UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

اجتماع سربازان معلول و بیوه‌های ارتشی جنگ در مقابل پارلمان کانادا

اجتماع سربازان معلول و بیوه‌های ارتشی جنگ در مقابل پارلمان کانادا

خانواده‌های رزمندگان می‌‌گویند در ورای شکوه و جلال ظاهری روز گرامی‌داشت رزمندگان، واقعیتی غمناک نهفته است.

سربازان معلول و بیوه‌های ارتشی جنگ درست پیش از روز گرامی داشت رزمندگان (Rememberance Day)، برای نشان دادن سرخوردگی خود از دولت هارپر، در مقابل پارلمان کانادا اجتماع کردند. آنان می‌‌گویند دولت آنها را به حال خود رها کرده‌است و می‌‌خواهند با اعتراض خود بی‌ تفاوتی بوروکراتیک دولت را، بر خلاف اطمینان دادن‌های ظاهری به قائل بودن ارجحیت بالا برای رسیدگی به خانواده‌های ارتشی، نشان دهند. دیو دسجاردین، از رزمندگان جنگ که از کمر به پایین فلج است می‌‌گوید، تعداد بسیار کمی‌ از برنامه‌هایی‌ که دولت به منظور تامین شغل برای رزمندگان ارائه می‌‌کند، در عمل برای آنان اشتغال‌زا است. او می‌‌گوید به عنوان مثال برنامه «از کلاهخود جنگی به کلاه کار ایمنی‌« که به رزمندگان کمک می‌‌کند تا وارد کارهای ساختمانی شوند، برنامه خوبی‌ است اما نه برای رزمندگان معلول. این سرباز سابق می‌‌گوید، ریشه عمده نارضایتی‌ها را می‌‌توان در منشور جدید رزمندگان جستجو کرد که در سال ۲۰۰۶ شیوه خسارت رسانی به سربازان سابق را دگرگون کرد.

از سوی‌‌ دیگر خانواده‌های رزمندگان جنگ جهانی‌ دوم و جنگ کره شکایت دارند که بستگان آسیب پذیر آنان در آسایشگاه بزرگ تورنتو، مرکز علوم بهداشتی سانی‌ بروک، که محل زندگی‌ ۵۰۰ رزمنده است، به فراموشی سپرده شده و ناچار در شرایط غیر بهداشتی نامناسبی زندگی‌ می‌‌کنند. این شرایط شامل تأخیر در حمام کردن و تغذیه آنها، ملافه‌های کثیف، وجود موش‌های مرده در اتاق‌ها، نداشتن دستمال توالت، و تغییر دائمی کارکنان خدمات دهنده است که موجب بی‌تفاوتی و رفتار تند آنان با ساکنان این مرکز است.

مسئولین این مرکز می‌‌گویند چنین مواردی انگشت شمارند. اما خانواده‌های این رزمندگان می‌گویند در ورای شکوه و تجمل ظاهری روز گرامی‌داشت رزمندگان، واقعیتی غمناک نهفته است. برخی‌ از خانواده‌ها ناچار شده‌اند برای نگهداری از عزیزانشان در این مرکز پرستار خصوصی استخدام کنند. 

در پی‌ ارزیابی دولت در آوریل گذشته، از تعداد ۱۲ نفر پرستار تمام وقت و ۸ نفر پرستار پاره وقت این مرکز، کاسته شده‌است.

منبع: کانادین پرس

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: