UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

نشر آفتاب منتشر کرد: «ماه» نوشته حسین رحمت

نشر آفتاب منتشر کرد: «ماه» نوشته حسین رحمت

شناسنامه کتاب:
نام کتاب: ماه
نویسنده: حسین رحمت
ژانر: داستان کوتاه
سال انتشار: ۱۳۹۸ شمسی
طرح روی جلد: رضا افشار
صفحه پرداز: مهتاب محمدی
ناشر: نشر آفتاب، نروژ
شماره شابک:  ۹۷۸-۱-۷۱۶۹۲-۶۱۸-۱

مجموعه داستان «ماه» شامل ۹ قصه است که زمینه بیشتر آنها قصه‌ی تنهایی انسانِ تنها است. منظور از تنهایی این نیست که راوی کسی را ندارد که با او حرف بزند، بخندد، بگرید یا رابطه جنسی داشته باشد؛ بلکه تنهایی به‌طور خاص است در میان جمعی که تو و راوی را درک نمی‌کنند. تنهایی انسانِ تنها بیشتر وقت‌ها در ذهن می‌گذرد و دیگران از آن خبر ندارند. در این معنا بیرون انسانِ تنها شخصیتی است جدا از شخصیت درون‌اش. او می‌خندد درحالی‌که در درون خون می‌گرید. او در جمع است اما کسی که او را درک کند، نمی‌یابد.

انسانِ تنهای قصه‌ی حسین رحمت پریشان‌حال است. نه که جنون دارد که به حال خودش نیست. او با تابوت حمل جسدش حرف می‌زند. تنهایی، پس از مرگ هم دست از سرش برنمی‌دارد. تنهایی حتا در تابوت و گور هم همراه او هستند زیرا، احساس تنهایی با تنها بودن فرق دارد. تنهایی درواقع حس نداشتن ارتباط است. به این معنا که اطرافیانت واقعن تو را درک نمی‌کنند و تو آن رابطه معنا‌داری را که می‌خواهی، با آن‌ها نداری. انزوا می‌تواند یکی از عوامل این موضوع باشد اما  تنها عامل نیست. ممکن است در میان جمعیت احساس تنهایی کنی و به‌عکس زمانی که تنها هستی احساس خوشبختی و حتی آرامش داشته باشی.

 

بخشی از داستان «لبه‌ی شب» از همین مجموعه:

دیروز همین موقع، یا کمی دیرتر،کسی زنگ زد. گفت من شبیه دوست شما هستم. اول به شوخی گرفتم ولی بعد دل به شک شدم. بی‌آن‌که به خود اجازه دهم اسم و رسم‌ا‌ش را بپرسم، یک ریز شروع کرد به حرف زدن. اول فکر کردم عمدی در کار است ولی نشانی‌ها جوری بود که حس می‌کردی یکی از قماش محفل منقل بی‌یارها است. من گوش می‌دادم و هیچ نمی‌گفتم. اصلن نمی‌دانستم چه بگویم. نوعی محبت پنهان توی حرف‌هایش بود و برای همین دلم نیامد تلفن را قطع کنم، چون بد و بیراه نمی‌گفت. تعارف هم کردم. زیاد که طول داد انگار گفتم ببخشید من شما را به‌جا نمی‌آورم. اگر قصد شوخی دارید، من فکر نمی‌کنم با شما شوخی داشته باشم و تلفن را قطع کردم. ولی رفته‌رفته فهمیدم این دوروبری‌ها اصلن ملاحظه ندارند و تمام قضایای گذشته آدم را می‌دانند. سفارش کردم قلیان چاق کنند، دوست دارید توی تراس قلیان بکشیم؟

 

برای تهیه کتاب که هفت دلار قیمت دارید می توانید به سایت آنلاین فروشگاه شرکت لولو بروید و آنرا خریداری کنید.

راه دیگر این که به سایت نشر آفتاب بروید، روی تصویر جلد کلیک کنید و در مرحله بعد روی دکمه Buy on LULU کلیک کنید.

 

دوستانی که در ایران هستند و علاقمند به خرید کتاب، کافی است به نشر آفتاب ایمیل بفرستند تا برای پرداخت هفت هزار تومان، راهنمایی شوند. در ایران کتاب به صورت الکترونیکی عرضه می شود.

 

آدرس سایت آنلاین فروشگاه لولو:

https://www.lulu.com/en/en/shop/hossein-rahmat/the-moon/paperback/product-ed2m4m.html

آدرس سایت نشر آفتاب:

www.aftab.pub

آدرس پست الکترونیکی نشر آفتاب

[email protected]

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: