UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

اصغر فرهادی ایران را صاحب نخستین اسکار کرد

اصغر فرهادی ایران را صاحب نخستین اسکار کرد

سرزمین من فرهنگ کهن و غنی دارد که زیر غبار سنگین سیاست مخفی شده است. جایزه ام را به مردمم تقدیم می کنم. مردمی که مخالف خشونت هستند و با تمدن ها و فرهنگ های دیگر سر سازگاری دارند.

شهرگان: ساندرا بولاک پس از حضور روی صحنه نام برنده اسکار بهترین فیلم زبان غیر انگلیسی را اعلام کرد.

پنجمین اسکار ۸۴ مین جایزه آکادمیک سینما (اسکار) به اصغر فرهادی برای فیلم جدایی نادر از سیمین تعلق گرفت.

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه اسکار از دست ساندرا بولاک سخنان خود را با "سلام به مردم سرزمینم" آغاز کرد که با استقبال حضار همراه شد.

وی گفت: سلام به مردم خوب سرزمینم. در این لحظه بسیاری ایرانیان سرتاسر جهان دارند ما را نگاه می‌کنند. فکر می‌کنم آن‌ها بسیار خوشحال‌اند. آنها تنها به خاطر این جایزه‌ی مهم یا یک فیلم یا فیلم‌ساز خوشحال نیستند. آن ها خوشحال‌اند چون در این زمان که صحبت جنگ و تهدید و حمله بین سیاستمداران رد و بدل می‌شود، این جا صحبت از فرهنگ غنی کشورشان ایران است. یک فرهنگ غنی و قدیمی که زیر گرد و غبار سیاست پنهان مانده است. من با افتخار این جایزه را تقدیم مردم سرزمین‌ام می کنم. مردمی که برای همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام قائل‌اند و با نفرت و خشونت سر سازگاری ندارند.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=48-XCpieF7k[/youtube]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

۱ نظر

  1. علی

    درود بر هنر ایران زمین درود بر فرهادی که با هنر مندی بعد از سالها نام این مرز و بوم را با خوشی عجین کرد . آرزو میکنم همیشه خبر های خوش به ما برسه.

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: