UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

پیام تبریک ۴۷ زندانی سیاسی انتخابات ۸۸ به ملت و منتخب ملت

پیام تبریک ۴۷ زندانی سیاسی انتخابات ۸۸ به ملت و منتخب ملت

 ۴۷ زندانی سیاسی از زندان های اوین و رجایی شهر در نامه ای با آرزوی توفیق و سربلندی برای حسن روحانی در مسوولیت خطیری که برعهده گرفتند، اظهار امیدواری کرده اند که رییس جمهور منتخب مردم بطور شایسته از عهدهٔ عهد و پیمانی که با مردم بسته‌اند برآیند و از خداوند قادر متعال می‌خواهیم او را در خدمت به ملت بزرگ ایران موفق بدارد.

به گزارش کلمه در بخشی از این نامه آمده است: تردیدی نیست که رییس جمهور جدید، امروز ویرانه‌ای را تحویل می‌گیرد که اقتصاد آن، مناسبات خارجی آن، مناسبات داخلی و روابط دولت -ملت درآن درشرایطی بس نامطلوب و بحرانی قرار دارد طبعا درچنین شرایطی نباید، از دولت جدید انتظار معجزه داشت، ولی آنچه قطعا از رییس جمهور و دولت جدید انتظار می‌رود بازگرداندن چرخ اداره امور بر مدار عقلانیت و انصاف، محقق ساختن حقوق ملت مصرح در قانون اساسی، پایان دادن به فضای امنیتی و پلیسی حاکم بر جامعه، باز کردن راه های مسدود شدهٔ فعالیت نیرو‌ها و نهادهای اجتماعی و مدنی و کمک به رشد و شکوفایی استعداد‌ها و قابلیت‌ها، توقف ظلم‌ها و ستم‌هایی که به دلیل کثرت، بدل به رویه‌ای برای بخش‌هایی از حاکمیت شده است و از همه مهم‌تر بهبود وضعیت سخت معیشتی مردم است. خواسته‌هایی که در مطالبات مردم و در متینگ‌های انتخاباتی تجلی و تبلور داشته است و سرلوحهٔ آن‌ها تامین و حفظ کرامت و آزادی های قانونی همهٔ شهروندان است.

متن کامل این پیام که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

به نام خداوند جان وخرد

ملت شریف ایران با حضور تاریخ ساز و حماسی خود در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ بار دیگر برگی زرین را درتاریخ پر فراز و نشیب دموکراسی خواهی و پیشرفت و سربلندی ایران عزیز رقم زد.

در بیست و پنجمین روز خردادماه اعلام پیروزی شگفت انگیز نامزد مورد حمایت آقایان خاتمی و هاشمی و تحول خواهان و تمامی احزاب گروه‌ها و افرادی که در چنین روزی در کنار ملت ایران منادی دفاع از انتخابات آزاد و سالم بودند یاد آور حماسه بزرگ و سبز ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ شد. ما این انتخاب را به آقای دکتر حسن روحانی که مورد اعتماد مردم قرار گرفتند و به ملت ایران تبریک می‌گوییم. این انتخاب شگفتی ساز رای مجدد ملت ایران به احیای جمهوریت نظام و حق حاکمیت مطلق رای و اراده ملت بود که بویژه در سال های اخیر در زیر گرد وغبار اندک سالاری، مطلق گرایی، جزم اندیشی و قیم مآبی رو به اضمحلال می‌رفت.

مردم پس از پشت سر گذاردن دهه‌ها حوادث تلخ و شیرین در حیات سیاسی و اجتماعی خود و اندوخته‌ای غنی از تجربه، و پس از یک دوره هشت ساله عقل گریزی (دست اندکاران اداره امور) بار دیگر به حاکمیت عقلانیت و اعتدال ونفی افراطی‌گری و ماجراجویی رای دادند. هر چند بازهم جای خوشبختی است که حاکمیت اینبار و در آخرین مرحله برخوردی عقلانی با انتخاب مردم در پیش گرفت، ولی کاش چنین عقلانیتی در انتخابات ۸۸نیز وجود داشت تا ملت دچار این همه ستم و کشور مبتلا به این همه هزینه نمی‌شد و فرصت های تاریخی اینگونه از دست نمی‌رفت که در آن صورت نه تنها حقوق شهروندان حفظ می‌شد بلکه جایگاه حاکمیت نیز آسیب نمی‌دید اما با وجود همه مصائب گذشته، باید همین عقلانیت دیر هنگام را نیز مغتنم شمرد و به آن پاسخ داد. در این سال‌ها هزینه‌های سنگینی پرداخت شد. حصر رهبران معزز جنبش سبز (آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد)، شهادت‌ها و حبس‌ها و آواردگی‌ها و مهاجرت‌ها نمونه‌های بارز ستم‌ها و اجحاف‌هایی هست که روا داشته شد. ولی امروز چهارسال صبوری و بردباری و تحمل رنج‌ها و سختی‌های طاقت فرسای مردم به بار نشسته و ثمر داده است و آینده‌ای بهتر را نیز نوید می‌دهد.

اینک، با درس گرفتن از تجربیات موجود، نباید در گذشته توقف کرد بلکه علی رغم همه تلخی‌ها و خون دل‌ها باید از گذشته‌های تلخ عبور کرد و امید را زنده نمود و درصدد ساختن آینده‌ای بهتر بود. امروز همه نیرو‌ها و سلایق از حاکم و شهروند بعنوان سرنشینان طوفان زده باید ندای ربانی رحماء بینهم را نصب العین خود قرار دهند و با کمک یکدیگر برای به ساحل رساندن این کشتی تلاش کنند.

تجربهٔ تمامی این سال‌ها به ما ثابت کرده است که تک صدایی، هرچند آن صدا بلند و خشن باشد مایهٔ خسارت می‌شود اما راه به جایی نمی‌برد و بر دل‌ها نمی‌نشیند و این صداهای متنوع و متکثر و هماهنگ در یک جامعه است که می‌تواند آهنگ موزون همکاری و حرکت را جایگزین بدبینی‌ها و کینه‌ها و تقابل‌ها و تخریب‌ها سازد.

تردیدی نیست که رییس جمهور جدید، امروز ویرانه‌ای را تحویل می‌گیرد که اقتصاد آن، مناسبات خارجی آن، مناسبات داخلی و روابط دولت -ملت درآن درشرایطی بس نامطلوب و بحرانی قرار دارد طبعا درچنین شرایطی نباید، از دولت جدید انتظار معجزه داشت، ولی آنچه قطعا از رییس جمهور و دولت جدید انتظار می‌رود بازگرداندن چرخ اداره امور بر مدار عقلانیت و انصاف، محقق ساختن حقوق ملت مصرح در قانون اساسی، پایان دادن به فضای امنیتی و پلیسی حاکم بر جامعه، باز کردن راه های مسدود شدهٔ فعالیت نیرو‌ها و نهادهای اجتماعی و مدنی و کمک به رشد و شکوفایی استعداد‌ها و قابلیت‌ها، توقف ظلم‌ها و ستم‌هایی که به دلیل کثرت، بدل به رویه‌ای برای بخش‌هایی از حاکمیت شده است و از همه مهم‌تر بهبود وضعیت سخت معیشتی مردم است. خواسته‌هایی که در مطالبات مردم و در متینگ‌های انتخاباتی تجلی و تبلور داشته است و سرلوحهٔ آن‌ها تامین و حفظ کرامت و آزادی های قانونی همهٔ شهروندان است.

برای آقای دکتر روحانی در مسوولیت خطیری که برعهده گرفتند آرزوی توفیق و سربلندی داریم و امیدواریم ایشان بطور شایسته از عهدهٔ عهد و پیمانی که با مردم بسته‌اند برآیند و از خداوند قادر متعال می‌خواهیم او را در خدمت به ملت بزرگ ایران موفق بدارد.

اسامی امضا کنندگان:

۱-محسن میردامادی

۲-ابوالفضل قدیانی

۳-سیدعلیرضا بهشتی شیرازی

۴- سیدمصطفی تاجزاده

۵-عبدالله مومنی

۶-محسن امین زاده

۷-علیرضا رجایی

۸-فیض الله عرب سرخی

۹- محمدامین هادوی

۱۰٫عماد بهاور

۱۱-حسن اسدی زیدآبادی

۱۲-سعید مدنی

۱۳-محمدصادق ربانی املشی

۱۴-قربان بهزادیان نژاد

۱۵ -محمدرضا مقیسه

۱۶-سیامک قادری

۱۷- کیوان صمیمی بهبهانی

۱۸ -ابوالفضل عابدینی نصر

۱۹- مسعود باستانی

۲۰-امیرخسرو دلیرثانی

۲۱-ژیلا بنی یعقوب

۲۲-مهسا امرآبادی

۲۳ -حسین رونقی ملکی

۲۴-مهدی محمودیان

۲۵- محمد داوری

۲۶-مصطفی بادکوبه ای

۲۷-بهمن احمدی امویی

۲۸-سیداحمد هاشمی

۲۹-سیاووش حاتم

۳۰- مهدی تحققی

۳۱- جعفر گنجی

۳۲-مهدی خدایی

۳۳-امین چالاکی

۳۴-مصطفی نیلی

۳۵-حمید کرواسی

۳۶-نصور نقی پور

۳۷-محمود باقری

۳۸ -محمد ابراهیمی

۳۹-مهدی تاجیک

۴۰-محمدعلی ولایتی

۴۱-علی ذاکری

۴۲-حسین زرینی

۴۳-مصطفی ریسمان باف

۴۴-کامیار پارسا

۴۵-نادر جانی

۴۶-بهزاد عرب گل

۴۷-محمدحسن یوسف پورسیفی

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: