UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

کارگران ایران خواستار پایان دادن به دیکتاتوری و ظلم هستند

روز شنبه سوم دسامبر تجمعی که از سوی «شورای پشتیبانی از جنبش انقلابی مردم ایران» در مقابل آرت گالری ونکوور برگزار شده‌بود، یکی از سخنرانان این برنامه محمد صفوی؛ فعال کارگری و عضو پیشین سندیکای کارگران پروژه‌ای آبادان در سال های ۱۳۵۷ الی ۱۳۵۹ بود.

متن سخنان کوتاه محمد صفوی در این تجمع را در پی می‌خوانید:

«در پی قیام سراسری دیگری که با قتل مهسا (ژینا) امینی توسط رژیم اسلامی ایران آغاز شد، کارگران طی چند هفته اخیر در حمایت از قیام جاری و برای مطالبات خود در بیش از ۲۰ شهر ایران دست به تجمعات و اعتصابات شغلی زده‌اند.

کارگران ایران که در ۴۰ سال گذشته قربانی سیاست‌های اقتصادی وحشیانه سرمایه‌داری نئولیبرالی شده‌اند، در چند هفته اخیر در صنایع مختلف دست به فعالیت‌ زده‌اند.

کارگران نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی، کامیون داران، فولادسازی، معدن و کارگران زن در شرکت قطعه سازی خودرو اعتصاب خود را آغاز کردند.

کارگران اعتصابی برای دستمزد عادلانه، مسکن و بیمه مناسب، کاهش ساعات کار، امنیت شغلی، حق اعتراض و اعتصاب و پایان دادن به تبعیض جنسیتی و نابرابری جنسیتی در محل کار مبارزه می‌کنند.

کارگران همچنین برای داشتن محیط کار ایمن و سالم مبارزه می‌کنند. همانطور که می‌دانید هر روز ۶ کارگر در اثر حوادث کاری جان خود را از دست می‌دهند و تعداد بیشتری نیز بر اثر بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند. کارگران از جمله خواستار پایان دادن به دیکتاتوری و ظلم هستند.

از زمان شروع قیام سراسری کنونی، تعداد زیادی از کارگران و معلمان، زنان، فعالان دانشجویی، روزنامه نگاران و خبرنگاران کارگری، بازنشستگان، جوانان، اعضای جامعه ال جی بی تی پلاس و همچنین افراد کرد، بلوچ، آذری و عرب دستگیر یا ربوده شده و در شرایط وحشتناکی به زندان منتقل می‌شوند.

ما به‌عنوان فعالان کارگری و اجتماعی در ونکوور امروز اینجا هستیم تا حمایت و همبستگی خود را با جنبش کارگری و جنبش اجتماعی مترقی در ایران نشان دهیم و خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی در ایران باشیم و به هر آلترناتیو ارتجاعی که در صدد ربودن جنبش انقلابی در ایران هستند، نه بگوییم.

ما امروز اینجا هستیم تا آزادی همه کارگران، معلمان، زنان و فعالان اجتماعی دربند را از زندان مطالبه کنیم.

ما امروز اینجا هستیم تا از اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌های مترقی زنان در کانادا بخواهیم از مبارزات جنبش کارگری در ایران حمایت کنند.

زنده باد همبستگی بین‌المللی

زن، زندگی، آزادی

سوم دسامبر ۲۰۲۲»

 

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: