UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

۱۲ بار صعود به گراوس تنها در یک روز

۱۲ بار صعود به گراوس تنها در یک روز

علیرضا حسنی در یک روز بارانی شدید، ۱۲ بار به کوه گراوس صعود کرد

اولین ساعات روز یکشنبه پیش از این که کوهنوردان ایرانی تبار پا به اولین پله‌های گراوس مانتن برای شروع صعود خود بگذارند، رگبار باران با دانه‌های درشت و بی‌امان، نقش گام‌هایش را بر روی پله‌های چوبی، سنگ و خاک باقی می‌گذاشت.  مسیل آب چون آبشاری به سمت دامنه‌ی کوه فرو می‌ریخت.

در تمام روز بارانی، کوهنوردان مصمم ما، در اقدامی کم نظیر، تصمیم به صعود مکرر گرفته بودند تا هرچند بار می‌توانند، این حرکت بشر دوستانه را به منظور کمک به بیمارستان کودکان بریتیش‌کلمبیا، به پایان ببرند.

علیرضا حسنی (آلکس) ۱۲ بار، داریوش یوسفی و ایدار هر یک (۱۰ بار) و خانم سارا ۷ بار مسیر گراوس را پیمودند تا پس از رسیدن به بالای کوه با دستگاه برقی گاندولو خود را به پائین گراوس برسانند و در طی زمان کمتر از ۱۵ دقیقه لباس عوض کنند و آبی بیاشامند و احیاناً ساندویجی سق بزنند تا مقداری از انرژی مصرف شده را تأمین کنند.

داریوش یوسفی در یک روز بارانی ۱۰ بار به گراوس مانتن صعود کرد

برای پی بردن به ماهیت این حرکت انسانی، اطلاعات زیر می‌تواند به ما کمک کند تا ارزش کار این داوطلبان صعود را بهتر درک کنیم.

طول مسیر پله‌ها به بالای گراوس مانتن نزدیک به ۳ متر است.  پیمودن ۱۲ بار یعنی چیزی حدود ۳۶ کیلومتر و ارتفاع ۸۳۵ متر که ۱۲ بار این ارتفاع را صعود کردن حاصل ضربی معادل ده‌هزار و دویست و سی‌شش متر بدست می‌آید.  گراوس مانتن ۲۸۴۰ پله دارد که پیمودن ۱۲ بار چیزی معادل ۳۴۰۸۰ پله می‌شود.  گراوس با شیب ۴/۲۹ درصد با ارتفاع ۲۷۵ متر از سطح دریا شروع می‌شود و حداکثر به ارتفاع ۱۱۲۸ متر تا سطح دریا می‌رسد.

چنین مختصات و مشخصاتی در یک روز بارانی شدید کار سترگی است و اهداف بشردوستانه‌ی آن به خاطر حمایت از بیمارستان کودکان بریتیش‌کلمبیا ستودنی است.

تلاش دوستان کوهنورد ایرانی‌تبار، علیرضا حسنی و داریوش یوسفی و هم چنین خانم سارا و آقای ایدار از دیگر تبارهای کانادایی را ارج می‌گذاریم.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

۱ نظر

  1. شهرگان

    دوستان خسته نباشید.
    امیدوارم در برنامه‌های آینده‌تان به نتایج بهتر و مورد دلخواهتان دست یابید و اقدامات انسانی‌تان هم‌چنان استمرار یابد.
    هـ. ر

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: