UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

پیشنهاد به زندانیان سیاسی برای آزادی در مقابل اعلام «عدم ضدیت» با جمهوری اسلامی

پیشنهاد به زندانیان سیاسی برای آزادی در مقابل اعلام «عدم ضدیت» با جمهوری اسلامی

در صورت وضعیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر جنبش سبز که از اواخر بهمن ماه ۸۹ در بازداشت خانگی به سر می‌برند نیز گفت که قرار است در اولین اقدام، تغییرات عمده‌ای در وضعیت مهدی کروبی ایجاد شود و پس از آن محدودیت‌ها از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز به تدریج برداشته خواهد شد.

zendan-evin۱

به گزارش تقاطع به نقل از شنیده‌های خبرنگار تقاطع به زندانیان سیاسی در ایران گفته شده که در صورتی که به صورت مکتوب اعلام کنند هیچ‌گونه «ضدیت» و «عناد»ی با جمهوری اسلامی ندارند، آزاد خواهند شد.

این گزارش در ادامه می‌نویسد: «آن‌گونه که یک منبع مطلع که نخواسته نامش فاش شود، به تقاطع گفته این پیشنهاد، مورد پذیرش قریب به اتفاق زندانیان سیاسی در زندان اوین تهران قرار گرفته، اما بیشتر زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر در کرج از پذیرش آن سر باز زده‌اند.

این طرح، در صورت اجرایی شدن، موفقیتی بزرگ برای حسن روحانی، در آغاز قرار گرفتن بر مسند ریاست جمهوری به شمار می‌آید و قرار است مقدمه‌ای برای یک “عفو عمومی” بزرگ‌تر باشد که اخیرا به طور تلویحی از سوی وی در یک سخنرانی عمومی مطرح شده است.

آقای روحانی، روز سه‌شنبه (۲۵ تیر-۱۶ جولای) در جمع گروهی از فرماندهان دوران جنگ هشت ساله‌ میان ایران و عراق گفت که «باید کسانی را که معترف به خطا هستند، توبه می‌کنند و برمی‌گردند، پذیرفت».

او با بیان این‌که باید «از پیغمبر بیاموزیم و بگذریم» اظهار داشت: «آن‌هایی که آماده بازگشت هستند، تسهیل کنیم راه را، هذه شهر التوبه، این توبه برای همه جا، آن‌که خودش می‌گوید، خطا کردم برگشتم، می‌گوییم نه برنگشتی، می‌گوید آماده فداکاری هستم، می‌گوییم نه تو آماده نیستی، بابا این اسلام همان است که گفت اشهد ان لااله الا الله واشهد ان محمدا رسول الله، به عنوان مسلمان بپذیر، به عنوان برادر بپذیر و قبولش کن.»

در همین ارتباط، منبع مطلع تقاطع می‌گوید که قرار است بعد از آزادی زندانیان، پیشنهاد مشابهی به آن گروه از ایرانیانی که به دلایل سیاسی از ایران خارج شده‌اند بشود تا در صورت اعلام عدم دشمنی با جمهوری اسلامی، بتوانند به کشور بازگردند.

وی هم‌چنین در صورت وضعیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر جنبش سبز که از اواخر بهمن ماه ۸۹ در بازداشت خانگی به سر می‌برند نیز گفت که قرار است در اولین اقدام، تغییرات عمده‌ای در وضعیت مهدی کروبی ایجاد شود و پس از آن محدودیت‌ها از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز به تدریج برداشته خواهد شد.

گفتنی است روز سه‌شنبه، رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی که دبیرکلی آن را مهدی کروبی بر عهده دارد، در گفتگویی با سایت جماران خبر داد که «اقداماتی در راستای آزادی آقای کروبی در حال صورت گرفتن است که قطعا به نتیجه خواهد رسید».

منتجب‌نیا با اشاره به تغییر فضای کشور بعد از انتخاب روحانی خاطرنشان کرده بود: «اگر بهانه آقایان این بود که آزادی آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد منجر به  بروز مشکلاتی برای کشور می‌شود یا آنها مردم را به خیابان‌ها دعوت می‌کنند، اکنون دیگر فضا عوض شده است و نمی‌توان به آن بهانه‌ها ادامه حصر را شاهد بود.»

گفتنی است در حال حاضر، مهدی کروبی که به صورت انفرادی در یک آپارتمان تحت نظر ماموران وزارت اطلاعات نگهداری می‌شود، به صورت هفتگی با خانواده‌اش دیدار می‌کند، اما ارتباط میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با فرزندان‌شان به ندرت انجام می‌گیرد. این زوج زندانی، از مشکلات عدیده‌‌ی جسمی رنج می‌برند. میرحسین موسوی، اخیرا جهت معاینه‌ی توسط پزشک متخصص، و انجام آزمایش‌های تخصصی به بیمارستان قلب تهران منتقل شد و خانم رهنورد نیز بنا بر گزارش‌ها دچار آرتروز و درد شدید ستون فقرات شده است و برای تسکین آن از کورتون استفاده می‌کند.»

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: