UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

«پروپاگاندای امپریالیستی و ارتجاعی علیه کوبا»

«پروپاگاندای امپریالیستی و ارتجاعی علیه کوبا»

 

در روزهای اخیر یک هجوم رسانه‌یی و سیاسی به بهانه اعتراضات چند صد نفره و یا چند هزار نفره در کوبا به بهانه اعتراض و نارضایتی از کمبود واکسیناسیون کرونا، تبدیل به تیتر اصلی رسانه‌های جریان اصلی شده است. نکته جالب این است که بزرگترین صدایی که در حمایت از این اعتراضات هم بلند شده است از طرف آمریکایی بوده است که در جریان پاندومی کرونا به واسطه ساختار معیوب و سرمایه محور متحمل حداقل ششصد هزار قربانی کرونا شده است.

در حالی که در کوبا با همه کمبودها و ضعف‌های موجود که عمدتا ناشی از تحریم‌های شصت ساله واشینگتن و متحدین جهانی ـ منطقه یی آن بوده است، کمترین میزان ابتلا و تلفات ناشی از پاندومی کرونا در سطح جهان و منطقه را شاهد بوده است.

اینکه بلندگوهای امپریالیستی امروز برای یک اعتراض چند صد یا چند هزار نفره در کوبا این را تبدیل به مهمترین خبر، گزارش و تحلیل‌های خود قرار داده‌اند بهترین شاهد برای این واقعیت است که جمهوری سوسیالیستی کوبا در تمام این سال‌ها که حداقل شش دهه شدیدترین نوع تحریم‌های همه جانبه را هم تحمل کرده است، حتما آن چنان ریشه قدرتمند در حمایت‌های توده یی دارد که یک اعتراض کوچک هم دشمنان امپریالیستی و ارتجاعی این کشور انقلابی همه آنان را ذوق مرگ کرده است. کشورهایی که روزانه و ماهانه مواجهه با جنبش‌های اعتراضی چون «جان سیاهان مهم است» و «جلیقه زردها» بوده‌اند و در طول چنین اعتراضاتی هزاران تن سرکوب و بازداشت می‌شوند و حتی در جدیدترین نمونه آن سرکوب پناهندگان در بلژیک که بعد سکونت پانزده ساله هنوز فاقد حقوق شهروندی می‌باشند، الان مدافع حقوق بشر و دمکراسی در کوبا شده‌اند. حتی این جریانات و کشورهای امپریالیستی به اندازه‌یی سراسیمه و دستپاچه شده‌اند که برای توجیه القائات دروغ خود تظاهرات حامیان دولت سوسیالیستی کوبا را به نام مخالفان به افکارعمومی ارائه می‌کنند که عکس‌های زیر همین نوشته گاف‌هایی است که توسط روزنامه گاردین و چند خبرگزاری امپریالیستی منتشر گردید و بعد که مشخص شد از صفحات آنلاین آنان حذف گردید.‌

آنچه نباید فراموش شود موقعیت عینی کوبای سوسیالیستی و تلاش‌های این کشور در سخت ترین روزهای کرونایی جهان است که پزشکان و پرستاران کوبایی با تمام قدرت به کمک بسیاری از کشورهای درگیر این پاندومی شتافتند چنانچه وقتی کشورهای اروپایی و آمریکا حتی محموله‌های ماسک همدیگر را در بین راه می‌دزدیدند این کادرهای درمانی کوبا بودند که به کمک کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا، پرتقال و دیگران آمدند که ویدئوهای سپاسگزاری مردمان این جوامع از این گروه‌های امداد کوبایی هنوز در دسترس است.

تردیدی در این نیست که به زودی این پروپاگاندا و نمایشات رسانه‌یی هم تمام می‌شود و ساختار سوسیالیستی، مردمی و مترقی کوبا همچنان استوار مانایی خود را با تمام مشکلات و سختی‌ها تحمیل شده به رخ دشمنان خود خواهد کشاند و در این میان شرمنده‌ترین‌ها جدا از امپریالیست‌ها و ارتجاع، مثل همیشه همان چپ بریده و به اصطلاح دمکرات شده خواهند بود که برای توجیه سقوط تاریخی خویش هم اکنون دنباله رو کثیف‌ترین محافل سیاسی و رسانه امپریالیستی شده‌اند.

بدون هیچ تردیدی جنبش چپ سوسیالیستی ایران قاطعانه از هویت، استقلال، روند سوسیالیستی و حاکمیت ملی دولت مترقی و سوسیالیستی کوبا حمایت کرده و در کنار مردم کوبا خواهند ایستاد.

 

۱۴۰۰/۴/۲۳

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

اردشیر زارعی قنواتی نویسنده و روزنامه‌نگار؛ روشنفکر و فعال سیاسی، تحلیل‌گر سرشناس ایرانی در حوزه‌ی مسایل سیاسی و بین‌الملل است. از او مقالات فراوانی در نشریات ایران از جمله شرق و اعتماد و سایتهای معتبر خارج از کشور منتشر شده‌است.

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: