UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

وصیت‌نامه (Will)

وصیت‌نامه (Will)

وصیت‌نامه (Will) چیست؟

وصیت‌نامه یک مدرک حقوقی است شامل دستورالعمل‌هایی که نشان می‌دهد اموال و دارایی‌های شما پس از مرگ چگونه بین خانواده و بستگان شما تقسیم گردد. اموال و دارایی‌های شما در زمان فوت شما Estate نامیده می‌شود.

در چه زمانی می‌بایست وصیت‌نامه را تهیه کرد؟

شما در هر زمانی می‌توانید وصیت‌نامه خود را تهیه نمایید مادامی که از نظر ذهنی و فکری سلامت کافی را دارا باشید. عواملی که می‌تواند سلامت ذهنی شما را تحت تأثیر قرار دهد شامل بیماری، تصادفات و یا سوانح غیرمترقبه هستند.

مزایای داشتن وصیت‌نامه چیست؟

یکی از مزایای داشتن وصیت‌نامه این است که شما بتوانید تصمیم بگیرید چگونه اموال شما پس از فوتتان بین خانواده و نزدیکانتان تقسیم گردد. اگر کسی بدون داشتن وصیت‌نامه در ایالت بریتیش‌کلمبیا فوت کند، اموال او براساس قانون (و نه براساس آرزوها و خواست‌های فرد فوت شده و یا خانواده او، بین نزدیکان متوفی تقسیم می‌گردد.

در این حالت دادگاه شخص ثالثی را که Administrator نامیده می‌شود تعیین می‌نماید تا کنترل اموال شخصی متوفی را بر عهده بگیرد. پس از پرداخت بدهی‌ها، مالیات‌ها و دیگر هزینه‌ها، Administrator اموال شخص فوت شده را براساس قانون بین خانواده و نزدیکان او تقسیم می‌نماید. این پروسه ممکن است بین یک تا دو سال به طول بیانجامد و هزینه بالایی داشته باشد.

شرایط تهیه وصیت‌نامه چیست؟

برای تهیه وصیت‌نامه، شما می‌بایست حداقل ۱۶ سال سن داشته باشید و همچنین از نظر ذهنی و فکری در سلامت باشید. هم چنین شما باید با مطالب عنوان شده در وصیت‌نامه موافقت کامل داشته باشید. اگر مطالب موجود در وصیت‌نامه شخص براساس رعب، وحشت، تهدید و یا بیماری فکری عنوان شده باشند، این وصیت‌نامه باطل است.

Executor کیست؟

در هنگام تهیه وصیت‌نامه، شما می‌بایست شخصی را که به او اطمینان دارید تعیین نمایید که دستورالعمل‌های موجود در وصیت‌نامه شما را پس از فوت شما اجرا نماید. این شخص Executor نامیده می‌شود.

Executor می‌تواند از خانواده، بستگان و یا دوستان شما باشد.

آیا شما می‌توانید پس از تهیه وصیت‌نامه، آنرا تغییر داده یا ابطال نمایید؟

بله. شما می‌توانید در هر زمانی وصیت‌نامه خود را ابطال نموده و یا تغییر دهید.

چه مطالبی باید در وصیت‌نامه درج گردد؟

در وصیت‌نامه شما می‌بایست قید گردد که اموال شما چه هستند و هم چنین هر کدام از اموال شما به چه فردی از خانواده و یا بستگان شما به ارث می‌رسد. اموال شما شامل خانه شخصی، املاک و مستغلات، حساب بانکی، پول نقد، مغازه و شرکت و یا سهام هستند.

پس از تهیه وصیت‌نامه، شما وصیت‌نامه خود را می‌بایست در حضور ۲ شاهد امضا نموده و هرکدام از شهود نیز باید آن را امضا نمایند.

چگونه وصیت‌نامه تهیه می‌شود؟

شما می‌توانید وصیت‌نامه را خودتان تهیه نمایید ولیکن به علت وجود قوانین و جزئیات گوناگون در هنگام تهیه وصیت‌نامه، به شما توصیه می‌شود که از یک وکیل و یا Notary Public کمک بگیرید.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: