UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

پیروزی ایران مقابل تایلند با گل‌های اروپایی‌ها

پیروزی ایران مقابل تایلند با گل‌های اروپایی‌ها

اشکان دژاگه بازیکن تیم فولام، با زدن یک گل و طراحی حملات مختلف بهترین بازیکن ایران در بازی مقابل تایلند بود

131115172222_ashkan_dejagah_1_640x360_afp

در ادامه مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، تیم ملی ایران با پیروزی سه بر صفر مقابل تایلند در بانکوک، اقبال خود را برای صعود به جام ملت‌های اسیا ۲۰۱۵ در استرالیا را افزایش داد.

یک ماه پیش، تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تهران دو بر یک تایلند را شکست داده بود، عملکرد تیم ملی در آن بازی باعث شد برخی به بازیکنان ایران انتقاد کنند.

ایران با ترکیب رحمان داوری در درون دروازه و همچنین حضور مهرداد بیت‌آشور بازی را آغاز را کرد، داوری دروازه‌بان تیم اینتراخت برانشویگ آلمان پس از ۸ ماه که به تیم ملی ایران دعوت شده بود برای اولین بار در ترکیب ثابت ایران قرار گرفت.

در دقیقه ۲۷ مسابقه، پاس مسعود شجاعی پس از برخورد به پای مدافعان تایلند در پشت محوطه جریمه به اشکان دژاگه رسید و او با شوتی زیبا دروازه را باز کرد.

دژاگه که در بازی رفت عملکردی خوبی نداشت پس از سپری شدن دوران مصدومیت‌اش دوباره به شرایط ایده‌آل خود بازگشته است، او در این بازی علاوه بر زدن گل، نقطه آغاز بیشتر حملات تیم ملی ایران بود.

تایلند پس از دریافت گل، با در اختیار گرفتن بازی قصد جبران گل را داشت، اضافه شدن مدافعان کناری این تیم به حمله، دفاع ایران را برای دقایقی تحت فشار قرارداد ولی جلال حسینی و پژمان منتظری با جاگیری مناسب در خط دفاع، توپ‌های ارسالی را از کناره‌ها را به خوبی دفع کردند.

دو دقیقه مانده به پایان بازی در نیمه اول، ایران دومین گل را هم وارد دروازه تایلند کرد؛ مهرداد بیت‌آشور بازیکن تیم سن خوزه آمریکا، در داخل محوطه جریمه پاس عرضی به رضا قوچان نژاد داد و او با ضربه پای چپ گل دوم را وارد دروازه تایلند کرد.

رضا قوچان نژاد در نهمین بازی ملی خود، هفتمین گل‌ خود را به این ترتیب به تایلند زد. او در بازی رفت هم در مقابل تایلند گلزنی کرده بود. ایران نیمه اول را با پیروزی دو بر صفر به پایان برد، بازیکنان ایران در نیمه دوم با توجه به برتری دو بر صفر بیشتر تدافعی بازی کردند.

در نیمه دوم با توجه به حملات متعدد تایلند، ایران روی سرعت بالای رضا قوچان نژاد فرصت ضد حمله داشت.

تایلند در ادامه با در اختیار گرفتن میانه میدان سعی در ایجاد موقعیت گلزنی روی دروازه ایران داشت، حملات تایلند باعث شد فضای مناسبی در پشت مدافعان این تیم، برای ضد حمله بازیکنان ایران ایجاد شود.

ایران در بیشتر دقایق نیمه دوم بازی را در کنترل خود داشت، در دقایق پایانی بازی کارلوس‌ کی‌روش محمدرضا خلعتبری و علیرضا جهانبخش را به زمین فرستاد، دو بازیکنی که در به ثمر رسیدن گل سوم ایران نقش داشتند.

در دقیقه ۹۲ بازی محمدرضا خلعتبری پس از عبور از مدافعان تایلند در محوطه جریمه این تیم با پاس رو به بیرون علیرضا جهانبخش را صاحب توپ کرد و او هم با ضربه‌ای تمام کننده سومین گل ایران را وارد دروازه تایلند کرد.

ایران پس از ۲۴ سال موفق شد تایلند را سه بر صفر در بانکوک شکست دهد و شانس خود برای صعود به جام ملت‌های آسیا را افزایش داد. این تیم با ده امتیاز در صدر گروه دوم رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا باقی ماند. ایران، سه‌شنبه ۲۸ آبان در بیروت مقابل تیم ملی لبنان قرار خواهد گرفت.

[بی‌بی‌سی]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: