UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

پرواز بر فراز آشیانه دغدغه

پرواز بر فراز آشیانه دغدغه

برای ما روزنامه‌نگاران که این روزها دنیا را فقط از دریچه کوچک مانیتور نگاه می‌کنیم – و یکی از ابزار اصلی دنیای مدرن روزنامه‌نگاری امروز است – سفر حتی به قصد حضور در جشن ازدواج فرزند دوست خانوادگی و قدیمی، دغدغه‌‌های دور ماندن از دنیای خبر و مسئولیت انتشار را، از بین نمی‌برد.

باری، حضور در جشن پیمان زندگی مشترک پویان خرسندی از همکاران سابق هفته‌نامه شهروند ونکوور که در روزهای نوجوانی‌اش یار غار روزهای سخت و اولیه انتشار نشریه بود، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است ولو اینکه این جشن فرسنگ‌ها دور از محل و دفتر و دستک نشریه باشد.  پویان اینک مرد جوانی است که با همسر زیبایش زندگی مشترکی را آغاز کرده‌است.  اما ما در میانه راهی هستیم که آغاز کرده‌ایم.  حضور در این جشن برای ما ویژ‌گی فراموش نشدنی‌ای داشت.  دیدن پویان به عنوان یک مرد جوان و در حال ازدواج درمقایسه با نوجوانی که سال‌ها پیش جزو نخستین همکاران ما بود، ما را به سال‌ها پیش می‌برد که در گذار از یک نشریه جوان به نشریه برومند و قابل قبول جامعه ایرانی، چه ستم‌هایی کشیده‌ایم. پس لازم بود تا به اتفاق همسرم که در همه‌ی این سال‌ها همکار و یاورم بوده‌است، برای اولین بار و پس از بیست سال به خودمان یک مرخصی یک هفته‌ای بدهیم.  اگرچه ضمن شادمانی حضور در این جشن، وسوسه و دلهره برای آنکه نشریه را به موقع و به شکلی قابل قبول ارایه دهیم، یک لحظه آزادمان نگذاشت. اما با همکاری بی دریغ یاران جامانده‌امان درونکوور؛ فرگل و بهروز، این مهم را به انجام رساندیم و این شماره نیز به دست خواندگان‌مان رسانیده شد.

در طی زمانی که در بیمارستان بودم، منصور خرسندی یادداشتی از غیبت ناخواسته و وضعیت من نوشته بود و صفحه همیشگی سردبیری با نام «خوانش اول» را خالی و تنها نگذاشته بود.  این هفته اما، سخن از شادمانی و حضور در جشن ازدواج فرزند ارشد  خرسندی بود پس ما نیز نباید او را تنها می‌گذاشتیم. اگرچه حضور هادی خرسندی برادر بزرگ منصور و عموی پویان به این تنهایی خاتمه می‌داد، اما برای ما نیز سعادتی بود تا با این بزرگ اهل فرهنگ و هنر ایران یک هفته دم‌خور باشیم و از لحظه‌های پر طنز و شادی‌آور در کنار هادی خرسندی بودن، بهره‌مند شویم.

ضمناً در این سفر با برادر دیگر خرسندی‌ها – کمال خرسندی – آشنا شدیم که خود در حرفه روزنامه‌نگاری از سابقه طولانی‌ای برخوردار است و سال‌هاست که در روزنامه‌ی کیهان لندن و چندین نشریه فارسی زبان لندن فعالیت دارد.

با آرزوی سال‌های خوش و شادی‌آور برای پویان عزیز و همسر گرامی‌اش سپیده، از سوی تمامی دست‌اندرکاران شهروند بی سی، این پیمان مشترک را به خانواده‌های محترم خرسندی و طوبایی به ویژه به منصور و عالیه خرسندی شادباش میگویم.       

از سوی سردبیر و همکاران

هادی ابراهیمی

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: