UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

پایان راه دو شاعر؛غلامرضا بروسان و الهام اسلامی

پایان راه دو شاعر؛غلامرضا بروسان و الهام اسلامی

دوشنبه، ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۰، پایان راه غلامرضا بروسان و الهام اسلامی بود، زوج شاعری که در این سال‌های اخیر درخشیدند و شعرهایشان به خلوت خانه‌های دوستداران شعر فارسی راه یافت. ماجرا، جاده بود و پژوی ۲۰۶ و اتوبوس، و بعد واپسین آه شاعر که باد صحرا اندوه آن را به حریم دوستان و آشنایانش آورد.

  • بروسان متولد ۱۳۵۲ بود در مشهد. کتاب دوم او، مجموعه شعر "یک بسته سیگار در تبعید" نامش را سر زبان‌ها انداخت. کتاب در سال ۱۳۵۸ برنده اولین دوره جایزه شعر خبرنگاران شد تا آن زمان که اثر بعدی او منتشر می‌شود دیگر شاعری گمنام نباشد. این سومین کتاب، " مرثیه برای درختی که به پهلو افتاده است" نام داشت که آن هم برگزیده دومین دوره جایزه شعر نیما در سال ۱۳۸۹ شد.  به جز این، کتاب‌های "به سوی رودخانه‌ استوک" (گزیده‌ای از شعر شاعران مشهد) و "مرا ببخش خیابان بلندم" (منتخب اشعار شمس لنگرودی) را منتشر کرده‌است و همین‌طور گزیده‌ای از ریگ‌ ودا، قدیمی‌ترین کتاب مقدس موجود هندوها را به اسم "عصاره سوما".
  • الهام اسلامی هم متولد ۱۳۶۲ در مازندران بود. مجموعه شعر "دنیا چشم از ما برنمی‌دارد" را سال ۱۳۸۷ به چاپ رساند که نامزد دومین دوره جایزه شعر زنان ایران (خورشید) شد. کتاب مورد توجه داوران سومین دوره کتاب سال شعر جوان (جایزه شعر قیصر امین‌پور) هم واقع شد تا جایی که به فهرست نهایی آن جایزه راه یافت.

بروسان و الهام اسلامی که به همراه دختر و پسر کوچکشان، لیلا و مجتبی عازم سفر بودند، در کیلومتر ۱۵ جاده قوچان به شیروان دچار سانحه‌ شدند که در این حادثه تنها مجتبی زنده ماند. یادشان گرامی باد.

شعرهای این دو شاعر؛ الهام اسلامی را در اینجا و غلامرضا بروسان را در اینجا بخوانید.  گزیینش شعرها و معرفی شاعرها توسط همکار ما احسان عابدی صورت پذیرفته‌است.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: