگاه اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل باشید. چرا که نقش شما تندروی‌ها را به اعتدال، دشمنی‌ها  را به همزیستی، رقابت‌های شکننده را به کوشش‌های سازنده، کارشکنی‌ها را به کارآمدی و منفعت‌طلبی‌ها را به تقویت منافع ملی، تبدیل خواهد کرد.
اینجانب براین باورم که از آن زمان که جنابعالی با شجاعت و پایمردی زبان گویای مردم گشتید ، به مرور صلاحیت شما مورد تردید قرار گرفت لکن در میان اقشار گوناگون مردم جایگاهی رفیع یافتید و این جایگاه جدید نعمتی الهی‌ست که به شما ارزانی شده است. ” إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا / کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند، به زودى خداى‏ رحمان براى آنان محبتى در دلها قرار مى‏دهد – سوره مبارکه مریم – آیه ۹۶″
امید که به شکرانه این نعمت بزرگ همیشه در کنار مردم مهربان، صبور و رنجدیده باشید و درجهت تحقق خواسته‌های آن عزیزان و پاسداری از حقوق ملت تا نهایت توان کوشش و تلاش کنید.
والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین
عبدالله نوری
پنجم خردادماه ۱۳۹۲

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: