UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

قوانین خانواد‌گی، ازدواج و طلاق در ایالت بریتیش کلمبیا – بخش ۳

قوانین خانواد‌گی، ازدواج و طلاق در ایالت بریتیش کلمبیا – بخش ۳

طلاق توافقی ((Uncontested Divorce

اگر شما و همسرتان در مورد حق حضانت، حق دیدار فرزندان، پرداخت مالی به همسر و فرزندان، و تقسیم اموال و بدهی‌ها بین زوجین، به توافق برسید، شما میتوانید از دادگاه درخواست طلاق توافقی نمائید. در اکثر موارد، قضات بدون برگزاری دادگاه حکم طلاق را صادر می‌نمایند. این پروسه بسیار سریع و در طول چند ماه قابل انجام است.

طلاق غیر توافقی (Contested Divorce)

اگر شما و همسر شما در پروسه طلاق هستید ولی‌ در مورد حضانت فرزندان، تقسیم اموال و بدهی‌ها، پرداخت ماهیانه به فرزندان، نفقه و غیره اختلاف دارید، و همسر شما حاضر به مصالحه با شما نیست، شما می‌توانید از طریق دادگاه این موضوعات را حل و فصل نمائید؟ دادگاه می‌تواند در مورد تمامی‌ این مسائل دستور صادر نماید.

شما و همسرتان باید مواردی را که نتوانسته‌اید در موردشان توافق کنید، کتبا و قبل از جلسه دادگاه به اطلاع مقامات قضایی ذیربط برسانید و مراحلی را که باید بر اساس قوانین دادگاه‌های ایالتی یا ناحیه‌ای پیش از برگزاری جلسه دادگاه، جهت تشریح و توضیح موارد مختلف انجام شود، طی کنید.

 پس از طی تمام مراحل مذکور که معمولا کاری وقت‌گیر و زمان‌‌بر است، درخواست طلاق در دادگاه مطرح شده و شما یا وکیل‌تان این فرصت را دارید که وضعیت و شرایط پرونده را برای قاضی توضیح دهید و برای اثبات ادعاهای خود شواهد و مدارک خود را ارائه کنید. تصمیم‌گیری نهایی در مورد مسائلی که مورد توافق شما و همسرتان نیست، قاضی دادگاه بر عهده دارد. هر زمان در طی مراحل آماده سازی و بررسی پرونده می‌توانید با همسر خود در زمینه موارد مورد اختلاف مذاکره کنید و قبل از برگزاری دادگاه با وی به توافق برسید.

گواهی طلاق (Certificate of Divorce)

در مرحله نهایی فرایند طلاق، تمام اطلاعات عرضه شده، چه اطلاعات ارائه شده در فرم‌های دادخواست طلاق و چه اطلاعاتی که در جلسه دادگاه ارائه شده است، قاضی پرونده مرور می‌کند تا مطمئن شود که شرایط لازم برای صدور حکم طلاق وجود دارد و نهایتا رای و نظر خود را در مورد صدور حکم طلاق اعلام می‌کند. معمولا حکم طلاق چند ماه پس از امضای قاضی نهایی شده و می‌توانید برای دریافت گواهی طلاق اقدام کنید.

درخواست حمایت مالی‌ از همسر سابق (Spousal Support)

شما می‌توانید درخواست حمایت مالی‌ از همسر سابق (Spousal Support) نمائید اگر:

– شما ازدواج کرده باشید،

– شما در رابطه شبه‌ازدواجی به مدت حداقل ۲ سال زندگی‌ کرده باشید، و یا

– شما در رابطه شبه ازدواجی به مدت کمتر از ۲ سال زندگی‌ کرده باشید ولی‌ با هم فرزند داشته باشید.

برای تصمیم گیری در مورد مقدار حمایت مالی زوجین پس از جدایی و یا طلاق، قضات معمولاً فاکتور‌های زیر را مدّ نظر قرار می‌دهند:

– مقدار اموال و نیاز مالی هر زوج

– طول مدت ازدواج

– نقش هر زوج در طول مدت ازدواج

– اثرات مثبت و منفی‌ ازدواج و جدایی بر شرایط مالی هر زوج

– مراقبت از کودکان

– اثرات حمایت مالی در تشویق زوجین برای رسیدن به خود‌کفایی مالی

– توافقات بین زوجین و دستورات دیگر قضات.

قضات همچنین می‌بایست در نظر بگیرند که آیا حمایت مالی زوجین (Spousal Support) اهداف زیر را بر آورده می‌سازند:

– کمک مالی به زوجی که به علت قبول مسئولیت بیشتر در طول ازدواج، موقعیت شغلی‌ پایین‌تر و در آمد کمتری دارد.

– کمک مالی به زوجی که به علت مراقبت مستمر از کودکان، موقعیت شغلی‌ پایین‌تر و در آمد کمتری دارد.

– کمک مالی به زوجی که در آمد مالی کافی‌ ندارد، در حالی‌ که همسر سابق او در آمد کافی‌ دارد.

یادآوری :‌حسین فرامرزی، وکیل دادگاه های ایالت بریتیش کلمبیا، به هیچ گروه سیاسی، دولتی، و یا مذهبی وابسته نیست، و مقالات حقوقی مندرجه، تنها برای افزایش سطح آگاهی جامعه فارسی زبان کانادایی تهیه شده است. به علت امکان تغییر در قوانین کانادا به مرور زمان، و همچنین عدم امکان بیان کلیه قوانین در این مقالات، به تمامی خوانندگان توصیه می‌گردد که قبل از انجام هر گونه موضوع حقوقی، با وکیل خود مشورت نمایند.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: