UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

نسرین ستوده و ۸ تن از زندانیان سیاسی زن آزاد شدند

نسرین ستوده و ۸ تن از زندانیان سیاسی زن آزاد شدند

شهرگان: به گزارش رادیو فردا؛ نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر از زندان اوین آزاد شده‌اند.

این گزارش می‌نویسد: نسرین ستوده در مصاحبه با خبرگزاری‌ها گفته است که وضعیت جسمانیش خوب است اما فشارهای روانی، فضای شدید امنیتی زندان و نداشتن اجازه تماس تلفنی ازجمله شرایطی بوده که زندان را بسیار دشوار کرده بود. نسرین ستوده سه سال پیش بازداشت و به جرم اقدام علیه امنیت ملی و  تبلیغ علیه نظام به شش سال زندان، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشورمحکوم شده بود.

همچنین سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر اعلام کرده‌است که ۸ تن از زندانیان سیاسی زن آزاد شدند.  بنا بر این گزارش، محبوبه کرمی، ژیلا کرم زاده مکوندی، مهسا امرآبادی، کفایت ملک محمدی، المیرا (فرح) واضحان، مریم جلیلی، میترا رحمتی و صغری غلام نژاد ۸ زندانی زن آزاد شده می‌باشند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، مریم جلیلی و میترا رحمتی که از نوکیشان مسیحی می‌باشند تنها ۱٫۵ ماه از دوران حبس ۲٫۵ ساله آن‌ها باقی مانده بود که نیمه شب دیروز از زندان اوین به صورت مشروط آزاد شدند.

همچنین مهسا امر آبادی روزنامه نگار زندانی (که هم اکنون در مرخصی به سر می‌برد) و محبوبه کرمی که هر کدام به ترتیب به ۲ و ۳ سال حبس محکوم گردیده بودند نیز تنها چند ماه از دوران حبس آن‌ها باقیمانده بود.

ژیلا کرم زاده مکوندی نیز شاعر و از اعضای «مادران عزادار» می‌باشد که به ۲ سال حبس محکوم و او نیز چند ماهی بیشتر از پایان حکمش باقی نمانده بود

کفایت ملک‌محمدی، با داشتن ۶۵ سال سن، مسن‌ترین زندانی بند زنان بوده است که به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم گردیده بود که حدود ۴ سال از حبس او نیز سپری گردیده بود.

فرح واضحان نیز در سال ۸۸ بازداشت و ابتدا به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین به محاربه و اعدام محکوم گردید و سپس پس از نقض حکم در دیوان عالی کشور به ۱۷ سال زندان محکوم گردید. وی که خود از بیماری‌های متعدد جسمی رنج می‌برد چندی پیش جهت پرستاری از همسر بیمارش به مرخصی آماده بود وی به صورت مشروط آزاد گردیده است.

صغرا غلام‌نژاد هم بهاتهام ارتباط با «سازمان مجاهدین خلق» به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم گردیده بود، چند ماه بیشتر از دوران زندانش باقی نمانده بود وی نیز به صورت مشروط آزاد گردیده است.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: