UA-28790306-1
تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

رمانی بر ضد فراموشی: «تن‌دادگی»، نوشته ری‌را عباسی در کابل منتشر شد 

رمانی بر ضد فراموشی: «تن‌دادگی»، نوشته ری‌را عباسی در کابل منتشر شد 

 

از ری‌را عباسی، شاعر، داستان ‌نویس، بنیان‌گذار و دبیر جشنواره بین‌المللی شعر صلح رمان تازه‌ای منتشر شده است: «تن‌دادگی»، رمانی درباره انقلاب و جنگ از منظر جنینی که هنوز متولد نشده است. این رمان را نشر «آی خانم» در کابل، پایتخت افغانستان منتشر کرده است.

«تن‌دادگی» یک ساگای خانوادگی است که در سال‌های دهه اول شکل‌ گیری و تثبیت انقلاب در ایران اتفاق می‌افتد. داستان عاشقانه‌ای که می‌خواهد با فراموشی مقابله کند.

ری‌را عباسی با نخستین مجموعه‌ داستانش «سی پری چهارشنبه‌ها»  که در سال ۱۳۷۹منتشر شد  در همان سال هم عضو کانون نویسندگان ایران شد. این کتاب خوش اقبال بود و خوانندگان بسیاری یافت. 

رمان «وارونگی» او برای بار دوم در فرانسه منتشر شد. تازه‌ترین مجموعه‌ی داستانش به‌نام «خرس و تب مارکز» در ایران به چاپ رسید. ری‌را عباسی از نوجوانی شعر هم می‌گوید. دارای چندین مجموعه شعر و مجموعه داستان است آثار او به چندین زبان ترجمه و در مجلات و آنتولوژی‌های معتبر ادبی جهان منتشر شده‌ است. در سال ۲۰۱۱ بورسیه‌ شاهزاده کلاوس را از کشور هلند دریافت کرد. در همان سال عضو جنبش جهانی شعر برای تغییر شد و در بسیاری از جشنواره‌های شعر حضور داشته ‌است. جایزه پروین اعتصامی و چند جایزه دیگر برای داستان‌های کوتاه در کارنامه دارد چاپ شعرهای هایکو در ژاپن و نیز  شعر و مقاله‌اش در سی ان جی ژاپن مورد تقدیر قرار گرفته است.

 چاپ نخست “تن‌دادگی”  توسط انتشارات آی‌خانم و انتشارات دانشگاه کابل به فروش می‌رسد. معرفی کوتاه این کتاب:

زهره در مسافرتی به آبادان با مراد آشنا می‌شود یک رابطه عمیق و عاشقانه پیدا می‌کند. در این آشنایی که مبدا شکل گیری جنین است، وارد مرحله تازه‌ای می‌شود. زهره زندگی وابسته به صنعت نفت را در دوران انقلاب با شروع جنگ و گسست‌ها تجربه می‌کند. در نبود مراد و در خلع عاطفی با مردی بنام همایون آشنا می شود…

 داستان را جنین پیش از تولد روایت می‌‌کند، راوی لاجرم غایب و بی‌طرف است، در جهان رمان حضور دارد و مثل این است که خواننده را از بیرون به درون فرا می‌خواند، و بر یک دوره بحرانی از تاریخ اجتماعی ایران بر زندگی درونی ما شهادت می‌دهد. به این ترتیب مرز بین قهرمان و ضد قهرمان، راوی و مولف از میان برداشته می‌شود و تصویری از زندگی سه نسل مقابل ما قرار می‌گیرد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها
تبلیغات

آگهی‌های اجاره خانه:

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: