UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

«نام‌های متعدد ایرانی در لیست زخمی‌های بیروت»

«نام‌های متعدد ایرانی در لیست زخمی‌های بیروت»

به گزارش خبرنگار رادیو فردا در بیروت، شبکه‌های خبری فهرستی از زخمی‌ها را بنا بر اعلام بیمارستان‌ها قرائت می‌کنند که به نظر می‌رسد نام تعداد زیادی از زخمی‌های حملات انتحاری بیروت، ایرانی است.
در انفجارهای روز سه‌شنبه در مقابل سفارت ایران در بیروت، ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و شش تن از نگهبانان این سفارتخانه کشته شدند.
انفجار دو موتورسیکلت و خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جنوب بیروت، پایتخت لبنان، حداقل ۲۳ کشته و ۱۴۰ زخمی بر جای گذاشته است.
ایلیا جزایری، خبرنگار رادیو فردا در بیروت، گزارش می‌دهد که زخمی‌ها به پنج بیمارستان در بیروت فرستاده شدند و شماری از کشته شدگان قابل شناسایی نیستند.
آقای جزایری می‌گوید بلافاصله بعد از انفجار نیروهای امنیتی، ارتش و نیروهای حزب الله لبنان به محل اعزام شده  منطقه را محاصره کردند کم کم خودروهای امدادی و پس از آن کارشناسان جنایی سر رسیدند.
وی می‌افزاید تدابیر امنیتی بار دیگر در بیروت تشدید شده به گونه‌ای که در مناطقی از عابران درخواست کارت شناسایی می‌شود.
خبرنگار رادیو فردا در بیروت می‌گوید وسعت خرابی‌ها بسیار گسترده است  به گونه‌ای که تمام ساختمان‌های اطراف آسیب دیده‌اند و بسیاری از زخمی‌ها در خانه‌های خود بودند که آسیب دیدند.
ساختمان سفارت یمن هم به طور کامل آسیب دیده‌است و حتی سفیر یمن در اثر ریختن شیشه‌ها زخم سطحی برداشته است.
یک گروه وابسته به القاعده، موسوم به گروه عبدالله عزّام، مسئولیت انفجارها در مقابل سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته‌است.
در نخستین واکنش رسمی ایران به این انفجار، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با سفیر سوریه گفته که «این گونه اقدامات تروریستی موجب تنفر روزافزون افکار عمومی جهان از عاملان و حامیان آن است».

[رادیو فردا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: