UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

چند خبر کوتاه از کانادا

چند خبر کوتاه از کانادا

رای دیوان عالی‌ کانادا به تولید ژنریک  VIGRAوایاگرا

شرکت بزرگ داروسازی فایزر حق انحصاری خود به تولید ویاگرا را از دست داد. این رای دیوان عالی‌ کانادا در یک دعوای حقوقی چند میلیون دلاری نتایجی ناگوار برای شرکت فایزر کانادا دارد که از حق انحصاری تولید داروی ویاگرا ثروتی قابل توجه اندوخته است.

استیناف‌دهنده در این دعوای حقوقی، Teva Canada limited ، یک شرکت داروسازی رقیب، استدلال کرده است که شرکت فایزر عامدانه، و بر خلاف مفاد قانون مالکیت انحصاری (پتنت)، ماهیت یکی‌ از مواد تشکیل دهنده داروی وایاگرا را پنهان کرده است.

شرکت فایزر کانادا تنها سال گذشته از فروش ویاگرا مبلغ ۸۰ میلیون دلار سود کسب کرد. تصمیم امروز (پنج شنبه) دیوان عالی‌ کانادا بدین معنی است که از این پس هر شرکتی می‌‌تواند مشابه ژنریک ویاگرا را تولید کند مشروط بر این که از وزارت بهداشت کانادا مجوز بگیرد.

امتیاز انحصاری شرکت فایزر برای تولید ویاگرا سال ۲۰۱۴ منقضی می‌‌شود.

منبع: گلوب‌اند‌میل

قول رهبر ان دی پی‌ برای مخالفت با خصوصی سازی خدمات

رهبر ان دی پی، آدریان دیکس، روز دو شنبه در کنوانسیون اتحادیه کارکنان بیمارستان‌ها قول داد بقایای قانون خصوصی سازی خدمات و اخراج کارگران را حذف کند. او در جمع ۶۰۰ نفر از اعضای اتحادیه گفت: " یکی‌ از اولین اقدامات دولت ان دی پی‌ راحت شدن از شرّ بقایای قانون ۲۹ است. این قانون برای سیستم بهداشت و درمان عمومی‌ ما بد است، برای سالمندان بد است ، و برای کارگران بد است، … در هر کجای بریتیش کلمبیا که هستید، تعویض مداوم کارکنان بهداشت، و بهداشت سالمندان عواقب خوبی‌ ندارد و ما قطعاً بایستی‌ آن را تغییر دهیم".

این موضوع در حال حاضر از حساسیت ویژه‌ای بر خوردار است زیرا هفته گذشته مقامات بهداشت و درمان منطقه فریزر اعلام کردند تعداد ۹۰ نفر از کارکنان مرکز جورج دربی برنابی، یک مرکز با سابقه نگهداری سالمندان، از کار برکنار شده و امور تغذیه، نظافت، لباس شویی، منشی‌گری، و کارهای فیزیکی‌ به پیمانکاران واگذار خواهد شد. در نتیجه، بسیاری از کارگران کار آزموده که بیش از بیست سال در این مرکز کار کرده‌اند و روابطی‌ طولانی مدت با سکنه‌ قدیمی‌ آنجا و خانواده‌های آنها دارند، با کارگران جدید تعویض خواهند شد.

منبع: مترو نیوز 

ونکوری‌ها، غمگین از مرگ زرافه

دوست داران حیوانات در بی‌ سی‌ نگرانی‌ خود را از مرگ یک زرافه ۱۲ ساله، جیفری، آخر هفته گذشته در باغ وحش ونکوور بزرگ ابراز داشتند. به گفته جودی هندرسن مدیر باغ وحش، نتایج اولیه کالبد شکافی نشان دهنده اعضای سالم بدن و وزن مناسب است. او می‌‌گوید پس از دریافت اطلاعات بیشتر، این اطلاعات را در اختیار عموم خواهد گذاشت. او گفت: " ما نمی‌‌خواهیم چیزی را پنهان کنیم، کار ما در اینجا مواظبت از حیوانات است ".

اما ` انجمن انسانی‌ ونکوور ` می‌‌گوید : " به نظر ما این کافی‌ نیست. باغ وحش وظیفه دارد دریابد مشکل چه بوده است و چرا آنها نمی‌‌توانند این زرافه‌ها را زنده نگاه دارند . "

این انجمن به علت سردتر بودن هوا، و محدودتر بودن فضای زندگی‌، با نگهداری حیوانات بومی آفریقا در اینجا و در باغ وحش مخالف است .

منبع: مترو نیوز

زلزله ۳/۶ ریشتری دور از ساحل جزیره‌ ونکوور

بنا به گزارش یک موسسه اقیانوس و اتمسفر شناسی‌ آمریکائی، ساعت ۶ بعد از ظهر چهارشنبه ۷ نوامبر، زلزله‌ای به قدرت ۳/۶ ریشتر در ۱۳۶ کیلومتری جنوب شرقی‌ پورت آلیس، در جامعه‌ای با جمعیت ۸۰۰ نفره واقع در شمال جزیره‌ ونکوور، به وقوع پیوست . 

کامرون، هماهنگ کننده امور فوریت‌ها در پورت الیس می‌‌گوید این زلزله را احساس نکرده، اما اندریا ونس ، از ساکنان وینتر هاربر، واقع در ساحل شمال غربی این جزیره‌ می‌‌گوید لرزش را احساس کرده است. خانم ونس می‌‌گوید: " چیز زیادی نبود ، فقط لرزش مختصری بود که ۱۵ تا ۲۰ ثانیه طول کشید ". هیچ گزارشی از خسارت احتمالی مخابره نشده است.

منبع: گلوب اند میل

رسوایی فساد و استعفای شهردار تحت فشار مونترال

هفته گذشته شهردار مونترال بالاترین مقامی بود که در گرماگرم اخبار مربوط به رسوایی مالی‌ این شهر استعفا داد. Gerald Tremblay ، شهردار ، گفت او هیچ کار خلافی انجام نداده است اما به خاطر مصالح بزرگتر شهر که اکنون از نظر سیاسی قطبی شده است از کار خود کنار رفته است . پیمان‌های بزرگ ساختمانی متوقف شده و حتی بودجه شهری در روزهای اخیر بازنویسی شده است . شهردار در اعلامیه استعفای خود که دیر وقت دوشنبه گذشته صادر شد می‌‌گوید  " با توجه به وضعیت موجود دیگر نمی‌‌توانستم مفید باشم " .

ترمبلی هفته گذشته از انظار پنهان بود و دو روز مرخصی گرفت . از آنجا که او پس از ۳ نوامبر ، یک سال پیش از انتخابات برنامه ریزی شده قبلی‌ استعفا داد ، برابر با قوانین استان جانشین او به عنوان شهردار موقت می‌‌تواند به وسیله شورای شهر برگزیده شود ، شورای شهری که به وسیله همان حزبی که درگیر رسوایی مالی‌ است کنترل می‌‌شود .

منبع: کانادین پرس

«مستراح خیابان لنگلی» در ویکتوریا بهترین توالت کانادا شناخته شد

یک توالت عمومی‌ خیابانی در مرکز شهر ویکتوریا جایزه بهترین توالت کانادا را به خود اختصاص داد. توالت موسوم به «مستراح خیابان لنگلی» در این رقابت چهار توالت دیگر – از جمله تسهیلات جرجین کورت هتل ونکوور – را در یک مسابقه کشوری شکست داد. 

شهردار ویکتوریا دین فورتین روز سه شنبه این هفته گفت او نمی‌‌توانست هنگامی که در مراسم دریافت این جایزه شرکت کرده بود از شوخی‌ در این مورد خود داری کند. او گفت «مستراح خیابان لنگلی»، دومین توالت عمومی‌ خیابانی ویکتوریا، بخشی از استراتژی روان کردن توریست‌ها و جوانان به مرکز شهر است. به گفته او ویکتوریا دچار مشکل ادرار‌های آخر شب بود، اما نصب توالت‌های عمومی‌ این مشکل را بسیار کاهش داده است.

منبع: کانادین پرس

 

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: