UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

پیشنهاد احمد منتظری به رهبر ایران برای حضور کروبی و موسوی در مراسم تنفیذ

پیشنهاد احمد منتظری به رهبر ایران برای حضور کروبی و موسوی در مراسم تنفیذ

Ahmad montezari

احمد منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری در نامه ای به  آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی پیشنهاد کرده است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی،  دو نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ ، در مراسم تنفیذ حسن روحانی شرکت کنند.در این نامه که در وب سایت دفتر آیت الله منتظری در ۲۸ تیرماه منتشر شده، آمده است: امروزه به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، تلاش در جهت ایجاد وحدت و همدلی ملت بیشتر از همیشه احساس می‌شود.احمد منتظری خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفته است:دستور جنابعالی مبنی بر آزادی و حضور حضرات آقایان کروبی و موسوی و سرکار خانم رهنورد و نیز زندانیان سیاسی و عقیدتی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری می‌تواند به راحتی و بدون هزینه این منظور را فراهم نماید.»در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که ۲۴ خرداد سال جاری برگزار شد، حسن روحانی با کسب اکثریت آرا به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد. پیشتر نایب رییس مجلس گفته بود که مراسم تحلیف در ۱۲ مردادماه برگزار خواهد شد. مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند.

حضور آسیب دیدگان در مراسم تنفیذ
احمد منتظری در ادامه این نامه گفته است: این وحدت و همبستگی با حضور نمایندگانی از احزاب مختلف سیاسی، و نیز خانواده‌های آسیب‌دیدگان و سمبل و نماد آنان مانند خانواده‌های قربانیان کهریزک تکمیل می‌گردد و بسیاری از کدورت‌ها و اختلافات را از بین می‌برد.
در جریان اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸،  تهران و برخی از شهرهای ایران شاهد تظاهرات معترضان بود. در این اعتراضات دهها نفر کشته و هزاران نفر نیز بازداشت شدند.
حسن روحانی  در جریان مبارزات انتخاباتی خود  ابراز امیدواری کرده بود که بتواند فضای امنیتی را در ایران تعدیل کرده  و زمینه رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی را فراهم کند.
پس از آن که نام حسن روحانی به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد، در جریان شادمانی خیابانی هواداران وی شعارهایی در حمایت از آزادی  میرحسین موسوی و  مهدی کروبی سر دادند.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: