UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

قوانین مربوط به تصادفات رانندگی‌، صدمات بدنی و ICBC در ایالت بریتیش کلمبیا

قوانین مربوط به تصادفات رانندگی‌، صدمات بدنی و ICBC در ایالت بریتیش کلمبیا

هر ساله هزاران تصادف وسایل نقلیه در ایالت بریتیش کلمبیا اتفاق می‌افتد که موجب مرگ و یا جراحات جدی افراد میگردد. آسیب‌های ناشی‌ از تصادف وسیله نقلیه می‌تواند آثار جبران ناپذیری بر زندگی سالم و مستقل فرد تا آخر عمرش باقی بگذارد.

در این سری مقالات در طی چند هفته آینده، قصد ما بر این خواهد بود تا شما را با مسائل ذیل آشنا سازیم:

– شرکت بیمه‌ ایالت بریتیش کلمبیا یا بصورت مخفف آی‌ سی‌ بی‌ سی‌ (ICBC)

– قوانین مربوط به تصادفات رانندگی‌ در ایالت بریتیش کلمبیا

– قوانین مربوط به رانندگی‌ در حال مستی و یا پس از مصرف مواد مخدر

– نکات مهم در هنگام خرید بیمه‌ وسایل نقلیه

– نکات مهمی‌ که در هنگام تصادفات رانندگی‌ می‌بایست انجام داد

– انواع مزایا و غرامت‌هایی‌ که شما می‌توانید از آی‌ سی‌ بی‌ سی‌ دریافت کنید

آی‌ سی‌ بی‌ سی‌ (ICBC) چیست؟

شرکت بیمه‌ ایالت بریتیش کلمبیا (Insurance Corporation of British Columbia) که به صورت مخفف به نام آی‌ سی‌ بی‌ سی‌ (ICBC) نامیده می‌شود، در سال ۱۹۷۳ در ایالت بریتیش کلمبیا تاسیس گردید. بر اساس قانون، هر شخصی‌ که قصد رانندگی‌ در ایالت بریتیش کلمبیا را داشته باشد می‌بایست که حداقل بیمه‌ سوانح رانندگی‌ (Basic Auto plan) را از دفاتر آی‌ سی‌ بی‌ سی‌ خریداری نماید.

وظایف مهم آی‌ سی‌ بی‌ سی‌ شامل تهیه و فروش بیمه‌‌های وسایل نقلیه و پرداخت غرامت به آسیب دیدگان سوانح رانندگی‌ در ایالت بریتیش کلمبیا است.

تصادفات رانندگی‌ و دلایل عمده آن

تصادف رانندگی (سانحهٔ رانندگی یا حادثهٔ رانندگی) به حادثهٔ ترافیک خیابانی و یا جاده‌ای می‌گویند که در آن حداقل یک وسیلهٔ نقلیهٔ خیابانی (نظیر اتومبیل، موتور، و یا دوچرخه) با یک وسیلهٔ نقلیهٔ دیگر، یا با یک کاربر(استفاده‌کننده) راه دیگر، یا یک جسم ثابت در کنار جاده، و یا با خودرو دیگر که معمولاً آسیب مالی یا جانی در پی دارد، برخورد کرده باشد.

عوامل متعددی باعث بروز تصادفات رانندگی‌ و سوانح خیابانی می‌شوند که مهمترین آن عبارتند از:

۱- رانندگی با چراغ خاموش در شب

۲- صحبت و توجه به همراه در حین رانندگی

۳- خوردن و نوشیدن در رانندگی

۴- عدم رعایت فاصله ایمنی و توجه نکردن به سرعت

۵- حرکات نمایشی در حین رانندگی

۶- بی توجهی به علائم راهنمایی رانندگی

۷- صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی

۸- وجود نقص فنی در خودرو و بی توجهی به آن

۹- جر وبحث در داخل خودرو

۱۰- مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر، و یا قرص‌های مسکن و خواب آور

همانطور که گفته شد، تصادفات اتومبیل میتوانند دلایل مختلفی‌ داشته باشند، ولیکن برخی‌ از آنها ممکن است نه تنها خسارات مالی و جانی در پی‌ داشته باشد، بلکه می‌تواند موجب جریمه، تعلیق گواهینامه، و یا حتی تشکیل پرونده جنایی و حکم زندان فرد متخلف گردد. مهم‌ترین و متداول‌ترین این موارد؛ رانندگی‌ در حال مستی، رانندگی‌ پس از مصرف مواد مخدر، و یا رانندگی‌ بدون گواهینامه معتبر یا گواهینامه تعلیق‌شده است.

آیا می‌دانید که رانندگی‌ در حال مستی یا پس از مصرف مواد مخدر در ایالت بریتیش کلمبیا جرم محسوب می‌شود. در حین رانندگی، مقدار الکل خون راننده باید کمتر از ۰.۰۵ باشد، و در غیر این صورت، راننده میتواند با عواقب قانونی‌ روبرو گردد.

رانندگی‌ در زمانی‌ که گواهینامه شما به حالت تعلیق درآید و یا شما اجازه رانندگی‌ نداشته باشید جرم محسوب می‌گردد. اگر شما در این شرایط دستگیر شده و محکوم گردید، حتی اگر تخلف اول شما باشد، حداقل ۱۲ ماه ممنوعیت رانندگی‌ خواهید داشت. شما ممکن است به زندان هم محکوم شوید.

در مقالات بعدی شما را با این مسائل بیشتر آشنا خواهیم کرد.

یادآوری: حسین فرامرزی، وکیل دادگاه‌های ایالت بریتیش کلمبیا، به هیچ گروه سیاسی، دولتی، و یا مذهبی وابسته نیست، و مقالات حقوقی مندرج در این هفته‌نامه، تنها برای افزایش سطح آگاهی جامعه فارسی زبان کانادایی تهیه شده است. به علت امکان تغییر در قوانین کانادا به مرور زمان، و همچنین عدم امکان بیان کلیه قوانین در این مقالات، به تمامی خوانندگان توصیه می‌گردد که قبل از انجام هر گونه موضوع حقوقی، با وکیل خود مشورت نمایند. برای اطلاعات بیشتر شما می‌توانید به وب‌سایت دفتر حقوقی فرامرزی به آدرس WWW.FLCLAWYERS.COM مراجعه نمایید. لطفا برای دریافت نکات حقوقی کوتاه روزانه صفحه فیسبوک Faramarzi Law Corporation را لایک کنید.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: