UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

نجات جان ۷ نفر با اهدای عضو یک «قربانی تصادفی» سقوط هواپیما در تهران

نجات جان ۷ نفر با اهدای عضو یک «قربانی تصادفی» سقوط هواپیما در تهران

اهدای اعضای بدن یک دختر جوان ایرانی که از قربانیان تصادفی سانحه چند روز پیش سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در فرودگاه مهرآباد بود، جان هفت نفر را نجات داد.

به گزارش سایت ایران وایر، این دختر دانشجوی ۲۱ ساله که «حدیثه قاسمی» نام دارد، روز یکشنبه ۱۹ مرداد ماه، در حالی که قصد رفتن به دانشگاه داشت، سوار یک تاکسی در مسیر شهریار به میدان آزادی بود.

10613110_520539104759162_5771519601810857579_n

در حالی که این تاکسی در حال حرکت بود، صدای مهیب هواپیمای مسافر بری، باعث دستپاچه شدن بسیاری از مردم و رانندگان شد. راننده تاکسی‌ای که «حدثیه قاسمی» سوار آن بود، یکی از این رانندگان بود. این راننده همچون بسیاری دیگر از رانندگان، چشم به آسمان دوخته بود تا ببیند سرنوشت این هواپیمای سرگردان در هوا چه خواهد شد.

در همین لحظه هنگامی که راننده تاکسی به خاطر احتمال برخورد هواپیمای در حال سقوط به خودروی خود، از مسیر منحرف شد، با یک دستگاه کامیون تصادف کرد.

در این تصادف، «حدیثه قاسمی» به شدت مجروح و چند ساعت بعد به دلیل نبودن جای خالی در اتاق آی سی یو، دچار مرگ مغزی شد.
این دانشجوی ۲۱ ساله، دو روز پیش از حادثه، کارت اهدای عضو پر کرده بود. از همین رو پدر و مادرش با اهدای اعضای بدن او موافقت کردند.

قلب، نسوج، مغز استخوان، کلیه ها و کبدِ حدیثه قاسمی، به هفت تن از بیماران نیازمند پیوند زده شده و آن ها را از مرگ نجات داد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: