UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

کروکدیل؛ تمساح مرگ بار روسی در بازار مواد مخدر ایران

کروکدیل؛ تمساح مرگ بار روسی در بازار مواد مخدر ایران

کروکدیل نام یکی از جدید ترین مواد مخدر صنعتی است که به تازگی وارد کشور شده است و از روسیه به عنوان منشا این ماده نام برده می شود.تا سال ۲۰۱۱ نزدیک به صد هزار نفر در روسیه به این ماده اعتیاد پیدا کرده اند.آژانس فدرال روسیه نیز این مقدار را ۲۵۰ هزار نفر اعلام می کند.

91147_726

این ماده بعنوان جایگزین هروئین به بازار های ایران نیز عرضه شده است اما مسئولین دولتی وجود آن را نه تایید می کنند و نه تکذیب می کنند و قیمت آن از هروئین به مراتب پایین تر است.کروکودیل بیش از ۲۰ برابر قوی تر از هروئین بوده و بلایی را که کراک بر سر معتادین می آورد را با قدرت بیشتری بروی افراد معتاد اعمال می کند و بصورت عمقی به درون سلول های بدن معتاد نفوذ می کند و زخمهای بسیار قوی بر بدن شخص معتاد می گذارد. بنا به گذارش پلیس روسیه تقریبا تمامی افرادی که به این ماده اعتیاد پیدا می کنند در عرض یک سال جان خود را از دست می دهند و در خوشبینانه ترین حالت عمر فرد پس از مصرف به سه سال می رسد.و امید به زندگی در معتادان این ماده بین دو تا سه سال است.

در ابتدا پوست بدن شخص معتاد به رنگ سبز در می آید (به همین دلیل نام تجاری کروکودیل را بر خود گرفته است) و سپس بطور کامل زخمی و پوسیده می شود گفتی است که این ماده بسیار اعتیاد آور است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: این ماده مخدر مشابه کراک مصرف تدخینی نیز دارد و مصرف تزریقی آن منجر به آسیب بافتهای بدن و سیاه شدن اندام می شود و پس از یک سال مصرف کننده را از پا در می آورد.
مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی جدی در بحث پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد: مافیای مواد مخدر با این عنوان شروع به توزیع این مواد می‌کنند که این مواد مشکلی ایجاد نمی‌کنند و اعتیادآور نیستند و بدین ترتیب به جذب افراد برای مصرف اقدام می‌کنند.
مجله تایم نوشته است کروکدیل پسر عموی کثیف مورفین است که به صورت یک ویروس در میان جوانان روسی پخش شده است.دلیل پخش شدن آن نیز آزاد بودن فروش مورفین در روسیه است که به راحتی به قاچاقچیان اجازه می دهد این ماده را تهیه کنند.این ماده مانند مورفین نیز تاثیر گذاری ۴ سالعه بروی فرد معتاد دارد.
کروکدیل از ترکیب قرص کدئین با بنزین، تینر، ید، اسید کلریدریک یا همان جوهر نمک و فسفر قرمزساخته شده است.به نظر می رسد این ماده برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ در سیبری پدیدار شده و به سرعت در تمامی کشور روسیه پخش شده است.اما عده ای نیز معتقد هستند که این ماده در اوایل سال ۱۹۳۵ پیدا شده است.
تایم می نویسد بافت ها و عروق محل تزریق مانند پوست تمساح در بخش تزریق شده میمیرند.نتیجه یک تحقیق نیز نشان می دهد که بافت استخوان متخلخل در پایین فک به دلیل اسیدی بودن دارو اغلب شروع به پاشیدن می کند.سایت دیگری نیز نوشته بود:در محل تزریق رگ ها شروع به ترکیدن می کنند و عضله آن قسمت فاسد و آسیه می شود.
از این ماده به عنوان ترسناک ترین ماده مخدر موجود در بازار نامبرده می شود.پلیس آلمان اعلام کرده است که یکی از معتادین به این ماده حتی نمی دانسته است که کروکودیل مصرف می کند و قاچاقچیان تحت نام هروئین این ماده را به او می فروختند.حتی در اورپا افرادی که توانسته بودند خود را از این ماده مخدر رها کنند قطع عضو شده بودند.احساس فیزیکی که این ماده به معتادین می دهد بسیار شدید است و حتی بارها در طی فرآیند سم زدایی مشاهده شده است که معتادین هوشیاری خود را از دست می دهند.
معتادین عزیز کشور ما نیز بسیار مواظب این نکته باشند از آنجایی که روش تهیه این ماده به مراتب ارزان تر از هروئین تمام می شود ممکن است قاچاقچیان مواد مخدر این ماده را تحت نام هروئین به آنها قالب کنند!پس چه بهتر که انسان از اول بدنبال هیچ کدام از مواد مخدر نرود. حتی یک بار برای امتحان کردن نیز می تواند زندگی انسان را از هم بپاشاند بسیاری از افراد معتاد فقط برای یک بار امتحان کردن مواد مخدر وارد این راه شده اند و زندگی آنها رو به تباهی رفته است نا گفته نماند که بسیاری از قاچاقچیان نیز می گویند این ماده اعتیاد آور نیست و … در حالی که تمامی مواد مخدر اعتیاد آور هستند.برای درک ارزانی این ماده یک بار تزریق هروئین در ایلات متحده ۱۵۰ دلار تمام می شود در حالی که تزریق کروکودیل ۶ دلار تمام می شود.
[پارسینه]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: