UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

صورتی که از شرم سرخ نشود، با سیلی هم قرمز نمی‌شود

صورتی که از شرم سرخ نشود، با سیلی هم قرمز نمی‌شود

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین که به نقل از سایت «تریبون مستضعفین» تجربه‌ای ۵۸ ساله در تجارت دارد، چند ماه پیش در مصاحبه‌اش با روزنامه جوان از دفاعیه خسرو گلسرخی سراغ کرد. او در این مصاحبه تلویحاً از دفاعیه خسرو گلسرخی نقل قول کرد که در دادگاه رژیم شاهنشاهی گفته بود: «هیچ ثروتی در جایی انباشته نمی‌شود، مگر اینکه حقی در کنار آن از بین رفته باشد!». عسگر اولادی در ارتباط با این نقل قول از امام علی گفت: «اصلاً چنین فرمایشی وجود ندارد! من ۱۰ بار نهج‌البلاغه را خوانده‌ام، چنین چیزی در آن نبود، شما اگر پیدا کردید، بگویید که در کدام فراز است؛ این‌ها ساخته کمونیست‌ها یا کمونیست‌های وطنی است!». وی در این مصاحبه خود را «آدم ساده‌ای از کسبه جزء تهران» معرفی می‌کند که صورت‌اش را با سیلی سرخ نگاه می‌دارد!
به پیشنهاد همکارمان حبیب ناظری که ارادت خاصی به نویسنده عزیزمان عبدالقادر بلوچ و آثار طنزنوشته‌‌اش دارد، این گزارش برای ایشان ارسال شد تا چنانچه تمایل داشته‌باشد به موضوع این مصاحبه که هنوز کهنه نشده، بپردازد.  بلوچ عزیز مهربانی کرد و طنزنوشته زیر را برایمان فرستاد که در پی می‌خوانیم.
[هـ . الف]

عبدالقادر بلوچ – طنزنویس


صورتی که از شرم سرخ نشود، با سیلی هم قرمز نمی‌شود

[اولاً وقتی که حضرت امیر چنین فرمایشی نفرموده‌اند چرا ایشان بیخودی ده بار نهج‏البلاغه را خوانده‏اند؟ در ثانی حضرت رهبر به استناد نهج‏البلاغه همین فرمایش را در سخنرانی‌هایشان به کار برده‏اند. این احتمال وجود دارد که حضرت امیر در نهج‏البلاغه‏ی جناب عسگراولادی این فرمایش را نفرموده باشند، اما در نهج‏البلاغه‏ی حضرت رهبر فرموده باشند!

‏یک احتمال دیگر هم  می‏تواند وجود داشته باشد و آن هم این است که چون اکنون جناب عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین هست، کمونیستهای چینی از نهج‏البلاغه او این فرمایش حضرت امیرالمومنین را در آورده باشند تا خللی در دوستی دو کشور برادر یا در مال‌اندوزی این برادر بوجود نیاید. در باب فقر و خوبی آن و افتخار کردن به آن از پروردگار عالم تا سایر فرستادگان و بندگان خاصش(سلام‏الله علیهما اجمعین) فرمایش زیاد هست که حتی گوگل هم زیر ردیف کردن آنها می‏زاید، اما حضرت امام سی سال قبل چیزی در وجنات این عسگراولادی دیدند و او را به عنوان نماینده خود به اتاق بازرگانی فرستادند.

 در مورد ثروتش، ایشان در همان مصاحبه فرموده‏اند: کل اموال من در تهران «یک خانه، یک انبار و یک دفتر» است، در دماوند هم «یک باغ» دارم و در جاهایی مثل کرمان و رفسنجان هم که مراکز کارم هستند، یک انبار دارم؛ همین!

 تازه با همین اعترافات می‏گوید چیزی ندارد و صورتش را با سیلی قرمز نگاه می‏دارد. صورتی که از شرم سرخ نشود این دروغ است که سیلی آن را قرمز بکند.]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: