UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

زن ایرانی و فرزند ۷ ساله‌اش در آتش‌سوزی آپارتمانی در نورت ونکوور سوختند

زن ایرانی و فرزند ۷ ساله‌اش در آتش‌سوزی آپارتمانی در نورت ونکوور سوختند

به‌گزارش شهرگان به نقل از تلویزیون گلوبال نیوز؛ در اولین ساعات بامداد دوشنبه گذشته آتش‌سوزی در آپارتمانی در منطقه لین والی واقع در نورت ونکوور رخ داد که در این حادثه دو تن جان خود را از دست دادند. یک زن پنجاه ساله ایرانی به نام نرگس کاس‌نژاد و پسر ۷ ساله‌اش سپهر در محاصره آتش در مجتمع آپارتمان مانتن ولیج، گرفتار شدند و جان سپردند. اما پسر ۱۴ ساله و پدر خانواده توانستند از طعمه حریق نجات یابند. آتش سوزی ساعت ۲/۳۰ بامداد روز دوشنبه در بلاک ۲۰۰۰ وایتلری کورت، لین والی اتفاق افتاد که باعث شد تا ده‌ها تن از ساکنان نزدیک به آپارتمان مجبور به ترک خانه‌هایشان شوند.

این خانواده ساعاتی پیش در همان روز از جشن تولد خانوادگی به خانه بازگشته‌بودند که ساعتی بعد در محاصره آتش قرار گرفتند. در این آتش‌سوزی ۱۲ تن به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد، عده‌ای دچار مشکل تنفسی و سوختگی شدید هستند.

یکی از شاهدان در گفت‌و‌گو با تلویزبون گلوبال نیوز گفت: مثل تماشای توپی از شعله‌های آتش به سوی آسمان در شب بود. یک افسر پلیس نورت ونکوور گفت مجتمع در محاصره آتش کامل بود وقتی که مامورین آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند.

در کل، حدود ۱۵۰ نفر از ساکنان ساختمان مسکونی «اموری پلیئس» خانه‌هایشان را ترک کردند و نزدیک سیوـ وی رفتند. ساکنانی که در آن منطقه زندگی می کنند، گفتند از آنچه که اتفاق افتاده، دچار شوک شده‌اند.

یکی از ساکنان نزدیک به محل گفت، قبل‌از شعله‌ور شدن آتش صدای یک انفجار شنیده‌است اما این نظر وی تاکنون تائید نشده‌است.

ژان مک کریس یکی از ساکنان آپارتمان گفت که حدود ساعت ۲/۳۰ بامداد با صدای جیغ دخترش که فریاد می‌زد«آتش!» از خواب بلند شده‌است.  او ادامه داد؛ چیزی که در آن موقع می‌خواستم انجام دهم کمک به گرفتار‌شدگان در آتش بود اما توان وقدرت انجام آن را نداشتم و تنها یک ناظر بودم. آن‌چیزی که در تلویزیون می‌بینید با یک صحنه واقعی آتش‌سوزی بسیار متفاوت است.

و بعد امروز صبح متوجه شدیم که همسایگان ما در آتش سوختند، مادر و پسری که من فقط او را دو روز پیش دیدم. او در «مال» کار می کرد و یک زن دوست داشتنی بود.

تاکنون مشخص نشده‌است که چگونه آتش‌سوزی رخ داد و به یک‌باره شعله ور شد.

دفتر مدیریت بحران اضطراری نورت شور (NSEMO) برای کمک به ساکنین تخلیه شده از سه مجتمع آپارتمانی مجاور کمک خواسته‌است. ساکنان نزدیک به حادثه برای بازگشت به خانه‌هایشان مجاز دانسته‌شدند.

پلیس می‌گوید که ۱۷واحد از مجتمع ساختمان محاصره شده در آتش آسیب شدیدی دیده‌اند.  تقریبا ۷۰ نفر از ساکنان این مجتمع بی‌خانه و بی‌سرپناه شده‌اند.

صفحه فیسبوک کمک به خانواده جان‌ در آتش‌باخته، فعال شده‌است که می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.gofundme.com/fundraiser-for-soheil-amp-hes-family

همچنین مراسم یادبودی برای جان در آتش‌باخته‌گان در سالن کاردینال لین والی در روز یکشنبه برقرار است.

مجلس یادبود درگذشتگان آتش سوزی
در سوگ دو تن از هموطنان نشسته‌ایم؛ هموطنانی که در آتش‌سوزی بامداد دوشنبه، ۱۱ ژوئن، در منطقهٔ لین ولیِ نورث ونکوور جان باختند و البته تعدادی نیز مجروح شدند.
بیایید گرد هم آییم تا با ابراز همدلی با سهیل و پدرش و گرامی‌داشت یاد آن‌ عزیزان، در التیام این اندوه بی‌پایان گامی برداریم. کمک‌های نقدی شما و هر آنچه از فروش آثار هنری که هنرمندان پیشکش کرده‌اند، در همان نشست به بازماندگان تقدیم خواهد شد.
مکان: سالن کاردینال

Lynn Valley Community Recreation Centre
۳۵۹۰ Mountain Hwy, North Vancouver

لینک کمک مالی که از طرف یکی از دوستان سهیل ایجاد شده است (برای دوستانی که امکان حضور در این مراسم را ندارند):

https://www.gofundme.com/fundraiser-for-soheil-amp-hes-family

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: