UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

کانادا با توافقنامه برجام می‌‌ماند

کانادا با توافقنامه برجام می‌‌ماند

به گزارش شهرگان به نقل از پرشین میرور؛ کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا، روز سه‌شنبه ۸ می، ساعاتی پس از اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا، در مورد خروج این کشور از برجام، گفت کانادا همچنان از توافقنامه هسته‌ای حمایت می‌کند.

خانم فریلند در اطلاعیه‌ای که منتشر کرد نوشته‌است:«کانادا موافق یک نظم جهانی مبتنی بر قانون است و معتقد است توافقنامه برجام برای ممانعت از توانمندی ایران برای ساختن سلاح‌های اتمی و تضمین امنیت منطقه و جهان ضروری است.»

در بخش دیگری از اطلاعیه وزیر امور خارجه کانادا تأکید شده:«نباید به ایران اجازه داد سلاح‌های هسته‌ای بسازد. با توافقنامه برجام برنامه هسته‌ای ایران زیر نظارت و کنترل شدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته است.»

به گفته کریستیا فریلند:«توافقنامه امضاء شده با ایران در سال ۲۰۱۵ که از طرف شورای امنیت سازمان ملل تأیید شد، ایده‌ال نیست. با اینحال یک تهدید واقعی برای صلح و امنیت بین‌المللی را مهار کرد.»

وزیر امور خارجه کانادا در اطلاعیه خود اضافه کرده:«دو هفته پیش همه کشورهای گروه ۷، معروف به G7، تأیید کردند کاری می‌کنند تا برنامه هسته‌ای ایران، برطبق تعهدات این کشور نسبت به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، کاملاً صلح آمیز بماند.»

کریستیا فریلند ضمن ابراز تأسف از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام گفته است:« براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ایران تعهدات خود در توافقنامه برجام را انجام داده است.»

وزیر امور خارجه دولت لیبرال کانادا گفته است:« کانادا اقدامات ایران برای ادامه توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک و پرتاب آنها، که بی ثباتی در منطقه ایجاد می‌کند، را محکوم می‌کند. کانادا همچنان تحریم‌ها علیه برنامه‌های موشک‌های بالیستیک ایران را ادامه خواهد داد.»

کریستیا فریلند در پایان اطلاعیه خود اشاره کرده:«کانادا همچنان مخالف حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی، تهدیدهای این کشور نسبت به اسرائیل و پشتیبانی از رژیم اسد در سوریه است. مابه همکاری نزدیک با متحدان خود برای پاسخگو کردن ایران نسبت به اعمالش ادامه خواهیم داد.»

کانادا مبلغ ۱۱/۵ میلیون دلار داوطلبانه برای حمایت از مأموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه برجام اختصاص داده است.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: