UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

پیوندِ بسیج و حوزه

پیوندِ بسیج و حوزه

 پیوندِ بسیج و حوزه

سردار محمدرضا نقدی رئیس مادام‌العمر سازمان “بسیج مستضعفین” می‌گوید که بیست هزار روحانی در رأس فعالیت‌های بسیج‌اند. ممکن است شما با شنیدن بیست هزار سرتان سوت بکشد و بپرسید: “چه خبر است؟”

در صورتی که بی خبری از خود شماست و همین بی خبری است که باعث سوت کشیدن مختان شده است. وقتی شما بدانید که این بسیج دویست و پنجاه هزار حلقه‌ی تربیتی در مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها تأسیس کرده است، آنوقت خواهید دید که نه تنها بیست هزار رقمی نیست، بلکه این بسیج با کمبودِ جدی روحانی مواجه است.

مشکل بزرگ بسیج با افرادی مثل شما اینجاست که شما تا می‌شنوید “بسیج مستضعفین” فکر می‌کنید خود بسیج هم مستضعف است. در حالی که همین بسیج دو هزار گردان رزمی دارد و در سال گذشته بیست و سه هزار واحد تولیدی تأسیس کرده و بناست در سال آینده هم چهل هزار واحد دیگر هم درست کند. این‌ها همه رئیس و رهبر و یا حداقل سرپرست و راهنما لازم دارند. خود شما بهتر از هرکسی می‌دانید که نمی‌شود هر کور و کچلی را که رفت درس موش و گربه و فیزیک و ریاضی خواند و دیپلم و لیسانس و دکترا گرفت به عنوان رهبر و سرپرست و پیشوا استخدام کرد. بسیج برای خودش قد و قواره و هیکل و استاندارد دارد. نقل است از جوز ابن گِرد که از عمه‌ی خود نقل کرده است که پیش مبارکش رفته بود و از او پرسیده بود خصوصیات پیشوا را و آن بزرگوار فرموده بود: “الذین اهل‌العبا، فارغ‌التحصیلون من‌الحوزه، و ریشُهُما الواحدالوجب والچهار انگشت.”

که معنی تحت‌اللفضی آن این است که رهبر و پیشوا باید از حوزه فارغ‌التحصیل یا در آن به تحصیل اشتغال داشته باشد.

البته روایات در این مورد کم نیست اما امروزه شما با هر منطقی که نگاه کنید، سردار محمد رضا نقدی کسی نیست که رؤسا و سرپرستان طراز اول بسیج را از جایی غیر از حوزه استخدام کند. شدنی هم نیست. مخصوصاً حالا که بسیج فعالیت‌هایش را در راستای “امر به معروف و نهی از منکر” گسترده‌تر کرده و قصد دارد در همه‌ی مساجد کشور و همه‌ی محله‌ها “شورای امر به معروف” تشکیل بدهد چگونه می‌شود برای سرپرستی این شوراها روحانی استخدام نکند؟ آن زمان که حضرت امام فرمودند: “ارتش بیست میلیونی” به همین امر اشراف داشتند که شعار “بچه کمتر آسایش بیشتر” رو به اضمحلال است و با حمایت‌های رختخوابی حضرت رهبر و مدد الله تبارک و تعالی جمعیت ما صد و هفتاد میلیون خواهد شد و چند لشکر از روحانیون، برای هدایت آن لازم و ضروری است.

حالا هم به جای بحث و عناد تا دیر نشده بروید در یکی از این دوایر بسیج ثبت نام کنید. پس فردا هر کجای این مملکت کار اداری داشته باشید به سوابق حضورتان در بسیج نگاه خواهند کرد. اگر نتوانید از روحانی بسیج محله‌ی خودتان گواهی بیاورید گواهی فوتتان را هم صادر نخواهند کرد.

بسیج، آیت‌الله و امام زمان

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با سردار نقدی و برخی از مسئولان بسیج گفت: “باید بسیج همچنان تا دوران ظهور با قدرت فعالیت‌های خود را ادامه دهد چرا که یاران امام زمان (عج) عمدتاً همین بسیجیان هستند.”

 از آنجایی که در مطلب قبلی به اندازه‌ی کافی به بسیج پرداختم، برای آنکه حق آیت‌الله مکارم شیرازی ضایع نشود در این مطلب ابتدا قدری به ایشان پرداخته سپس پاسخ به چند سئوال در مورد ظهور را با هم مرور می‌کنیم.

اگر در بین شما هنوز کسی هست که نمی‌داند آیت‌الله مکارم شیرازی چقدر حضرت و مرجع تقلید هست بهتر است فوری به ویکی‌پدیا مراجعه کند. تا علاوه بر دیدن پوستر ایشان که آنجا به جای عکس چاپ شده است، جلال و جبروت حضرتی و مرجع تقلیدیِ ایشان را از روی عبای گرانقیمت و عصای پر ابهتِ ایشان ببیند.

این حضرت بزرگوار با این که یک قرن پیش به دنیا تشریف آورده‌اند هنوز با عشق و علاقه‌ی یک جوان بیست ساله به زندگی ادامه داده و برای تقلید، یک مرجع برجسته باقی مانده‌اند. ایشان که در دوران شاه هم حضرت و مرجع بودند در نظام فعلی با مخالفت وزیر شدن زنان، حمایت از تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها، خواب دیدن حمایت امام زمان از رئیس جمهور شدن احمدی‌نژاد، حرام اعلام نمودن انترنت پر سرعت، مقام شامخ خود را تثبیت و بر تارک دنیای اسلام کوبیدند. آیت‌الله شخصیتی است بر جسته که ویکی‌پدیای ذکر شده در بالا در قسمت آثار ایشان کمر خم کرده و چنان کج شده که انگار به همه‌ی دانشمندان دهان کجی کرده آن‌ها را به مناظره در تلویزیون النور دعوت می‌نماید.

وقتی چنین مقام برجسته‌ای که تمام آیات و احادیث و روایات مربوط به یاران حضرت امام زمان (عج) را از حفظ هستند چنین اظهار نظری در مورد بسیج می‌کند، ما نباید کوچک‌ترین شکی داشته باشیم که حداقل، نقداً خود سردار نقدی و حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی دو نفر از آن سیصد و سیزده نفر خوشبخت عالم هستند که در رکاب آن بزرگوار خواهند دوید.

برخی فکر می‌کنند دویدن به دنبال اسب، آن هم در این سن، برای آیت‌الله ضرر دارد، اما جای نگرانی نیست چون در سی و هفت سال گذشته ایشان آنقدر دنبال الاغ حکومت دویده‌اند که قلبشان برای یک دوی ماراتان آمادگی دارد.

در خاتمه به چند سئوال شرعی خوانندگان پاسخ می‌دهم:

سئوال: سلام. من غلام مهدی آزادمنش هستم از بسیج مرکزی. گردانِ ارواحنا فدا، حلقه‌ی تربیتی یا زهرا، شورای امر به معروفِ محله‌ی گرگ‌های پشت کوره‌ها. در روایات آمده است که آن بزرگوار در مکه ظهور می‌کند. ما بسیجی‌ها که همه جا پخش و پلا هستیم، چگونه به آن حضرت می‌پیوندیم؟

پاسخ: واقعاً این هم شد سئوال؟ آخر آدم تو را کجای دل خودش بگذارد؟ مرد مؤمن خداوندی که هزار چهارصد سال یک نفر را در چاه نگاه داشته، برایش خیلی سخت است سیصد و سیزده بسیجی را در یک چشم به هم زدن برساند به مکه؟

سئوال: با سلام. من عمادالدین کج پور هستم. با این همه دست که در بسیج پیدا شده و این همه روحانی که استخدام می‌شوند شانس من که از روستای دهِ پایِ بید واقع در استان سیستان و بلوچستان به بسیج پیوسته‌ام برای آنکه جزو سیصد و سیزده نفر بسیجی خوشبخت باشم چقدر است؟

پاسخ: سربسته بگویم که شما اول باید برادری خود را ثابت کنید و بعد چانه‌ی در رکاب دویدن را بزنید. بسیج ما برای آنکه به اختلافات شیعه و سنی دامن نزند در استان شما بسیجی می‌پذیرد. آقا که ظهور بفرمایند این تقیه‌ها هم از کار می‌افتد و کارت بسیج شما هم بی اعتبار می‌شود.

سئوال: آقا من چی؟ من که سنی نیستم. از بزمان به بسیج پیوستم. در مطلب قبلی خودتان نوشته بودید بیست هزار روحانی در بسیج هست. حتماً تا ظهور صد هزارتای دیگر هم وارد بسیج می‌شوند. شانس افرادی مثل من برای آنکه در رکاب باشیم چقدر است؟

پاسخ: برادرجان نگران نباشید در این مورد روایات فراوان است. امام صادق آن را ده هزار نفر فرموده است. در رساله‌ی مجلسی حتی صدهزار نفر هم عنوان شده است. این اعداد و ارقام را مراجع تعیین خواهند کرد. شما وقتی نظر لطف کسی مثل آیت‌الله مکارم شیرازی را دارید چه غم دارید؟ بسیج را تنها نگذارید. تا خود ظهور، هرجا شما را صدا زدند که دهان دشمنان را سرویس کنید حاضر بشوید. ظهور که شد، اگر مرده باشید روایت هست که برخی از پیشینیان زنده خواهند شد تا در رکاب باشند. نگرانی شما مثل امیدواری اپوزیسیون بیهوده است. فکر همه چیز را کرده‌اند.

سئوال: من عفت‌السادات مقدسیان پور هستم. برای آنکه جوانان تحریک نشوند، لطفاً مرا فقط”ع.م” خطاب کنید و به جنسیتم اشاره نفرمایید. راستش من یک زن هستم و حالا که بحث یارانِ امام غائب و خوشبختی‌ای که نصیب بسیجیان خواهد شد پیش آمد می‌خواهم بدانم جایگاه بسیجیان زن کجا خواهد بود؟ چون مستحضر هستید که ما به عنوان زن نمی‌توانیم در انظار عمومی بدویم.

پاسخ: خانم “ع.م” نه ببخشید، “ع.م” گرامی، برای آندسته از عزیزان که شما اشاره فرموده‌اید روایات زیاد دست و دلباز نیستند. بالاترین رقم پنجاه نفر است. البته در ابن طاووس صفحه‌ی صد و پنجاه و یک این رقم را بیشتر هم ذکر کرده‌اند، اما توقع نداشته باشید که به صد نفر برسد. نگران دویدن هم نباشید چون آن عزیزان، به دور از انظار عمومی، در بخش بهداشت و درمان به مداوای زخمی‌ها خواهند پرداخت.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: