UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

حضور گسترده مردم در ونکوور در اعتراض به مرگ جورج فلوید

photo by DH News

جنبش «زندگی سیاهان مهم‌است» روز به روز فراگیر‌تر می‌شود و در آمریکا و کانادا با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شخصیت‌ها و طیف‌های متفاوت جامعه برخوردار می‌شود.

در ونکوور نیز همچون دیگر شهرهای بزرگ کانادا همراه با تقریباً تمامی ایالت‌های آمریکا علیرغم شرایط بحرانی ویروس کرونا با حضور و گستردگی مردم روبرو شد.

به گزارش شهرگان به نقل از سایت ونکوور دیلی؛ صدها نفر بعد از ظهر دیروز (یکشنبه ۳۱ ماه مه) در محوطه آرت گالری ونکوور گردهم آمدند تا از به قتل رسیدن جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس (آمریکا) اعتراض کنند.

معترضین که برای جلوگیری از شیوع کروناویرس از ماسک‌ استفاده کرده‌بودند، پلاکاردهایی به همراه داشتند که از جمله آنها می توان به پیام‌هایی مانند «زندگی سیاهان مهم است»، «سکوت برابر با تائید است» «سکوت سفیدها مساوی با خشونت است» و همچنین«من نمی توانم نفس بکشم» که اشاره به آخرین واژه‌های جورج فلوید چند دقیقه قبل از مرگ‌اش بود.

جاکوب کالاندار-پارساد ، برگزارکننده گفت: “زمان آن رسیده که به نژادپرستی بپردازیم … و زندگی خود را با این اعتقاد که نژادپرستی وجود ندارد پایان دهیم.”

در زمان برگزاری مراسم صدای هلی کوپترهایی شنیده می شدند که احتمالاً فعالیت تظاهرکنندگان را از آسمان زیر نظر می‌گرفتند.

در زمان برگزاری مراسم صدای هلی کوپترهایی شنیده می شدند که احتمالاً فعالیت تظاهرکنندگان را از آسمان زیر نظر می گرفتند.

یکی از هموطنان شرکت‌کننده در این مراسم به شهروند گفت: «تظاهرات خوبى در همبستگى با مردم معترض امریکا در ونکوور برگزار شد که ترکیب جمعیت شرکت‌کننده نیز از همه نژادها بود. او تاکید داشت که حضور زنان جوان چشمگیر بود. جوانان ایرانى تبار نیز در این تظاهرات شرکت داشتند».

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: