UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

فردی با زیرگرفتن عابران در تورنتو ۲۵ نفر کشته و زخمی به‌جا گذاشت

فردی با زیرگرفتن عابران در تورنتو ۲۵ نفر کشته و زخمی به‌جا گذاشت

 

پرشین میرور: بعدازظهر روز دوشنبه ۲۳ آوریل، شهر تورنتو شاهد یکی از بیسابقه‌ترین رویدادهای مرگبار شهری بود که به حملات تروریستی اتفاق افتاده در شهرهای اروپا و آمریکا شباهت دارد.

یک کامیونت سفید رنگ در ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر دوشنبه، پس از عبور از چهارراه فینچ و یانگ، در شمال تورنتو، وارد پیاده رو سمت غرب خیابان یانگ شد و با حرکت به سمت جنوب با زیرگرفتن عابران ۱۰ نفر را کشت و ۱۵ تن را مجروح کرد.

کامیونتی که از شرکت کرایه اتومبیل Ryder اجاره شده پس از طی مسافتی بیش از دو کیلومتر و زیرگرفتن عابران و برخورد با موانعی مانند سرپناه اتوبوس، در جنوب خیابان شپرد متوقف شد.

راننده کامیونت که به گزارش شبکه خبری CBS آمریکا، فردی ۲۵ ساله و سفید پوست است و الک میناسیان نام دارد، توسط پلیس تورنتو دستگیر شده است.

Alek Minassian/Linkedin

شبکه خبری MSNBC آمریکا نیز به نقل از یکی از افسران سابق پلیس نیویورک خبر داده است راننده کامیونت فردی شناخته شده برای پلیس تورنتو بوده است.

چند ویدیوی کوتاه از لحظات دستگیری راننده و مکالمه پلیس با او نشان می‌دهد که وی اسلحه نیز همراه داشته است.

واقعه مرگبار حمله کامیونت به عابران خیابان یانگ در حالی اتفاق افتاده است که چند کیلومتر پایین‌تر، در محل دانشگاه تورنتو، کنفرانس دو روزه وزرای امور خارجه و امنیت کشورهای گروه ۷ (G7) درجریان بود.

 

 
 

به نظر برخی کارشناسان حملات تروریستی و حوادث مرگبار و غیر معمول شهری، واقعه روز دوشنبه تورنتو یک حادثه معمولی نبوده چون راننده به قصد و با برنامه و هدف مشخص عابران را زیر گرفته تا آنها را بکشد.

به گفته این کارشناسان تعیین اینکه این رویداد ماهیت تروریستی داشته یا رفتار نامتعادلِ یک فرد مبتلا به مشکلات روانی و یا تحت تأثیر دارو یا مواد مخدر بوده، نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر دارد.

یکی از شاهدان واقعه خیابان یانگ گفته است:« در اتومبیل خود نشسته بودم که نگهان صدای وحشتناکی شنیدم و دیدم یک کامیونت سفید رنگ به سرعت وارد پیاده رو شد و عابران را زیر گرفت.»

Toronto-Attack

علی شاکر، یک شاهد ایرانی تبار نیز در حالیکه از دیدن صحنه‌های دلخراش برخورد کامیونت با مردم و جراحات آنها منقلب شده بود گفته است:«اول فکر کردم یک حادثه اتفاق افتاده است، اما بلافاصله متوجه شدم حادثه نیست و راننده به قصد عابران را زیر می‌گیرد.»

به گفته علی شاکر کامیونت با سرعت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در پیاده رو حرکت می‌کرد و مردم را زیر می‌گرفت.

فیل زولو، یک شاهد ۴۷ ساله نیز که در مسیر خیابان یانگ به طرف جنوب در حرکت بوده گفته است افراد کشته شده و مجروحان همه جا افتاده بودند.

سخنگوی نیروی امداد و فوریت‌های پزشکی گفته است:«شرایط بسیار غیر معمول بود و چندین آمبولانس مجروح شدگان را به نزدیکترین بیمارستان‌ها انتقال می‌دادند.

رالف گودال، وزیر امنیت ملی کانادا، که در کنفرانس وزرای امنیت کشورهای گروه هفت شرکت داشت در پاسخ به خبرنگاران گفته است، قرار نیست وضعیت امنیت کشور را به درجه خطرناک افزایش دهیم و فعلاً نمی‌شود در باره احتمال تروریستی بودن حادثه سخن گفت.

جاستین ترود، نخست وزیر کانادا، بلافاصله پس از دریافت خبر واقعه تورنتو ابراز همدردی و تلسف خود را ابراز داشت.

جان توری، شهردار تورنتو ساعتی پس از وقوع حادثه در محل حضور پیدا کرد و کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو با حضور در مرکز فرماندهی پلیس تورنتو از نزدیک روند اقدامات انجام شده از سوی نیروهای پلیس و امداد را پیگیری کرد.

پلیس تورنتو بلافاصله پس از حضور در محل حادثه برای چند ساعت خیابان یانگ، حد فاصل شپرد تا فینچ را مسدود کرد و شرکت مترو و اتوبوس رانی تورنتو نیز ایستگاه‌های مترو فینچ را بست و از مردم خواست تا حد امکان از منطقه حادثه دوری کنند.

[پرشین میرور]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: