UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

تیم ملی والیبال ایران ایتالیا را شکست داد

تیم ملی والیبال ایران ایتالیا را شکست داد

iran_volleyball_italy

تیم ملی والیبال ایران که در ادامه مسابقات لیگ جهانی به ایتالیا سفر کرده است در نخستین بازی خود برابر تیم ملی این کشور موفق شد ایتالیا را با نتیجه سه بر یک شکست دهد.
تیم ایران که پیش از این بازی موفق شده بود تیم ملی والیبال صربستان (قهرمان اروپا) را در تهران شکست دهد، در این بازی نیز عملکردی فراتر از انتظار داشت و موفق شد در سِت های اول و دوم و چهارم تیم ایتالیا را شکست دهد.
در سِت سوم بازی هم ایران بازنده مطلق نبود و ایتالیایی‌ها به سختی و با اختلاف ۲۵ بر ۲۲ توانستند ایران را شکست دهند.
در سِت چهارم ایران در اغلب مواقع با دو امتیاز جلو بود اما در امتیازات بعد از ۲۰ ایتالیا جلو افتاد تا اینکه ایران به امتیاز ۲۴ رسید.
سپس دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر شدند. این بار ایتالیا یک امتیاز پیش افتاد اما ایران جبران کرد و مسابقه دوباره در امتیاز ۲۵ برابر شد. این رقابت تنگاتنگ به همین صورت ادامه داشت تا ایران در نهایت با امتیاز ۳۲ بر ۳۰ پیروز شد.
شکست تیم والیبال ایتالیا در داخل خاک این کشور بی تردید می تواند بزرگترین افتخار تاریخ والیبال ایران قلمداد شود.
ایران با این پیروزی امتیازات خود را به عدد ۶ رساند و اکنون در گروه خود پس از ایتالیا، روسیه، صربستان و آلمان، در رده پنجم قرار دارد.
پس از پایان بازی فریاد تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه شنیده می شد که پیروزی تیم ملی کشورشان خرسند بودند.
تیم ایتالیا در این گروه از بازی‌ها تا پیش از این بازی با ۱۵ امتیاز در رتبه نخست قرار داشت و روسیه دوم بود.
یکی از چهره‌های مورد توجه رسانه‌ها در این دیدار خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود.
خولیو ولاسکو در دهه ۹۰ میلادی به مدت هفت سال سرمربی تیم ملی ایتالیا بوده و با این تیم به ۵ قهرمانی جهان، یک نایب قهرمانی و یک مقام سومی رسیده بود.
بسیاری از کارشناسان او را معمار والیبال نوین در ایتالیا و از پرافتخارترین مربیان جهان می‌دانند. آشنایی ولاسکو با والیبال ایتالیا شاید یکی از امتیازهای تیم ایران در برابر تیم قدرتمند ایتالیا باشد.
مائورو بروتو، سرمربی تیم ایتالیا، پیش از این بازی گفته بود از دوران نوجوانی که والیبال را شروع کرده، خولیو ولاسکو اسطوره ورزشی‌اش بوده و حس غریبی است که امروز قرار است تیم مقابل او را هدایت کند.
آقای ولاسکو در دهه ۸۰ سال‌ها در شهر مودنا ( محل برگزاری مسابقه امروز) زندگی کرده و چهار سال متوالی با تیم والیبال این شهر قهرمان ایتالیا شده است.
امروز خیلی از طرفداران والیبال در مودنا برای دیدار دوباره با مربی قدیمی‌شان به سالن آمده بودند.
[بی‌بی‌سی]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: