UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

مردی ۸۰ ساله‌ جان زنش را از حملهٔ خرس گریزلی نجات داد

مردی ۸۰ ساله‌ جان زنش را از حملهٔ خرس گریزلی نجات داد

شهرگان: آقای مودی در حالی‌ که با بدن پر بخیه و دردناک در بیمارستان کالگری خوابیده است چنین اعتباری به خود نمی‌‌دهد. تری مودی از بستگانش می‌‌خواهد از قول او به روزنامه نگاران بگویند:"ما جان یکدیگر را نجات دادیم".

همین که او قادر به حرف زدن باشد یک معجزه است. مودی، که اهل کیمبرلی در استان بی‌ سی‌ است، پس از آن که روز یکشنبه به اتفاق زنش هنگام راهپیمایی باعث رم کردن یک گریزلی ماده و بچه‌هایش شدند، بوسیلهٔ ‌خرس لت و پار شد.

اما نمی‌‌توان از تحسین شجاعت این سالمند عاشق طبیعت پس از حمله ‌خرس به زنش، خانم باند ۵۹ ساله ، خود داری کرد. ‌خرس حمله کننده در واقع از بچه‌هایش و از خوراک خود، گوزن لذیذی که کشته بود، دفاع می‌‌کرد.

گای مودی پسر تری می‌‌گوید : "او ‌خرس را زد، ‌خرس، سوزان را رها کرد و سروقت او آمد. پس از حمله به او دو باره به سوزان حمله کرد، اما او هم دو باره شروع به زدن ‌خرس کرد تا ‌خرس باز به طرف او برگشت".

پس از آن این زوج، که هر دو از عاشقان با تجربه طبیعت‌اند، به امید آن که ‌خرس را قانع کنند که دیگر خطری متوجه بچه‌ها و شکارش نیست، هر دو خود را به مردن زدند.

تظاهر به مرگ کار خود را کرد و ‌خرس و بچه‌هایش از آنجا دور شدند. اما با رفتن آنها تازه خانم باند و اقای مودی، که زخم‌های مهلکی بر بدن داشتند، دریافتند که مرگ ظاهری آنان عنقریب است که به واقعیت بپیوندد. آنها نزدیک به ۱۵ دقیقه صبر کردند تا ‌خرس و بچه‌هایش به اندازه کافی‌ دور شوند، پس از آن، در جستجوی کمک، به راه افتادند.

این حمله در فاصله‌ای نه چندان دور از خانه آنها، واقع در یک منطقه کشاورزی در کیمبرلی اتفاق افتاده بود. لذا آنها که مناطق اطراف را خوب می‌‌شناختند، خون الود و زخمی، با زخم‌هایی‌ که گوشت را از استخوان جدا کرده بود، افتان و خیزان، به طرف مزارعی که در آن نزدیکی‌ می‌‌شناختند راه افتادند.

خانم باند که یکی‌ از پاهایش تقریبا خورد شده بود جهت راه رفتن از چوبدستی‌های اسکی که برای راهپیمایی استفاده می‌‌کردند کمک می‌‌گرفت. آنان با کمک یکدیگر از یک رود یخ زده عبور کردند و در حال عبور مودی سر خود و خیس آب یخ شد.

پس از آن باید از حصار سیم خار دار یک مزرعه عبور می‌‌کردند. حالا دیگر اندکی‌ به کمک و نجات نزدیک شده بودند.

گای، پسر خانواده می‌‌گوید: "همین که سوزان تا آنجا خود را رساند، کاری قهرمانانه است".

وقتی‌ زنش نتوانست بیش از آن حرکت کند، مودی به تنهایی، به دنبال کمک، افتان و خیزان بسوی ساختمان‌های دوردست حرکت کرد.

از خوش شانسی‌ او، رندی هاروی، که در اتاق نشیمن منتظر تماشای مسابقه فوتبال گری کاپ با دوستش بود، از پنجره چشمش به چیزی در مزرعه‌اش افتاد.

هاروی می‌‌گوید: "دوربینم را برداشتم و نگاه کردم، مرد پیری را دیدم، ناگهان به زمین افتاد، دو باره بلند شد، و باز افتاد". با دیدن این منظره، او و دوستش، الن هانتر، به سرعت به مزرعه رفتند.  او می‌‌گوید: " اول فکر کردم با ماشینی تصادف کرده‌است".

اما پس از اطلاع از آنچه که بر آنان رفته بود، سراغ خانم باند رفتند، به ۹۱۱ زنگ زدند و هر دوی آنها را با ماشین به طرف امبولانسی بردند که برای بردن آنها می‌‌آمد. آمبولانس آنان را به کران بروک بی‌ سی‌ برد، جایی‌ که یک آمبولانس هوایی منتظرشان بود.

هاروی می‌‌گوید در راه برای آنکه آنها را بیدار نگاه دارند مرتب با آنها حرف می‌‌زدند. او از این که خانم باند، با وجود زخمهای مهلکش، ‌خرس را مقصر نمی‌‌دانست جا خورده بود.

"او مرتباً می‌‌گفت کسی‌ نباید آن ‌خرس را بکشد."

و البته زیست بانان، پس از بررسی‌ شرایط حادثه، مطابق میل او عمل کردند. در محل حادثه، آنها از جای پا او دریافتند که ‌خرس از نوع گریزلی بوده، و با دیدن لاشه گوزن، پی‌ بردند که این دفاع طبیعی حیوان از غذای خود بوده است.  افسر محیط زیست، جوو کاراوتا می‌‌گوید: "نظر ما این است که این حمله دفاعی بوده است. ما منطقه را بررسی‌ کردیم و هیچ نشانی‌ از حمله‌های دیگر به وسیله ‌خرس ندیدیم، لذا اقدام دیگری نخواهیم کرد".

با وجود زخم‌های متعدد در سر، دست، و پاهای آنها، پزشک‌ها می‌‌گویند آنها بهبود خواهند یافت.

[سان مدیا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: