UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

نگاه‌های جهانی به پیشرفت وضعیت دگرباشان جنسی در کانادا

نگاه‌های جهانی به پیشرفت وضعیت دگرباشان جنسی در کانادا

شهرگان: با آغاز دوره راهپیمایی‌های پراید در کانادا و دیگر کشورهای جهان، جاستین ترودو نام خود را به عنوان اولین نخست‌وزیر کانادا ثبت کرد که پرچم رنگین‌کمان را در مقابل پارلمان کانادا به اهتزار درآورده است، همچنین او اولین نخست‌وزیر تاریخ کشور خواهد بود که در یک راهپیمایی پراید گام خواهد برداشت.

این رویداد با فاصله‌ای کوتاه از آن رخ داد که دولت جاستین ترودو قانون تازه‌ای در موضوع تراجنسی‌ها به پارلمان معرفی کرد و چتر حمایتی گسترده‌تری بر فراز جامعه دگرباشان کشور قرار داد. تمامی این‌ها نگاه‌های جهانی را به پیشرفت‌های کشور در زمینه موضوع‌های مرتبط به دگرباشان جنسی متمرکز ساخته است.

در همین زمینه در شهرگان بخوانید: چتر گسترده‌تر حمایت دولتی از دگرباشان جنسی کانادا

هفته پراید در شهر ونکوور در ۲۵ جولایی شروع می‌شود و تا ۲ آگوست ادامه خواهد داشت. در شهر نیو وست‌مینستر این هفته از ۸ تا ۱۵ آگوست خواهد بود. همچنین ونکوور از ۱۰ تا ۱۳ سپتامبر شاهد فستیوال و کنفرانس زنان همجنس‌خواه خواهد بود و دوره‌ای دیگر از فستیوال فیلم‌های کوییر بین روزهای ۱۱ تا ۲۱ ماه آگوست برگزار خواهند شد.

در این فایل جاستین ترودو در مقابله با قلدری در مدارس و در سطح جامعه می‌گوید:

https://youtu.be/jgIWVRdlW-Q

مصاحبه دو سال پیش جاستین ترودو در دفاع از حقوق دگرباشان جنسی در کانادا:

فهرست کامل راهپیمایی‌های پراید در سطح استان، زمان برگزاری و لینک به وب‌سایت‌های مربوطه را در این لینک مطالعه کنید.

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

سیدمصطفی رضیئی، مترجم و روزنامه‌نگار مقیم شهر برنابی است. او نزدیک به سه سال است در کانادا زندگی می‌کند و تاکنون ۱۴ کتاب به ترجمه او در ایران و انگلستان منتشر شده‌اند، همچنین چندین کتاب الکترونیکی به قلم او و یا ترجمه‌اش در سایت‌های مختلف عرضه شده‌اند، از جمله چهار دفتر شعر از چارلز بوکاووسکی که در وب‌سایت شهرگان منتشر شده‌اند. او فارغ‌التحصیل روزنامه‌نگاری از کالج لنگرا در شهر ونکوور است، رضیئی عاشق نوشتن، عکاسی و ساخت ویدئو است، برای آشنایی بیشتر با او به صفحه فیس‌بوک‌اش مراجعه کنید.

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: