UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

هنگام بمباران خانه‌هایتان منزل نمانید تا آسیب نبینید!!

هنگام بمباران خانه‌هایتان منزل نمانید تا آسیب نبینید!!

 ۱ـ جنگی عادلانه‌تر از این که دیده است که طرف پیش از انداختن بمب بگوید آنجا را خالی کنید تا آسیب نبینید؟!

این تقصیر طرف است که هر قدر به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مدارس، معابد و . . . . زنگ می‌زنند و از آنها تقاضا می‌کند برای این که آسیب نبینند جاخالی بدهند، هیچ کدام اعتناء نمی‌کنند و از جای خود نمی‌جنبند!

من نه! شما شنیده‌اید که توی این جنگ هیچ بیمارستانی جز با بمب از جای خود بجنبد؟

***

۲ـ چند روز است که شایع کرده‌اند در مهد دموکراسی (نمی‌دانم این دموکراسی کی می‌خواهد بزرگ شود و از مهدش بیرون بیاید؟) تظاهرات ممنوع شده است.

این را بدخواهان چو انداخته‌اند تا چهره تابناک دموکراسی را در کشوری که سابقه انقلاب کبیر را پشت‌سر دارد و سابقه استعماری را هم ندارد ملکوک نمایند.

این را هم گفته باشم؛ مجوز داریم تا مجوز! برای اثبات این قضیه همین فردا برای تظاهرات تقاضای مجوز خواهم کرد. بعداً تعداد شرکت کنندگان را که مسلماً بیشتر از انگشتان دست خواهد بود به رخ شما خواهم کشید و بعداً هم شما را با درددل ارتش مظلوم آشنا خواهم کرد که کودکان فلسطینی چه برسرشان می‌آورند.

کی گفته تظاهرات ممنوع شده؟ / از بهر شما شده نه از جانب ما!

***

۳ـ دیروز مکالمه (بگو مشاجره) آقایان «نتانیاهو» و «اوباما» را استراق سمع می‌کردم. نتانیاهو تشر می‌زد؛ این چندرغاز چه بود که فرستادی و طرف جواب می‌داد؛ خانه ارباب گردو بسیار است اما با شمار! مشدی مگر شاخ غول را شکستی؟ ای فلان کاره جد اندرجد دزد / کار ناکرده چه می‌خواهی مزد؟ من هنوز هم توی تلویزیون‌ها بچه‌هائی را می‌بینم که از پستان مادرشان شیر می‌خورند. معلوم است که نتوانسته‌ای به قول خودت عمل کنی و تخم هرچه بچه را پس بیندازی. اما! پاسخش داد قائد صهیون: تخم کودک اگر نخوردم من / تو بگو آحسین چه . . خوری؟

هنوز هم توی فلوجه از هر پنج کودک یکی سالم به دنیا می‌آید.

***

۴ـ این هواپیمای مالزیایی هم توی این حیرویر مسئله‌ساز شده است.

در این ماجراها که می‌گردند مقصر جنگ غزه را پیدا کنند، ذهن مردم را برده‌اند سر این قضیه که موشک را کی زده است. در حالی که مقصر ماجرا مثل عضو قبیه بُز آشکار است. کار کار خود پوتین است!

اولاً، آنکه زده باید رگ فاشیستی داشته باشد که پوتین دارد چون در اشغال اوکراین به وسیله ارتش نازی با آن‌ها همکاری می‌کرد.

ثانیاً، در جریان انقلاب!؟ اخیر اوکراین این پوتین بود که تمام مجسمه‌های قهرمانان جنگ ضدفاشیست را در اوکراین به زیر کشید.

ثالثاً، اگر خوب نگاه کنید مدالی را که به سینه دارد همان است که از دست رئیس جمهور به خاطر زدن موشک به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس گرفته است. حال باز هم شما به دنبال پرتقال فروش باشید‍!

***

۵ـ امروزه برای جنگ‌ها مشخصاتی قایلند. جنگ عادلانه! جنگ ظالمانه!

خوشبختانه انسان با فتح قله حقوق بشر توانسته است جنگ اخیر را در رده نوع اول قرار دهد. یکی از مشخصات جنگ عادلانه این است که تقابل باید در حد تعادل باشد.

مثلا شما هر قدر هم پُرزور باشید نمی‌توانید جواب یک سیلی را با پنج سیلی بدهید.

این اصل در این جنگ کاملا رعایت شده است.

اسرائیل به ازاء هر سنگ یک بمب می‌زند نه کمتر نه بیشتر!

اگر تفاوتی در کار است در کیفیت است نه کمیت که آن را هم آقای «بان کی‌مون» به زیر سبیل نداشته‌اش رد کند.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: