UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

زمین‌لرزه روز سه‌شنبه استان تهران را لرزاند

زمین‌لرزه روز سه‌شنبه استان تهران را لرزاند

 روز سه شنبه چهارم مهرماه، سه زمین لرزه صبح و عصر تهران، جوادآباد ورامین، پیشوا، ری، باقرشهر، کیلان، دماوند و آبسرد را لرزاندند.

به گزارش مهر، بزرگترین زلزله روز سه شنبه، سه و نیم ریشتر بوده که در جوادآباد از توابع شهرستان ورامین بوده و شهرستان پیشوا را نیز لرزانده است.

همچنین این گزارش می‌گوید ساعت هشت و ۱۵ دقیقه صبح روز سه شنبه نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۲.۲ ریشتر، شهرهای کیلان، دماوند و آبسرد در شهرستان دماوند را لرزانده است.

ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه سه شنبه نیز شهرهای ری، باقرشهر و تهران با زمین لرزه‌ای به بزرگی دو ریشتر لرزیدند. در ده روز گذشته، زمین لرزه‌های مختلفی چند شهر در استان تهران را به طور خفیف لرزانده است.

بهرام عکاشه که از او به عنوان پدر علم زمین لرزه شناسی در ایران یاد می‌شود، پیشتر گفته بود علاوه بر این که تهران، «استعداد وقوع زمین لرزه‌ای هشت ریشتری را دارد»، هرگونه زمین لرزه یاد شده مناطق دیگر از جمله «کرج و لواسانات» را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، آقای عکاشه گفته است: «تهران استعداد رخداد زلزله ۸ ریشتری را دارد چرا که در تاریخ ۱۵۰۰ ساله زلزله‌ای با قدرت ۷/۷ ریش‌تر رخ داده است، باید ساختمان‌های مهم برای کشور، بیمارستان‌ها و مدارس را تقویت کنیم و هرچه سریع‌تر نسبت به بازسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنیم تا حداقل بتوانیم آمار کشته‌ها را کاهش دهیم.»

چند هفته پیش بود که به بزرگی ۶.۲ ریشتر شهرستان‌ اهر و زمین‌لرز‌ه‌‌ای به بزرگی شش ریشتر، شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی را تکان داد.

شمار کشته‌های دو زمین‌لرزه استان آذربایجان شرقی به ۲۵۰ رسید و شمار زخمی‌ها نیز از ۲۰۰۰ نفر تجاوز کرد.

[رادیو فردا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: