UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

سه رخ به جشنواره فیلم کن راه یافت

سه رخ به جشنواره فیلم کن راه یافت

به گزارش خبرنگار ایلنا دقایقی پیش کنفرانس مطبوعاتی دبیر هفتادو یکمین دوره جشنواره فیلم کن برگزار شد و دبیر جشنواره بصورت رسمی اعلام کرد که فیلم سینمایی سه رخ به کارگردانی جعفر پناهی در جشنواره فیلم کن به نمایش در می‌آید.

فیلم سینمایی سه رخ در بخش اصلی و مسابقه جشنواره به نمایش در خواهد آمد پیش از این فیلم سینمایی همه می‌دانند به کار گردانی اصغر فرهادی در بخش مسابقه پذیرفته شده بود. برای اولین بار سینماگران ایرانی دو فیلم در بخش اصلی جشنواره فیلم کن دارند.

جعفر پناهی برای چهارمین بار در جشنواره فیلم کن حضور داردجعفر پناهی پیش از این با فیلم بادکنک سفید، در بخش دو هفته کارگردانان سه جایزه دوربین طلایی، منتقدان و جایزه دوهفته کارگردانان را گرفته بود وبا فیلم طلای سرخ جایزه ویژه هیات داوران و نوعی نگاه را گرفته بود همچنین اولین نمایش فیلم این فیلم نیست در جشنواره فیلم کن بود.

جعفر پناهی تنها فیلم سازی ایرانى است که تقریبا همه فیل‌هایش در جشنواره الف دنیا نمایش اول داشتند و اگر نخل طلای امسال را بگیرد تنها فیلمسازدر جهان است که از جایزه اول همه جشنواره الف دنیا را گرفته است.

جوایزی همچون شیر طلاى ونیز، خرس طلاى برلین، دوربین طلاى کن، کالسکه طلاى کن، یوزپلنگ طلاى لوکارنو، هوگوى طلاى شیکاگو، خوشه طلاى والادولد، لاله طلاى استانبول، قلب طلاى بوسنى، پرمدئوس طلاى گرجستان، پودوى طلاى شیلى، اسب طلاى دبى از جمله جوایز جعفر پناهی از جشنواره‌های مختلف است.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: