UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

بوسه‌ی وداع بهروزی‌نیا با ساز بربط همراه با اشک

بوسه‌ی وداع بهروزی‌نیا با ساز بربط همراه با اشک

ساز بربط بهروزی‌نیا به موزه هورنیمن – لندن تحویل شد.

شهرگان: موزه هورنیمن که در جنوب لندن واقع شده، بیش از ۸۰۰۰ ساز مختلف از گوشه و کنار دنیا در آن نگهداری می‌شود و پیشینه‌ای ۲۰۰ ساله دارد.

لحظه وداع حسین بهروزی نیا با ساز بربط‌‌اش، لحظه‌ای احساسی بود. وداع با سازی که دارای تاریخی است. به گفته بهروزی‌نیا این بربط اولین بربط ساخته شده در ایران است که جناب ابراهیم قنبری‌مهر، آن را از روی نقاشی‌های قدیمی بازسازی کرده‌است.

لحظه بوسه و وداع بهروزی‌نیا با سازش با اشک همراه بود.

لحظه بوسه و وداع بهروزی‌نیا با سازش با اشک همراه بود.

ساز بربط ایرانی در این موزه تنها نیست. این ساز در کنار دیگر سازهای ساخته‌شده توسط هنرمندان ایرانی قرار خواهد گرفت. تنبک، نی و کمانچه نیز پیش از این در این موزه نگهداری می‌شد.

مارگرت برلی مدیر بخش‌ سازهای موزه هورنیمن به خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی ‌گفت: «از اینکه این موزه محل نگهداری ساز بربط است بسیار خوشحالیم؛ به‌ویژه که این ساز احیای دوباره بربط را نمایندگی می‌کند.» او در ادامه گفت: «مزیت بعدی این ساز هنرمند سازنده‌ی آن ابراهیم قنبری‌مهر است.» مارگرت برلی در پایان گفت: «اگرچه در موزه ما سازهای عربی عود حضوردارند ولی تا امروز ما هیچ نمونه‌ی ‌ایرانی این ساز یعنی بربط را در این موزه نگهداری نمی‌کردیم.»

حسین بهروزی‌نیا هنگام تحویل ساز بربط به مارگرت برلی به او گفت:«این ساز را پیش شما می‌گذارم. من مطمئن هستم که از این ساز محافظت می‌کنید، برای نسل‌های آینده.»

مدیر بخش‌ سازهای موزه هورنیمن نیز درپاسخ گفت:«بله! ما از این ساز به دقت در موزه هورنیمن نگهداری خواهیم کرد. قطعاً! برای نسل‌های آینده که لذت ببرند و تحسین کنند.»

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: