UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

جعفر توفیقی: برخی از روسای دانشگاه‌ها خودشان استعفا داده‌اند

جعفر توفیقی: برخی از روسای دانشگاه‌ها خودشان استعفا داده‌اند

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه سیاست خاصی در تغییر مدیریت دانشگاه ها ندارم، از استعفای تعدادی از روسای دانشگاه های کشور خبر داد.

جعفر توفیقی امروز در حاشیه مراسم معارفه رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: تغییرات مدیریتی در دوره سرپرستی بنده در این وزارتخانه حداقلی است، با تمام وجود و قدرت از حریم دانشگاه و دانشجو حفاظت خواهم کرد.

tofighi

توفیقی پیرامون موضوع دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان توضیح داد: این موضوع در شورای انقلاب فرهنگی در حال بررسی است و باید مراحل قانونی این موضوع طی شود و من شخصا در این مورد در حال حاضر نظر خاصی ندارم.

او درباره طرح دو فوریتی مجلس برای کاهش اختیارات سرپرست وزارتخانه ها گفت: مطابق قانون سرپرست وزارت‌خانه‌ها عینا اختیارات وزیر را دارا هستند و طرح دو فوریتی که در رابطه با همین موضوع به مجلس ارایه شد رای نیاورد و این موضوع با طرح یک فوریتی روبرو شده است که به صورت عادی باید در مجلس به آن رسیدگی شود.

او هم چنین گفت: طبق قانون رییس جمهور می‌تواند سرپرست وزارت خانه را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند و هیچ منع قانونی ندارد.

سرپرست وزارت علوم پیرامون تغییرات احتمالی در مدیریت دانشگاه ها اظهار کرد: به عنوان سرپرست علوم و در چارچوب وظایف و اختیاراتی که دارم عمل می‌کنم و در این مدت تنها چهار تغییر در دانشگاه‌ها رخ داده است که دو مورد آن به معاونان مربوط بوده که از این دو مورد یک نفر شخصا استعفا داده و یک تغییر با نظر من انجام شده است و همچنین در کل دانشگاه‌های کشور که بیش از ۳۰۰ دانشگاه است، فقط دو تغییر مدیریتی را شاهد بوده‌ایم که یکی از تغییرات مدیریتی مربوط به دانشگاه علامه طباطبائی و دیگری مربوط به دانشگاه صنعتی اصفهان است که در مورد آخر این تغییر با استقبال جمع وسیعی از دانشجویان، اساتید و همچنین کارمندان دانشگاه روبرو شد.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم یک دانشجو زمانی که دکتر کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، دکتر توفیقی را همراهی می‌کرد خطاب به سرپرست وزارت علوم با انتقادات شدیدی نسبت به عملکرد یکی از روسای دانشگاه‌های استان اصفهان، مدعی شد: هر زمان که نسبت به عملکرد رییس یکی از دانشگاه‌های استان انتقادی شد برخی از نمایندگان به دلیل رابطه دوستانه خود با او مانع از بازتاب انتقادات شدند. حال از شما خواهشمندیم همانطور که به درخواست دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان رسیدگی کردید به درخواست دیگر دانشگاهیان استان نیز رسیدگی کنید.

[دانشجونیوز]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: