UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

پاسخِ خامنه‌‏ای به برادر مه آفرید امیرخسروی

پاسخِ خامنه‌‏ای به برادر مه آفرید امیرخسروی

مدتی قبل، مه‏‌آفرید امیر خسروی، بازرگانِ رشد یافته در بستر فسادخیز اقتصاد نظام، در ارتباط با پروندۀ فساد سه میلیاردی، اعدام شد. اینک برادر او مهرگان امیر‌خسروی، که در خارج زندگی می‏کند، نامه‌‏ای سرگشاده به خامنه‏‌ای نوشته است که با عبارت: “محضر مبارک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران” شروع می‏شود. او می‏گوید که نامه را برای آن می‏نویسد که حقایقی را به اطلاع رهبر برساند. چون فکر می‏کند حقایق را به ایشان گزارش نکرده‌‏اند و اگر ایشان خبر بشود جلوی ظلم را خواهد گرفت.

اینک این شما و این پاسخ حضرت رهبر:

 بسم‏الله ‏الرحمن‏ الرحیم

جناب آقای مهرگان امیر خسروی

وعلیکم السلام!

 باور بفرمایید من از اعدام برادر شما اصلاً خبر نداشتم. با این که اهل نطق و سخنرانی نیستم در مورد پرونده سه میلیاردی نطق هم کردم. اگر خاطرتان باشد گفتم که این قضیه را کش ندهید. ولی انگار تا کشتن برادر شما، کشش دادند. و آن قضایا که شما بهتر از بنده می‏دانید…

آمده بودند شعرا و در خدمتشان بودم و دست بر قضا بر خلاف سنوات قبل، بسیاری هم اشعار محکمی سروده بودند. اما هیچکدام اشاره‏ای، به هیچ اعدامی، نکردند. نه در اشعارشان و نه هم زمانی که افطار صرف می‏شد…

حالا شما ببینید و مطمئن بشوید که شیطنتی در کار نباشد. چون بسیاری برای آنکه آبروی نظام را ببرند به دروغ مدعی می‏شوند که در زندان بوده‏اند و شکنجه شده‏اند. در آن بلوا هم عده‏ای از تجاوز و اینگونه مباحث پوچ حرف زدند،که دیدیم بحمدلله، کارشناسان خلاف آن حرف‏ها را ثابت کردند.

شما هم نباید اینقدر خودتان را اذیت می‏کردید. باید مصاحبه می‏کردید با این نشریات خارجی. حالا در خارج، همه، در مورد همه چیز مصاحبه می‏کنند، که البته در ایران پخش نمی‏شود یا همزمان با بحث‏های پخش سبد کالا، پخش می‏شود که از دهان می‏افتد.

باز خوب شد که این یک فقره نامۀ سر گشاده را نوشتید و مرا خبر کردید. من اصلاً خبر نداشتم و خیلی ناراحت شدم. منتهای مراتب هر چه که غور و بررسی می‏کنم ظلمی نمی‏بینم که بخواهم جلوی آن را بگیرم.

خود شما بگویید آخر از محسنی اژه‏ای و صادق لاریجانی کدامشان سابقۀ ظلم دارند؟ یا با که بد کردند که من شک بکنم که با “کار آفرینان” بد می‏کنند؟

در نامه نوشته‏اید که چون وکیل خاوری قوم و خویش محسنی اژه‏ای است او برای خودش آزادانه می‏گردد.

خوب کسی کار خلاف مرتکب شد به صلاح است که وکیل خوب هم پیدا بکند. و نظام ما کسی را از داشتن وکیل خوب منع نکرده است. از جانبی، در ایران همۀ وکلا قوم و خویش دارند و داشتن قوم و خویش منع قانونی ندارد. حالا اگر وکیل خاوری قوم و خویشش محسنی‏اژه‏ای هست و نتیجه داده است، شما چرا هی اصرار دارید که وکیل شما کس دیگری باشد؟ خب یک وکیلی انتخاب کنید که امتحان خود را داده باشد و موکلینش اعدام نشده باشند. البته که دستگاه قضایی ما پاک است. حالا اینجا و آنجا من نمی گویم که اشتباه نشده است. بلکه بوده است اما در مقایسه با سایر کشورها بسیار اندک بوده است. در همین آمریکا که ادعایش گوش فلک را کر کرده است، شما اگر نگاه بکنید وکلایش هم قوم و خویش دارند. اما وقتی پای اسلام به میان می‏آید، مغرضین به جنجال آفرینی دست می‏زنند. و شما نباید این چیزها را بزرگ بفرمایید.

درست است که خانوادۀ شما ریشه دار بوده است اما هیچکدام از شما برادران ریشدار نبودید و یا در زمان محاکمه، محاسن خود را تراشیده بودید. این خود در موقع گرفتاری، گرفتاری به وجود می‏آورد.

شما در نامۀ خود متذکر شده‏اید که حقایق را به درستی به من منتقل نمی‏کنند. آورین بر شما! یکی از مشکلات بزرگ من همین است که حقایق را به من درست منتقل نمی‏کنند. شما هم که راه درست منتقل کردن را می‏دانید و نامه‏های خوب سرگشاده می‏نویسید، دیر این کار را کردید وحالا این انتقال شما نوشدارویی است که نمی‏شود آن مرحوم را با آن زنده کرد.

در مورد خود شما و همسر گرامی البته می‏شود خیلی کارها کرد. منتهای مراتب چرا اینقدر دور تشریف برده‏اید؟ بفرمایید بیایید نزدیکتر تا امورات را حل و فصل بکنیم. اینجا که رسیدید صاف بروید خودتان را به محسنی اژه‏ای و یا صادق لاریجانی و یا هر دوی آنها معرفی کنید. اگر در بدو ورود به شما قلم و کاغذ ندادند، بلافاصله بگویید که به شما یک قلم و کاغذ بدهند. سپس طی یک نامه (فرق نمی‏کند که سربسته باشد یا سرگشاده) اسامی این دولتمردانی را که به خاطر اختلافات جناحی و سیاسی باعث اذیت و آزار شما شدند را بنویسید و بدهید به دست آنها. نامه اگر سربسته باشد، آن‏ها آن را باز نمی‏کنند و اگر سرگشاده باشد آن‏ها آن را می‏بندند و فوری برای من می‏فرستند. مطمئن باشید من که آن را بخوانم، با خبر می‏شوم و وقتی با خبر شدم، فوری جلوی ظلم را خواهم گرفت.

در خاتمه از شما یک خواهش کوچولو دارم که اگر زحمت شما زیاد نمی‏شود، لطف کرده در نامه‌‏ای که می‏نویسید، از اوضاع مهندس موسوی و همسر مکرمۀ ایشان و آیت‏الله کروبی هم به من گزارش بدهید. چون من از آن می‏ترسم که خدای ناکرده حقایق مربوطه درست به من منتقل نشده باشند و آنها هنوز در حصر مانده باشند.

سید علی خامنه‌‏ای

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: