UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

کمک گرفتن از پلیس در رابطه با خشونت‌های خانوادگی

کمک گرفتن از پلیس در رابطه با خشونت‌های خانوادگی

در روابط زناشویی این امکان وجود دارد که یکی از زوجین مورد خشونت، تهدید، و یا آزار روحی از طرف همسر خود قرار گیرد. هم‌چنین ممکن است یکی از والدین با فرزندان بد رفتاری نماید و آن‌ها را مورد تهدید یا ضرب و شتم قرار دهد. در این مواقع، شما می‌بایست با پلیس (۹۱۱) تماس گرفته و حادثه را گزارش دهید. اگر زبان انگلیسی شما خوب نیست، می‌توانید درخواست مترجم فارسی زبان نمائید

پس از این تماس تلفنی، مأمورین پلیس به منزل شما می‌آیند و با شما و همسر شما جداگانه صحبت می‌کنند. شما می‌بایست هر چیزی که از حادثه به یاد می‌آورید را به پلیس بگویید و همچنین موارد زیر را به پلیس توضیح دهید.

– آیا شما نگران امنیت خود و فرزندانتان هستید؟

– آیا همسرتان سابقه بد رفتاری با شما را دارد؟

– آیا می‌خواهید از همسر خود جدا زندگی کنید؟

– در صورت ترک خانه، آیا نیاز به خانه و یا سرپناهی دارید؟

– آیا شما می‌خواهید از دادگاه حکمی بگیرید که همسر شما نتواند تا اطلاع ثانوی با شما و فرزندانتان تماس داشته باشد؟

پس از این تحقیقات، پلیس گزارش خود را آماده نموده و به دادستان دولتی اعلام می‌نماید تا در صورت نیاز پرونده کیفری  بر علیه همسر شما تشکیل گردد.

همچنین در صورت نیاز، پلیس می‌تواند شما و فرزندانتان را به خانه‌های امن و یا خانه‌های بستگان و دوستانتان برده تا امنیت شما تضمین گردد.

پس از دریافت گزارش پلیس، دادستان می‌تواند بر علیه همسر شما پرونده کیفری تشکیل دهد و دیگر نیازی به موافقت شما برای شروع پرونده کیفری وجود ندارد. این بدین معنا است که حتی اگر شما رضایت به دستگیری و تشکیل پرونده کیفری بر علیه همسر خود نداشته باشید، دادستان می‌تواند این کار را انجام دهد.

وقتی با پلیس ملاقات می‌کنید، از آن‌ها بخواهید که کارت اطلاعات تماسشان که نام مأمور، شماره تلفن، و شماره پرونده شما که روی آن نوشته شده است، به شما بدهد. شما به این اطلاعات نیاز دارید تا بتوانید در صورت لزوم با این مأمور تماس گرفته و از وضعیت پرونده خود آگاهی یابید و همچنین موارد بدرفتاری‌های دیگر همسر خود را گزارش نمائید.

پلیس می‌تواند همسر شما را تا پایان تحقیقات قانونی در بازداشت نگاه دارد. اگر برای همسرتان کیفر خواست صادر نگردد، او بدون قید و شرط آزاد خواهد شد. اما اگر بر علیه همسرتان کیفر خواست صادر گردد، همسر شما ممکن است در زندان بماند و یا به قید وثیقه آزاد گردد. همچنین این امکان وجود دارد که دادگاه رأی دهد که همسر شما تا اطلاع ثانوی با شما و فرزندانتان تماس نداشته باشد و یا به خانه و محل کارتان نزدیک نگردد.

در صورت نیاز، شما می‌توانید از خانه‌ها و سرپناه‌هایی که دولت در اختیار شما می‌گذارد استفاده نموده و از کمک درآمد دولتی (ولفر) استفاده نمائید.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: