UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

سیاست جدید دولت کانادا برای کمک به دانشجویان بین‌المللی پیشین

سیاست جدید دولت کانادا برای کمک به دانشجویان بین‌المللی پیشین

پیام ما به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی ساده است:
ما فقط نمی‌خواهیم شما در اینجا تحصیل کنید‌، ما همچنین می‌خواهیم
شما در اینجا بمانید. “

مارکو مندیچینو؛ وزیر مهاجرت کانادا

 

دولت کانادا سیاست جدیدی را برای کمک به دانشجویان پیشین بین‌المللی در زندگی ، کار و ادامه همکاری در کانادا اعلام کرد

 گروه ترجمه شهرگان: ۸ ژانویه ۲۰۲۱ – اوتاوا – دانشجویان بین‌المللی با درآمد بیش از ۲۱ میلیارد دلار سالانه به اقتصاد ما و حمایت از نشاط جوامع ما‌، سرمایه‌های زیادی را به کانادا می‌آورند. هنوز همه گیری جهانی چالش‌های بی‌شماری را برابر دانشجویان بین‌المللی قرار داده است. از همه قابل توجه تر، برای بسیاری از دارندگان پروانه کار پس از فارغ‌التحصیلی(PGWP) ، ایجاد اختلال و عدم اطمینان ناشی از همه‌گیری، شانس آنها را برای به دست آوردن تجربه کاری لازم برای درخواست اقامت دائم به خطر می‌اندازد.

به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت کانادا برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی طی این زمان دشوار‌، امروز وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، مارکو ایل مندیچینو اعلام کرد که دانشجویان بین‌المللی پیشین که اجازه PGWP دارند، امکان درخواست برای اجازه کار مفتوح است.

اتباع خارجی در کانادا که تحت تأثیر همه‌گیری کرونا PGWP  منقضی یا منقضی شده‌اند‌، فرصتی منحصر به فرد برای درخواست مجوز کار دیگر خواهند داشت. این مدت ۱۸ ماه اعتبار خواهد داشت و به دانشجویان بین‌المللی پیشین اجازه می‌دهد تا در کانادا بمانند، به جستجوی کار ادامه دهند و آینده خود را در این کشور بسازند.

 دولت تلاش زیادی کرده است تا دانشجویان بین‌المللی را ترغیب به اقامت دائم در کانادا کند، زیرا آنها به ایجاد شغل و پر کردن کمبود نیروی کار کمک می‌کنند تا تجارت ما پیشرفت کند. آنها مهارت‌های شغلی و زبانی قوی دارند‌، که با توجه به تحصیلات و تجربه کاری در کانادا تقویت می‌شود‌، بنابراین به طور معمول در شرایط لازم برای درخواست اقامت دائم قرار دارند. بیش از ۵۸۰۰۰ فارغ‌التحصیل با موفقیت درخواست مهاجرت دائمی در سال ۲۰۱۹ را دادند و تصمیمات آنها برای ماندن در کانادا به رفع چالش‌های شدید جمعیتی ما کمک می‌کند.

 همانطور که با موج دوم همه گیری روبرو می‌شویم و مسیری را برای بهبود خود ترسیم می‌کنیم‌، جذب مهاجران ماهر بخشی اصلی از برنامه ما است. این سیاست جدید به فارغ التحصیلان بیشتر کمک می‌کند تا نیازهای مبرم در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی‌، فناوری و موارد دیگر را پر کنند. همانطور که منتظریم‌، این حتی به دانشجویان بین‌المللی پیشین کمک خواهد کرد که آینده خود را در کانادا بسازند‌، و از طریق مشارکت و اعانه‌ی کوچک و بزرگ به بهبود کوتاه مدت و شکوفایی بلند مدت ما کمک کنند.

“خواه به عنوان پرستار در خط مقدم بیماری همه گیر، و یا به عنوان بنیانگذار برخی از شرکت‌های نوپا‌ امیدبخش، در حالی که ما درگیر مبارزه با همه‌گیری هستیم دانشجویان بین‌المللی به نیازهای جوامع ما در سراسر کانادا پاسخ می‌دهند. وضعیت آنها ممکن است موقتی باشد‌، اما کمک‌های دانشجویان بین‌المللی پایدار است. این سیاست جدید به این معنی است که دانشجویان جوان از خارج از کشور که در اینجا تحصیل کرده‌اند می‌توانند در اینجا بمانند و کار پیدا کنند. در حالی که اطمینان حاصل می‌کند که کانادا نیازهای فوری اقتصاد امروز و فردای ما را برآورده می کند. پیام ما به دانشجویان و فارغ التحصیلان بین‌المللی ساده است: ما فقط نمی‌خواهیم شما در اینجا تحصیل کنید‌، ما همچنین می خواهیم شما در اینجا بمانید. “

 

برای درخواست مجوز کارتحت عنوان PGWP، یک متقاضی باید از شرایط زیر برخوردار باشد:

– دارای PGWP باشد که تاریخ انقضای آن ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ یا بعد از آن بوده باشد یا کسی که از تقاضای PGWP آنها ۴ ماه یا کمتر گذشته باشد.

– هنوز در کانادا حضور داشته باشد

– از وضعیت موقت معتبری برخوردار باشد، یا برای تمدید وضعیت خود اقدام می‌کند

 

درخواست‌ها از ۲۷ ژانویه تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۱ باز خواهد بود.

جزئیات مربوط به نحوه درخواست در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ به وب سایت مهاجرت ، پناهندگی و شهروندی کانادا اضافه خواهد شد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: